Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia środków pomocniczych i kosmetyków
Sylabus przedmiotu Praca magisterska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca magisterska | ||
Specjalność | Biopolimery i biomateriały | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Polimerów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Krzysztof Gorący <Krzysztof.Goracy@zut.edu.pl>, Jolanta Janik <Jola.Janik@zut.edu.pl>, Krzysztof Kowalczyk <Krzysztof.Kowalczyk@zut.edu.pl>, Agnieszka Kozłowska <Agnieszka.Kozlowska@zut.edu.pl>, Agnieszka Piegat <Agnieszka.Piegat@zut.edu.pl>, Ryszard Pilawka <Ryszard.Pilawka@zut.edu.pl>, Marta Piątek-Hnat <marp@zut.edu.pl>, Beata Schmidt <Beata.Schmidt@zut.edu.pl>, Tadeusz Spychaj <Tadeusz.Spychaj@zut.edu.pl>, Krzysztof Ulfig <Krzysztof.Ulfig@zut.edu.pl>, Katarzyna Wilpiszewska <Katarzyna.Wilpiszewska@zut.edu.pl>, Ewa Wiśniewska <Ewa.Wisniewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chemia i technologia polimerów, chemia fizyczna, staystyka, analiza instrumentalna. |
W-2 | Obsługa komputera i podstawowych programów do edycji, obliczeń i prezentacji wyników. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej w formie maszynopisu. |
C-2 | Przygotowanie prezentacji multimedialnej zawierajacej tezy pracy, wyniki i wnioski. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Opracowanie wyników badań laboratoryjnych. | 0 |
T-PD-2 | Napisanie pracy dyplomowej magisterskiej z zachowaniem wymagań stawianych pracom dyplomowym magisterskim na WTiICh. | 0 |
T-PD-3 | Prezentacja pracy magisterskiej. | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Studiowanie i opracowanie literatury związanej z tematyką pracy inżynierskiej (lub projektu inżynierskiego). | 90 |
A-PD-2 | Opracowanie i analiza wyników. Formułowanie wniosków. | 179 |
A-PD-3 | Opracowanie i przygotowanie pracy magisterskiej w formie zwartego maszynopisu. | 195 |
A-PD-4 | Przygotowanie prezentacji multimedialnej zawierajacej tezy pracy, dowody i wnioski. | 15 |
A-PD-5 | Konsultacje | 60 |
A-PD-6 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego. | 45 |
A-PD-7 | Egzamin dyplomowy magisterski. | 1 |
585 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wskazywanie sposobów opracowywania wyników z przeprowadzonych badan (lub wykonanych obliczen) i ich prezentacji w pracy z użyciem komputera i specjalistycznego oprogramowania. |
M-2 | Indywidualna dyskusja dydaktyczna studenta z opiekunem pracy. |
M-3 | Wyjaśnianie problemów badawczych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena postepów pracy. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena ciagła kreatywnosci i samodzielnosci. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena pracy dyplomowej przedstawionej w formie maszynopisu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D11-12_W01 Student ma wiedze z zakresu studiowanej specjalnosci, posiada wiedze i rozumie pojecia i zasady ochrony własnosci intelektualnej. | TCH_2A_W01, TCH_2A_W03 | — | — | C-1 | T-PD-1, T-PD-2 | M-2, M-3 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D11-12_U01 Student potrafi pozyskiwac informacje z literatury polsko i angielskojezycznej, z baz danych i innych zródeł zwiazanych z technologia chemiczna polimerów, analizować je i wykorzystywać w swojej pracy. | TCH_2A_U02, TCH_2A_U04 | — | — | C-2, C-1 | T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3 | M-2, M-1 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D11-12_K01 Student rozumie wartość i wagę nauki i ciagłego kształcenia sie, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie. | TCH_2A_K01, TCH_2A_K02 | — | — | C-2, C-1 | T-PD-1, T-PD-3 | M-2, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D11-12_W01 Student ma wiedze z zakresu studiowanej specjalnosci, posiada wiedze i rozumie pojecia i zasady ochrony własnosci intelektualnej. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi wskazać poprawne rozwiazanie problemu badawczego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D11-12_U01 Student potrafi pozyskiwac informacje z literatury polsko i angielskojezycznej, z baz danych i innych zródeł zwiazanych z technologia chemiczna polimerów, analizować je i wykorzystywać w swojej pracy. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracować wyniki swoich badań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D11-12_K01 Student rozumie wartość i wagę nauki i ciagłego kształcenia sie, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje umiarkowane zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, nie wykazuje kreatywności i nie myśli logicznie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura źródłowa, Biezaca literatura z zakresu tematu pracy dyplomowej, w tym podreczniki tematyczne, oryginalne publikacje naukowe i patenty, 2011
Literatura dodatkowa
- K. Pawlik, R. Zenderowski, Dyplom z internetu : jak korzystac z internetu piszac prace dyplomowe?, CeDeWU, Warszawa, 2010