Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa - projekt inżynierski:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca dyplomowa - projekt inżynierski | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Organicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>, Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 15,0 | ECTS (formy) | 15,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy technologii chemicznej I i II |
W-2 | Technologia chemiczna - procesy przemysłu syntezy chemicznej |
W-3 | Przemysłowe laboratorium technologiczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie podstawowych umiejętności prowadzenia i kontroli procesu z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej, biotechnologii i inzynierii środowiska |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności opracowania wyników badań i ich interpretacji |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności opracowania zebranej literatury oraz opracowanych wyników badań w formie pracy dyplomowej inżynierskiej |
C-4 | Przygotowanie prezentacji ustnej pracy dyplomowej inzynierskiej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Realizacja badań, których część przeprowadzono w ramach pracowni dyplomowej | 0 |
T-PD-2 | Analiza literatury przedmiotu i przedstawienie jej w części referatowej pracy dyplomowej inżynierskiej | 0 |
T-PD-3 | Opracowanie wyników badań, ich interpretacja i przedstawienie jako część doświadczalna pracy dyplomowej inżynierskiej | 0 |
T-PD-4 | Przygotowanie prezentacji ustnej pracy dyplomowej inżynierskiej | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Praca doświadczalna, której częśc zrealizowana jest równolegle w ramach pracowni dyplomowej | 260 |
A-PD-2 | Opracowanie wyników badań i ich interpretacja | 50 |
A-PD-3 | Napisanie części literaturowej i doświadczalnej pracy dyplomowej inżynierksiej | 100 |
A-PD-4 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego inzynierskiego | 40 |
450 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualne dyskusje merytoryczne dotyczące analizy publikacji, realizacji badań i opracowania wyników |
M-2 | Indywidualna dyskusja merytoryczna dotycząca formy pracy dyplomowej inżynierskiej i postępów w jej redagowaniu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowa ocena realizacji badań i postępów w redagowaniu pracy dyplomowej inżynierskiej |
S-2 | Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena pracy dyplomowej inżynierskiej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_D01-5_W01 Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inżynierii środowiska, rozwiązuje podstawowe problemy technologiczne | TCH_1A_W01, TCH_1A_W02, TCH_1A_W03, TCH_1A_W05 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-PD-3, T-PD-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
TCH_1A_D01-5_W02 Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów katalitycznych, ochrony srodowiska i ją wykorzystuje do kontroli procesu z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inzynierii środowiska, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników | TCH_1A_W06, TCH_1A_W07, TCH_1A_W08, TCH_1A_W09, TCH_1A_W10 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-PD-3, T-PD-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_D01-5_U01 Ma umiejętność przygotowania, na podstawie zebranej literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej i opracowanych wyników badań własnych oraz pogłębionej swojej wiedzy w procesie samokształcenia, dokumentacji dotyczącej problemów technologii chemicznej nieorganicznej, biotechnologii i ochrony środowiska w języku polskim oraz obcym wspólpracując z innymi specjalistami | TCH_1A_U03, TCH_1A_U05 | — | — | C-3, C-4 | T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4 | M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
TCH_1A_D01-5_U02 Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki, wykorzystuje metody statystycznego planowania doświadczeń | TCH_1A_U11, TCH_1A_U24 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-PD-3, T-PD-4 | M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_D01-5_K01 Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym i podejmować dyskusje | TCH_1A_K08 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4, T-PD-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_D01-5_W01 Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inżynierii środowiska, rozwiązuje podstawowe problemy technologiczne | 2,0 | Nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3 |
3,0 | Ma częściową wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie częściowo opisuje jakościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inżynierii środowiska, nie rozwiązuje podstawowych problemów technologicznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_1A_D01-5_W02 Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów katalitycznych, ochrony srodowiska i ją wykorzystuje do kontroli procesu z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inzynierii środowiska, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników | 2,0 | Nie spełnia kryteriów okreaślonych dla oceny 3 |
3,0 | Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inżynierii środowiska, rozwiązuje podstawowe problemy technologiczne i je interpretuje | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_D01-5_U01 Ma umiejętność przygotowania, na podstawie zebranej literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej i opracowanych wyników badań własnych oraz pogłębionej swojej wiedzy w procesie samokształcenia, dokumentacji dotyczącej problemów technologii chemicznej nieorganicznej, biotechnologii i ochrony środowiska w języku polskim oraz obcym wspólpracując z innymi specjalistami | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | W zakresie podstawowym zbiera literaturę dotyczącą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej i opracowuje wyniki badań własnych i przygotowuje dokumentację dotyczącą problemów technologii chemicznej nieorganicznej, biotechnologii i ochrony środowiska w języku polskim oraz obcym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_1A_D01-5_U02 Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki, wykorzystuje metody statystycznego planowania doświadczeń | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Naprowadzany przez opiekuna buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje wskazane metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_D01-5_K01 Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym i podejmować dyskusje | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Jest częściowo świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2012
- Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2011
- Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2010
Literatura dodatkowa
- Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2009
- Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2008
- Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2007