Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Inorganic Chemical Technology
Sylabus przedmiotu Laboratorium przeddyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Laboratorium przeddyplomowe | ||
Specjalność | Biopolimery i biomateriały | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Polimerów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy technologii chemicznej I i II |
W-2 | Technologia chemiczna - procesy przemysłu syntezy chemicznej |
W-3 | Wybrane zagadnienia z technologii polimerów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności przeglądu i wyboru dostępnych publikacji związanych z tematem pracy dyplomowej magisterskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli procesu technologicznego |
C-3 | Przygotowanie do opracowania wyników badań i ich rzetelnej interpretacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Dyskusja tematu prac badawczych związanych z pracą dyplomową magisterską z obszaru technologii polimerów | 15 |
T-L-2 | Zapoznanie się metodami procesów technologicznych i badawczych związanych z pracą dyplomową magisterską | 20 |
T-L-3 | Sprawdzenie poprawności funkcjonowania sprzętu i aparatury niezbędnej do wykonania prac badawczych | 20 |
T-L-4 | Przeprowadzenie badań wstępnych | 95 |
150 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w pracach laborratoryjnych | 75 |
A-L-2 | Zapoznanie się z literaturą dotyczącą pracy dyplomowej magisterskiej z obszaru technologii polimerów | 20 |
A-L-3 | Wykonanie badań i opracowanie uzyskanych wyników | 55 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ciągła praca ze studentem w laboratorium |
M-2 | Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych prac badawczych i interpretacji wyników |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji założonych badań w ramach pracy dyplomowej magisterskiej |
S-2 | Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji założonych badań i dyskusja wyników |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D11-10_W01 Ma wiedzę z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje podstawowe problemy technologiczne | TCH_2A_W01, TCH_2A_W04 | — | — | C-3, C-2 | T-L-3, T-L-2 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-1 |
TCH_2A_D11-10_W02 Ma wiedzę z zakresu technologii polimerów, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników | TCH_2A_W02 | — | — | C-3, C-2 | T-L-3, T-L-2 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D11-10_U01 Ma umiejętność przygotowania w języku polskim i obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranej literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej i pogłębienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia | TCH_2A_U02 | — | — | C-3, C-1 | T-L-3, T-L-2 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
TCH_2A_D11-10_U02 Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej magisterskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki | TCH_2A_U03, TCH_2A_U06 | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-L-3, T-L-2 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D11-10_K01 Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym i podejmować dyskusje | TCH_2A_K02, TCH_2A_K04 | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-L-3, T-L-2, T-L-4 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D11-10_W01 Ma wiedzę z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje podstawowe problemy technologiczne | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3,0 |
3,0 | Ma częściową wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie częściowo opisuje jakościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii cpolimerów, nie rozwiązuje podstawowych problemów technologicznych | |
3,5 | Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie częściowo opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, nie rozwiązuje podstawowych problemów technologicznych | |
4,0 | Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje częściowo podstawowe problemy technologiczne | |
4,5 | Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje podstawowe problemy technologiczne | |
5,0 | Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii polimerów, rozwiązuje problemy technologiczne i je interpretuje | |
TCH_2A_D11-10_W02 Ma wiedzę z zakresu technologii polimerów, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3,0 |
3,0 | Ma częściową wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów | |
3,5 | Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów | |
4,0 | Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów oraz częściowo do opisu kinetyki i termodynamiki, opracowania i interpretacji wyników | |
4,5 | Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów oraz do opisu kinetyki i termodynamiki, opracowania i interpretacji wyników | |
5,0 | Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów przetwórstwa z obszaru technologii polimerów i charakteryzowania produktów oraz do opisu kinetyki i termodynamiki, opracowania i interpretacji wyników i ich dyskusji |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D11-10_U01 Ma umiejętność przygotowania w języku polskim i obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranej literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej i pogłębienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Nie potrafi samodzielnie zebrać literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej i jej przeanalizować a prezentację ustną w języku polskim i obcym przygotowuje na podstawie literatury przekazanej przez opiekuna i pod jego kierunkiem | |
3,5 | Samodzielniegromadzi literaturę dotyczącą przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej ale nie potrafi jej przeanalizować, prezentację ustną w języku polskim i obcym przygotowuje na podstawie zebranej literatury pod kierunkiem opiekuna | |
4,0 | Samodzielnie gromadzi literaturę dotyczącą przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej,analizuje ją i na jej podstawie pod kierunkiem opiekuna przygotowuje prezentację ustną w języku polskim i obcym | |
4,5 | Samodzielnie gromadzi literaturę dotyczącą przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej,analizuje ją i na jej podstawie przygotowuje prezentację ustną w języku polskim i obcym | |
5,0 | Ma umiejętność przygotowania w języku polskim i obcym prezentacji ustnej na podstawie samodzielnie zebranej literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej i pogłębienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia | |
TCH_2A_D11-10_U02 Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej magisterskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Kierowany przez opiekuna buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje wskazane metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej magisterskiej | |
3,5 | Samodzielnie buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje wskazane metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej magisterskiej | |
4,0 | Samodzielnie buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmiotem pracy dyplomowej magisterskiej, opracowuje uzyskane wyniki | |
4,5 | Samodzielnie buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmiotem pracy dyplomowej magisterskiej, opracowuje uzyskane wyniki i je interpretuje | |
5,0 | Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmiotem pracy dyplomowej magisterskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki i je dyskutować |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D11-10_K01 Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym i podejmować dyskusje | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3,0 |
3,0 | Jest częściowo świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy | |
3,5 | Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy | |
4,0 | Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań | |
4,5 | Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym | |
5,0 | Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym i podejmować dyskusję |
Literatura podstawowa
- 2012, Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2012
- 2011, Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2011
- 2010, Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2010
Literatura dodatkowa
- 2009, Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2009
- 2008, Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2008
- 2007, Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2007