Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka

Sylabus przedmiotu Materiały do zastosowań specjalnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Materiały do zastosowań specjalnych
Specjalność inżynieria materiałowa
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Przepiórski <Jacek.Przepiorski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Błońska-Tabero <Anna.Blonska-Tabero@zut.edu.pl>, Grażyna Dąbrowska <Grazyna.Dabrowska@zut.edu.pl>, Bogdan Piekarski <Bogdan.Piekarski@zut.edu.pl>, Jacek Przepiórski <Jacek.Przepiorski@zut.edu.pl>, Teresa Rucińska <Teresa.Rucinska@zut.edu.pl>, Anna Szymczyk <Anna.Szymczyk@zut.edu.pl>, Piotr Tabero <Piotr.Tabero@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 30 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 10 1,00,50zaliczenie
wykładyW6 15 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu inżynierii chemicznej lub materiałowej na poziomie S2

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prezentacji
C-2Przygotowanie i prowadzenie prezentacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Porowate materiały węglowe i hybrydowe - zastosowanie2
T-P-2Materiały polimerowe z pamięcią kształtu do zastosowań medycznych2
T-P-3Materiały do produkcji elektrod w akumulatorach litowych2
T-P-4Kompozyty i inne materiały cementowe2
T-P-5Materiały na bazie metali2
10
wykłady
T-W-1Porowate materiały węglowe i hybrydowe - zastosowanie3
T-W-2Materiały polimerowe z pamięcią kształtu do zastosowań medycznych3
T-W-3Materiały do produkcji elektrod w akumulatorach litowych3
T-W-4Kompozyty i inne materiały cementowe3
T-W-5Materiały na bazie metali3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2Studia własne20
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studia własne45
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2dyskusja tematyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE05bIM_W01
W wyniku przeprowdzonych zjęć student powinien być w stanie nazywać, opisać, podsumować wskazać, wybrać, zidentyfikować różne materiały i pola ich zastosowań.
SD_3_W01, SD_3_W08C-2, C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-P-3, T-W-4, T-P-1, T-W-5, T-P-5, T-P-4, T-P-2M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE05bIM_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować metody otrzymywania materiałów, korzystać z posiadanej wiedzy, szacować i interpretować trudności związane z wykorzystywaniem i eksploatacją materiałów.
SD_3_U06, SD_3_U01C-1T-W-3, T-W-4, T-P-4, T-P-3, T-P-2, T-P-5, T-W-2, T-W-1, T-P-1, T-W-5M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE05bIM_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w pozyskiwaniu nowej wiedzy, otwartość na nowe obszary wiedzy.
SD_3_K01, SD_3_K04C-1T-P-4, T-P-2, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-P-5, T-W-2, T-W-4, T-P-1, T-P-3M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE05bIM_W01
W wyniku przeprowdzonych zjęć student powinien być w stanie nazywać, opisać, podsumować wskazać, wybrać, zidentyfikować różne materiały i pola ich zastosowań.
2,0
3,0Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi do prezentacji i w znaczącym stopniu nie rozumie tematyki podejmowanej na zajęciach. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje ze znacznymi trudnościami narzędzia do prezentachi, w minimalnym stopniu podejmuję dyskusję na zajęciach. Na ocenę 3,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej, choć nie zawsze prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i zazwyczaj prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i prawidłowo interpretuje zagadnienia. Potrafi znajdować niektóre zależności pomiędzy materiałami i ich zastosowaniami. Na ocenę 5: Student aktywnie uczetniczy w zajęciach i prawidłowo interpretuje zagadniania poruszane na zajęciach, znajduje związki pomiędzy metodoami stosowanymi do otrzymywania różnych materiałów i ich właściwościami.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE05bIM_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować metody otrzymywania materiałów, korzystać z posiadanej wiedzy, szacować i interpretować trudności związane z wykorzystywaniem i eksploatacją materiałów.
2,0
3,0Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi do prezentacji i w znaczącym stopniu nie rozumie tematyki podejmowanej na zajęciach. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje ze znacznymi trudnościami narzędzia do prezentacji, w minimalnym stopniu podejmuję dyskusję na zajęciach. Na ocenę 3,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej, choć nie zawsze prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i zazwyczaj prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i prawidłowo interpretuje zagadnienia. Potrafi znajdować niektóre zależności pomiędzy materiałami i ich zastosowaniami. Na ocenę 5: Student aktywnie uczetniczy w zajęciach i prawidłowo interpretuje zagadniania poruszane na zajęciach, znajduje związki pomiędzy metodoami stosowanymi do otrzymywania różnych materiałów i ich właściwościami.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE05bIM_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w pozyskiwaniu nowej wiedzy, otwartość na nowe obszary wiedzy.
2,0
3,0Na ocenę 2: Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań. Na ocenę 3: Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy. Na ocenę 3,5: Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy. Na ocenę 4: Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach. Na ocenę 4,5: Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy. Na ocenę 5: Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w sposobie prowadzenia prac badawczych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jacek Przepiórski, Activated carbon filters and their industrial applications, Interface Science and Technology
  2. D. L. Safranski, J. C. Griffis, Shape-Memory Polymer Device Design, Elsevier, 2017
  3. M. Bakierowska, A. Chojnacka, Akumulatory litowe jako współczesne systemy magazynowania energii, Wiadomości Chemiczne, 2014
  4. Neville A.M, Właściwości betonu, Stowarzyszenie producentów cementu, Kraków, 2012

