Wydział Ekonomiczny - Economics (S1)
specjalność: Property Valuation and Real Estate Transactions
Sylabus przedmiotu Marketing Management and Planning:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Economics | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing Management and Planning | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of basics of marketing |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To know the basic concepts of marketing management. |
C-2 | To have basic knowledge about the stages of preparing marketing plans |
C-3 | Be able to carry out marketing analyzes and formulate marketing strategies. |
C-4 | Education of market-oriented attitudes. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | General analysis of the company's situation | 2 |
T-A-2 | Company's mission and market | 2 |
T-A-3 | SWOT analysis | 2 |
T-A-4 | Analysis of the attractiveness of market segments | 2 |
T-A-5 | Product positioning | 2 |
T-A-6 | Planning the company's marketing strategy | 4 |
T-A-7 | Marketing program: product, price, place, promotion | 4 |
T-A-8 | Ongoing management of the implementation of marketing plans | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | The essence, process, stages and functions of marketing management | 2 |
T-W-2 | Structure of marketing plan | 2 |
T-W-3 | Control of marketing plan | 1 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | In-class participation | 20 |
A-A-2 | Analysis of the company's situation - group work | 4 |
A-A-3 | Case study analysis - group work | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | In-class participation | 5 |
A-W-2 | Preparation for test | 10 |
A-W-3 | Student own work | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Information lecture |
M-2 | Problem lecture |
M-3 | Case study analysis |
M-4 | preparation and presentation of projects using multimedia forms |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Assessment of in-class participation |
S-2 | Ocena podsumowująca: Project - case study and solution proposals |
S-3 | Ocena podsumowująca: Colloquium - test and problem questions. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E9_W01 The student defines the basic concepts of marketing management and planning | E_1A_W01 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-3 |
E_1A_E9_W02 The student should know the structure and content of the marketing plan | E_1A_W01 | — | C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E9_U01 The student should create a marketing plan | E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U12 | — | C-3, C-4 | T-W-2, T-A-4, T-A-5, T-A-2, T-A-1 | M-3, M-4 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E9_K01 The student should understand the role of marketing management in the company | E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K05 | — | C-4 | T-W-1, T-W-3, T-A-8 | M-3, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E9_W01 The student defines the basic concepts of marketing management and planning | 2,0 | It does not define the basic concepts of marketing management and planning |
3,0 | Defines the basic concepts of marketing management and planning. | |
3,5 | Uses a conceptual apparatus in the field of marketing planning and management. | |
4,0 | Identifies activities related to the development of marketing plans | |
4,5 | Has knowledge about the development of marketing plans. | |
5,0 | Explains the importance of marketing plans in enterprise development. | |
E_1A_E9_W02 The student should know the structure and content of the marketing plan | 2,0 | He does not know the structure and content of marketing plans. |
3,0 | He can replace the elements of the structure and content of marketing plans. | |
3,5 | He is able to discuss the elements of the structure and content of marketing plans. | |
4,0 | Has the ability to develop company's marketing plans. | |
4,5 | Has the ability to implement enterprise marketing plans. | |
5,0 | He can explain the importance of marketing plans in the development of the company. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E9_U01 The student should create a marketing plan | 2,0 | He can not manage the development of marketing plans. |
3,0 | He can assess the role of marketing plans in the company's operations. | |
3,5 | He can critically evaluate the quality of marketing plans. | |
4,0 | He can analyze the advantages and disadvantages of the marketing plans developed. | |
4,5 | He can develop company's marketing plans. | |
5,0 | He can implement company's marketing plans. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E9_K01 The student should understand the role of marketing management in the company | 2,0 | He does not understand the role of marketing management in an enterprise. |
3,0 | Understands the importance of competitiveness in the company's operations. | |
3,5 | Understands the role of marketing plans in the development of a company and its competitive struggle in market conditions. | |
4,0 | He understands the role of the company's marketing activities for society. | |
4,5 | Identifies the development company as a workplace for community members. | |
5,0 | He is able to argue the strengths and weaknesses of marketing plans in the development of the company. |
Literatura podstawowa
- Knecht Z., Zarządzanie i planowanie marketingowe, C.H. Beck, Warszawa, 2005
- Garbarski L. i in, Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa, 1999
- Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & S-ka, Warszawa, 1994
- Penc-Pietrzak I, Strategiczne zarządzanie marketingiem, Key Text, Warszawa, 1999