Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: architektura i urbanistyka
Sylabus przedmiotu Praktyka programowa dydaktyczno – badawcza:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka programowa dydaktyczno – badawcza | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 8,0 | ECTS (formy) | 8,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|---|---|---|---|---|---|
praktyki | PR | 1 | 30 | 1,0 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 2 | 30 | 1,0 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 3 | 30 | 1,0 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 4 | 30 | 1,0 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 5 | 30 | 1,0 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 6 | 30 | 1,0 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 7 | 30 | 1,0 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 8 | 30 | 1,0 | 1,00 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych. Opcjonalnie przygotowanie pedagogiczne. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Praktyka przygotowuje doktoranta do pracy w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych. Celem praktyki jest umiędzynarodowienie i zwiększenie mobilność doktorantów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej. | 30 |
30 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej. | 30 |
30 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej. | 30 |
30 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej. | 30 |
30 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej. | 30 |
30 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej. | 30 |
30 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej. | 30 |
30 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć. | 30 |
30 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć. | 30 |
30 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć. | 30 |
30 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć. | 30 |
30 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć. | 30 |
30 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć. | 30 |
30 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć. | 30 |
30 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć. | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Sparwozdanie z prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDA09_W01 Doktornat ma wiedzę koneiczną do prowdzenia zajęć dydaktycznych. | SD_3_W06 | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDA09_U01 Doktorant potrafi przekazać posiadaną wiedzę różnym grupom odbiorców. | SD_3_U04, SD_3_U06 | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDA09_K01 Doktornat rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze oraz rozumie konieczność ich przekazywania. | SD_3_K04 | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDA09_W01 Doktornat ma wiedzę koneiczną do prowdzenia zajęć dydaktycznych. | 2,0 | |
3,0 | Złożenie sprawozdania z prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDA09_U01 Doktorant potrafi przekazać posiadaną wiedzę różnym grupom odbiorców. | 2,0 | |
3,0 | Sprawozdanie z prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDA09_K01 Doktornat rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze oraz rozumie konieczność ich przekazywania. | 2,0 | |
3,0 | Sprawozdanie z prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kraśniewski A., Kształcenie, (w:) Polskie Szkolnictwo Wyższe, stan, uwarunkowania i perspektywy, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, 2009
- Okraj Z., Nowe techniki twórczej dyskusji w szkole wyższej: propozycje –aplikacje- ewolucja, (w:) Karpińska A., Wróblewska W. (red.), Dydaktyka Akademicka – wybrane obszary badawcze, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa, 2014
- Piekarski J., Urbaniak-Zając D. (red.), w edukacji akademickiej, szkolnictwo wyższe w procesie zmiany, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2010