Literatura dodatkowa

  1. ULLMANN'S Encyclopedia of Industrial Chemistry, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Porowate materiały węglowe i hybrydowe - zastosowanie2
T-P-2Materiały polimerowe z pamięcią kształtu do zastosowań medycznych2
T-P-3Materiały do produkcji elektrod w akumulatorach litowych2
T-P-4Kompozyty i inne materiały cementowe2
T-P-5Materiały na bazie metali2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Porowate materiały węglowe i hybrydowe - zastosowanie3
T-W-2Materiały polimerowe z pamięcią kształtu do zastosowań medycznych3
T-W-3Materiały do produkcji elektrod w akumulatorach litowych3
T-W-4Kompozyty i inne materiały cementowe3
T-W-5Materiały na bazie metali3
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2Studia własne20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studia własne45
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE05bIM_W01W wyniku przeprowdzonych zjęć student powinien być w stanie nazywać, opisać, podsumować wskazać, wybrać, zidentyfikować różne materiały i pola ich zastosowań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_W01Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na bardziej zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych.
SD_3_W08Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, również w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie i prowadzenie prezentacji
C-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prezentacji
Treści programoweT-W-2Materiały polimerowe z pamięcią kształtu do zastosowań medycznych
T-W-1Porowate materiały węglowe i hybrydowe - zastosowanie
T-W-3Materiały do produkcji elektrod w akumulatorach litowych
T-P-3Materiały do produkcji elektrod w akumulatorach litowych
T-W-4Kompozyty i inne materiały cementowe
T-P-1Porowate materiały węglowe i hybrydowe - zastosowanie
T-W-5Materiały na bazie metali
T-P-5Materiały na bazie metali
T-P-4Kompozyty i inne materiały cementowe
T-P-2Materiały polimerowe z pamięcią kształtu do zastosowań medycznych
Metody nauczaniaM-2dyskusja tematyczna
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi do prezentacji i w znaczącym stopniu nie rozumie tematyki podejmowanej na zajęciach. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje ze znacznymi trudnościami narzędzia do prezentachi, w minimalnym stopniu podejmuję dyskusję na zajęciach. Na ocenę 3,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej, choć nie zawsze prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i zazwyczaj prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i prawidłowo interpretuje zagadnienia. Potrafi znajdować niektóre zależności pomiędzy materiałami i ich zastosowaniami. Na ocenę 5: Student aktywnie uczetniczy w zajęciach i prawidłowo interpretuje zagadniania poruszane na zajęciach, znajduje związki pomiędzy metodoami stosowanymi do otrzymywania różnych materiałów i ich właściwościami.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE05bIM_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować metody otrzymywania materiałów, korzystać z posiadanej wiedzy, szacować i interpretować trudności związane z wykorzystywaniem i eksploatacją materiałów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U06Potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe i osobiste, szczególnie w zakresie pozyskiwania oraz analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
SD_3_U01Potrafi określać problemy naukowe w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny poprzez: definiowanie celu i przedmiotu badań, formułowanie hipotez badawczych, sądów analitycznych, syntetycznych i oceniających na temat proponowanych rozwiązań w odniesieniu do istniejącego stanu wiedzy, proponowanie metod, technik i narzędzi badawczych, służących do rozwiązania problemu badawczego.
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prezentacji
Treści programoweT-W-3Materiały do produkcji elektrod w akumulatorach litowych
T-W-4Kompozyty i inne materiały cementowe
T-P-4Kompozyty i inne materiały cementowe
T-P-3Materiały do produkcji elektrod w akumulatorach litowych
T-P-2Materiały polimerowe z pamięcią kształtu do zastosowań medycznych
T-P-5Materiały na bazie metali
T-W-2Materiały polimerowe z pamięcią kształtu do zastosowań medycznych
T-W-1Porowate materiały węglowe i hybrydowe - zastosowanie
T-P-1Porowate materiały węglowe i hybrydowe - zastosowanie
T-W-5Materiały na bazie metali
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2dyskusja tematyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi do prezentacji i w znaczącym stopniu nie rozumie tematyki podejmowanej na zajęciach. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje ze znacznymi trudnościami narzędzia do prezentacji, w minimalnym stopniu podejmuję dyskusję na zajęciach. Na ocenę 3,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej, choć nie zawsze prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i zazwyczaj prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i prawidłowo interpretuje zagadnienia. Potrafi znajdować niektóre zależności pomiędzy materiałami i ich zastosowaniami. Na ocenę 5: Student aktywnie uczetniczy w zajęciach i prawidłowo interpretuje zagadniania poruszane na zajęciach, znajduje związki pomiędzy metodoami stosowanymi do otrzymywania różnych materiałów i ich właściwościami.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE05bIM_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w pozyskiwaniu nowej wiedzy, otwartość na nowe obszary wiedzy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_K01Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
SD_3_K04Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prezentacji
Treści programoweT-P-4Kompozyty i inne materiały cementowe
T-P-2Materiały polimerowe z pamięcią kształtu do zastosowań medycznych
T-W-5Materiały na bazie metali
T-W-1Porowate materiały węglowe i hybrydowe - zastosowanie
T-W-3Materiały do produkcji elektrod w akumulatorach litowych
T-P-5Materiały na bazie metali
T-W-2Materiały polimerowe z pamięcią kształtu do zastosowań medycznych
T-W-4Kompozyty i inne materiały cementowe
T-P-1Porowate materiały węglowe i hybrydowe - zastosowanie
T-P-3Materiały do produkcji elektrod w akumulatorach litowych
Metody nauczaniaM-2dyskusja tematyczna
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Na ocenę 2: Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań. Na ocenę 3: Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy. Na ocenę 3,5: Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy. Na ocenę 4: Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach. Na ocenę 4,5: Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy. Na ocenę 5: Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w sposobie prowadzenia prac badawczych.
3,5
4,0
4,5
5,0