Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N1)
specjalność: technologia żywności pochodzenia wodnego

Sylabus przedmiotu Zabezpieczenie surowców pochodzenia wodnego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zabezpieczenie surowców pochodzenia wodnego
Specjalność technologia żywności pochodzenia wodnego
Jednostka prowadząca Zakład Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Izabela Dmytrów <Izabela.Dmytrow@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Izabela Dmytrów <Izabela.Dmytrow@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 18 2,00,50egzamin
laboratoriaL3 18 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Surowce wodne
W-2Biologia
W-3Chemia organiczna
W-4Biochemia
W-5Fizyka

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i wpływie na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne
C-2Prowadzenie czynności laboratoryjnych w zakresie zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu organizowania procesów zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zajęcia wstępne. Omówienie programu zajęć2
T-L-2Technologia schładzania2
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach2
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania2
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli2
T-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.2
T-L-7Technologia solenia2
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych2
T-L-9Zajęcia zaliczeniowe2
18
wykłady
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.2
T-W-2Technologia schładzania2
T-W-3Technologia zamrażania2
T-W-4Technologia glazurowania2
T-W-5Technologia solenia2
T-W-6Technologia wędzenia i marynowania4
T-W-7Trwałość zamrażalnicza żywności pochodzenia wodnego2
T-W-8Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach16
A-L-2Bezpośredni kontakt z nauczycielem akadmieckim5
A-L-3Studia pismiennictwa15
A-L-4Przygotowanie do zajęć i odpowiedzi ustnych i pisemnych24
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Bezpośredni kontakt z nauczycielem akademickim.2
A-W-3Studiowanie piśmiennictwa15
A-W-4Przygotowanie do egzaminu25
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie
M-3Wykład problemowy
M-4Metoda przypadków
M-5Metoda sytuacyjna
M-6Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Odpowiedź pisemna
S-3Ocena podsumowująca: Odpowiedź ustna
S-4Ocena podsumowująca: Odpowiedź pisemna
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin ustny

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D8tzpw_W01
Student ma wiedzę w zakresie metod zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego, i ich wpływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania.
TZZ_1A_W15C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-L-5, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-8M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2, S-5
TZZ_1A_D8tzpw_W02
Student posiada wiedzę w zakresie doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji.
TZZ_1A_W18C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-L-5, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-8M-1, M-3, M-6S-1, S-2, S-5
TZZ_1A_D8tzpw_W03
Student zna i rozumie oddziaływanie pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności oraz żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji
TZZ_1A_W22C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-L-5, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-8M-1, M-3, M-6S-1, S-2, S-5

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D8tzpw_U01
Student umie dobrać właściwą metodę zabezpieczenia surowców i produktów względem ich przeznaczenia i właściwości funkcjonalnych oraz podatności na zmiany jakościowe.
TZZ_1A_U22C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-1M-1, M-3, M-6S-1, S-2
TZZ_1A_D8tzpw_U02
Student potrafi ocenić wpływ procesu technologicznego przechowywania na jakość surowców i produktów poochodzenia wodnego.
TZZ_1A_U23C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-1M-1, M-3, M-6S-1, S-2
TZZ_1A_D8tzpw_U03
Student umie podejmować działania w obszarze zagadnień związanych z organizacją zabepieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego.
TZZ_1A_U29C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-L-5, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-8M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D8tzpw_K01
Student ma świadomość doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie zagadnień technologii zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego celem rozwijania branży, jak i zapewnienia jakości produktów dla konsumenta.
TZZ_1A_K01C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-L-5, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-8M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-4, S-5
TZZ_1A_D8tzpw_K02
Student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki związane z wykonywaniem działań w obszarze zapewnienia jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego żywności.
TZZ_1A_K04C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-L-5, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-8M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2, S-5
TZZ_1A_D8tzpw_K03
Student ma świadomość rozwijania wiedzy specjalistycznej celem rozwoju zaowodowego jak i popularyzowania wpływu technologii zabezpieczenia żywności na jej jakość i bezpieczeństwo zdrowotne konsumenta.
TZZ_1A_K06C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-L-5, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-8M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D8tzpw_W01
Student ma wiedzę w zakresie metod zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego, i ich wpływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach a także proponować i formułować wnioski w zakresie metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
TZZ_1A_D8tzpw_W02
Student posiada wiedzę w zakresie doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
TZZ_1A_D8tzpw_W03
Student zna i rozumie oddziaływanie pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności oraz żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować i dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D8tzpw_U01
Student umie dobrać właściwą metodę zabezpieczenia surowców i produktów względem ich przeznaczenia i właściwości funkcjonalnych oraz podatności na zmiany jakościowe.
2,0Student nie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
3,0Student umie zrealizować zadanie wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze.
TZZ_1A_D8tzpw_U02
Student potrafi ocenić wpływ procesu technologicznego przechowywania na jakość surowców i produktów poochodzenia wodnego.
2,0Student nie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość, wraz z opracowaniem wniosków.
3,0Student umie zrealizować zadanie wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość, wraz z opracowaniem wniosków.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość.
TZZ_1A_D8tzpw_U03
Student umie podejmować działania w obszarze zagadnień związanych z organizacją zabepieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego.
2,0Student nie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków.
3,0Student umie zrealizować zadanie wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D8tzpw_K01
Student ma świadomość doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie zagadnień technologii zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego celem rozwijania branży, jak i zapewnienia jakości produktów dla konsumenta.
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
TZZ_1A_D8tzpw_K02
Student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki związane z wykonywaniem działań w obszarze zapewnienia jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego żywności.
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
TZZ_1A_D8tzpw_K03
Student ma świadomość rozwijania wiedzy specjalistycznej celem rozwoju zaowodowego jak i popularyzowania wpływu technologii zabezpieczenia żywności na jej jakość i bezpieczeństwo zdrowotne konsumenta.
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności, wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.

