Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia środków pomocniczych i kosmetyków
Sylabus przedmiotu Komputerowo wspomagane projektowanie instalacji wodno-ściekowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komputerowo wspomagane projektowanie instalacji wodno-ściekowych | ||
Specjalność | Technologia wody i inżynierii środowiska | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ryszard Kaleńczuk <Ryszard.Kalenczuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka I i II |
W-2 | Fizyka |
W-3 | Podstawy informatyki |
W-4 | Chemia fizyczna I i II |
W-5 | Podstawy technologii chemicznej I i II |
W-6 | Modelowanie procesów technologicznych |
W-7 | Technologia chemiczna - procesy przemysłu syntezy chemicznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z dostepnymi programami komputerowymi służącymi do symulacji procesów technologicznych z zakresu technologii wody i inzynierii środowiska. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Nauka obsługi programów symulujących przebieg procesów produkcyjnych. | 8 |
T-L-2 | Pisanie własnego modułu modelującego do zadanych typów operacji jednostkowych. | 12 |
T-L-3 | Opanowanie techniki symulacji procesów za pomocą programu. | 10 |
T-L-4 | Wykonanie własnego projektu procesowego. | 15 |
45 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Omówienie programów komputerowych do symulacji procesów i instalacji przesyłowych (obliczanie reaktorów). Struktura programów. | 4 |
T-W-2 | Operacje i procesy jednostkowe w dostępnym na rynku oprogramowaniu. | 4 |
T-W-3 | Moduły własne w programach symulujących. | 4 |
T-W-4 | Omówienie symulacji wybranego procesu technologicznego. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-L-2 | Przygotowanie do laboratoriów na podstawie wykładów i dostępnej literatury | 4 |
A-L-3 | Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu | 6 |
A-L-4 | Konsultacje u prowadzącego zajęcia | 5 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Zapoznanie się z dostępną literaturą | 6 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu | 6 |
A-W-4 | Konsultacje u prowadzącego zajecia | 3 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład wspomagany prezentacją multimedialną |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Kontrola postepów realizowanych zadań |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena jakości oraz kompletności wykonanych zadań z użyciem komputera |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D08-05_W01 ma rozszerzoną wiedzę w zakresie zastosowania programów komputerowych do symulacji procesów technologicznych z zakresu technologii wody i inzynierii środowiska. | TCH_2A_W02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D08-05_U01 Student potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich | TCH_2A_U09 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-3 | M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D08-05_K01 Student rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe | TCH_2A_K03 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D08-05_W01 ma rozszerzoną wiedzę w zakresie zastosowania programów komputerowych do symulacji procesów technologicznych z zakresu technologii wody i inzynierii środowiska. | 2,0 | Student nie opanował wiedzy z zakresu zastosowania programów komputerowych do symulacji wybranych procesów technologicznych z zakresu technologii wody i inżynierii środowiska. |
3,0 | Student opanował wiedzę z zakresu zastosowania programów komputerowych do symulacji wybranych procesów technologicznych z zakresu technologii wody i inżynierii środowiska w 60 %. | |
3,5 | Student opanował wiedzę z zakresu zastosowania programów komputerowych do symulacji wybranych procesów technologicznych z zakresu technologii wody i inżynierii środowiska w 70 %. | |
4,0 | Student opanował wiedzę z zakresu zastosowania programów komputerowych do symulacji wybranych procesów technologicznych z zakresu technologii wody i inżynierii środowiska w 80 %. | |
4,5 | Student opanował wiedzę z zakresu zastosowania programów komputerowych do symulacji wybranych procesów technologicznych z zakresu technologii wody i inżynierii środowiska w 90 %. | |
5,0 | Student w pełni opanował wiedzę z zakresu zastosowania programów komputerowych do symulacji wybranych procesów technologicznych z zakresu technologii wody i inżynierii środowiska. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D08-05_U01 Student potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D08-05_K01 Student rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- -, Dokumentacja programów narzędziowych, 2011