Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S1)
Sylabus przedmiotu Symulatory procesowe w inżynierii chemicznej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna i procesowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Symulatory procesowe w inżynierii chemicznej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Barbara Zakrzewska <Barbara.Zakrzewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Procesy cieplne i aparaty, Procesy dyfuzyjne i aparaty, Termodynamika procesowa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z dostępnymi symulatorami procesowymi wykorzystywanymi w inżynierii procesowej i przygotowanie go do wykonywania podstawowych obliczeń z zastosowaniem symulatorów procesowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Praktyczne wykorzystanie możliwości symulatorów procesowych w obliczeniach termodynamicznych: obliczanie równowagi w układach wielofazowych, obliczenia własności fizycznych substancji oraz do obliczeń projektowych elementów instalacji (łaczenie strumieni masy i energii, flash, wymienniki ciepła, wielostopniowe aparaty do wymiany masy, reaktory) i prostych systemów procesowych. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | praca własna - przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych | 25 |
A-L-3 | studiowanie literatury przedmiotu | 25 |
A-L-4 | Konsultacje z nauczycielem | 10 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | matody praktyczne - ćwiczenia w laboratorium komputerowym |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sprawozdania pisemne z wykonanych zadań problemowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na koniec semestru – samodzielne wykonanie symulacji prostego systemu procesowego lub innego zagadnienia w symulatorze procesów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_1A_D07c_W01 Student ma wiedzę na temat wykonywania podstawowych obliczeń z zastosowaniem symulatorów procesowych w inżynierii chemicznej i procesowej | ICHP_1A_W08, ICHP_1A_W20 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_1A_D07c_U01 Student potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe prostych systemów procesowych oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski | ICHP_1A_U08, ICHP_1A_U17 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_1A_D07c_K01 rozumie potrzebę dokształcania się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych | ICHP_1A_K01 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_1A_D07c_W01 Student ma wiedzę na temat wykonywania podstawowych obliczeń z zastosowaniem symulatorów procesowych w inżynierii chemicznej i procesowej | 2,0 | Student nie opanował wiedzy dotyczącej obliczeń z udziałem symulatorów procesowych |
3,0 | Student opanował wiedzę dotyczącą obliczeń z udziałem symulatorów procesowych w podstawowym stopniu | |
3,5 | Student opanował wiedzę dotyczącą obliczeń z udziałem symulatorów procesowych w podstawowym stopniu i potrafi ją zastosować | |
4,0 | Student opanował wiedzę dotyczącą obliczeń z udziałem symulatorów procesowych w średniozaawansowanym stopniu i potrafi ją zastosować | |
4,5 | Student opanował wiedzę dotyczącą obliczeń z udziałem symulatorów procesowych w zaawansowanym stopniu | |
5,0 | Student opanował wiedzę dotyczącą obliczeń z udziałem symulatorów procesowych w zaawansowanym stopniu i wie, jak efektywnie analizować wyniki i przeprowadzić dyskusję wyników |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_1A_D07c_U01 Student potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe prostych systemów procesowych oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski | 2,0 | Student nie potrafi zastosować wiedzy teoretycznej do rozwiązywania zadań praktycznych |
3,0 | Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do rozwiązywania zadań praktycznych w ograniczonym zakresie | |
3,5 | Student potrafi poprawnie wykorzystać wiedzę teoretyczną do rozwiązywania zadań praktycznych | |
4,0 | Student potrafi zastosować całą zdobytą wiedzę teoretyczną do rozwiązywania zadań praktycznych | |
4,5 | Student potrafi przeprowadzić dyskusję o wynikach uzyskanych w zadaniach praktycznych | |
5,0 | Student potrafi przeprowadzić dyskusje wyników i uzasadnić dokonane wybory |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_1A_D07c_K01 rozumie potrzebę dokształcania się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych | 2,0 | |
3,0 | Student w podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jeżowski Jacek, Wprowadzenie do projektowania systemów technologii chemicznej, Część 1, Teoria., Oficyna Wydaw. Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 2001
- Jeżowska Alina, Jeżowski Jacek, Wprowadzenie do projektowania systemów technologii chemicznej, Część 2, Przykłady obliczeń., Oficyna Wydaw. Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 2002
- Kacperski Wojciech T., Kruszewski Jerzy, Marcinkowski Ryszard, Inżynieria systemów procesowych. Elementy syntezy procesów technologicznych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1992