Literatura podstawowa

  1. Baryłko-Pikielna N., Zarys analizy sensorycznej żywności
  2. Bykowski P., Sikorski Z.E., Zimińska H., Technologia chłodniczego utrwalania morskich surowców żywnościowych, Wyd. Morskie, Gdańsk
  3. Ciżow G.B., Procesy cieplne w technologii chłodniczej produktów żywnościowych, Wyd. WNT, Warszawa
  4. Kołakowski E., Chrzanowski S., Orwat G., Opakowania z tworzyw sztucznych w przemyśle rybnym
  5. Kołakowski E., Technologia mrożonych przetworów rybnych
  6. Sikorski Z.E., Technologia żywności pochodzenia morskiego
  7. Gruda Z., Postolski J., Zamrażanie żywności, Wyd. WNT, Warszawa, 1999
  8. Podeszewski Z., Technologia zabezpieczenia surowców rybnych, Wyd. Akademia Rolnicza, Szczecin, 1977

Literatura dodatkowa

  1. Gaziński B., Przechowalnictwo i tranport. Technika chłodnicza dla praktyków., Wyd. Systherm Serwis, Poznań, 2003
  2. Czasopisma branżowe: chłodnictwo, Magazyn Przemysłu Rybnego, Żywność Technologia Jakość, Refrigeration

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zajęcia wstępne. Omówienie programu zajęć2
T-L-2Technologia schładzania2
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach2
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania2
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli2
T-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.2
T-L-7Technologia solenia2
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych2
T-L-9Zajęcia zaliczeniowe2
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.2
T-W-2Technologia schładzania2
T-W-3Technologia zamrażania2
T-W-4Technologia glazurowania2
T-W-5Technologia solenia2
T-W-6Technologia wędzenia i marynowania4
T-W-7Trwałość zamrażalnicza żywności pochodzenia wodnego2
T-W-8Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego2
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach16
A-L-2Bezpośredni kontakt z nauczycielem akadmieckim5
A-L-3Studia pismiennictwa15
A-L-4Przygotowanie do zajęć i odpowiedzi ustnych i pisemnych24
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Bezpośredni kontakt z nauczycielem akademickim.2
A-W-3Studiowanie piśmiennictwa15
A-W-4Przygotowanie do egzaminu25
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D8tzpw_W01Student ma wiedzę w zakresie metod zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego, i ich wpływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W15Ma wiedzę w zakresie terminologii, charakterystyki metod pozyskiwania, klasyfikacji surowców pochodzenia roślinnego, zwierzęcego i produktów ubocznych oraz zmian w nich zachodzących podczas utrwalania, przechowywania i przetwarzania.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i wpływie na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne
C-2Prowadzenie czynności laboratoryjnych w zakresie zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu organizowania procesów zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
Treści programoweT-W-2Technologia schładzania
T-W-3Technologia zamrażania
T-W-4Technologia glazurowania
T-W-5Technologia solenia
T-W-8Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli
T-L-2Technologia schładzania
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach
T-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.
T-L-7Technologia solenia
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie
M-3Wykład problemowy
M-4Metoda przypadków
M-5Metoda sytuacyjna
M-6Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Odpowiedź pisemna
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach a także proponować i formułować wnioski w zakresie metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D8tzpw_W02Student posiada wiedzę w zakresie doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W18Posiada uporządkowaną wiedzę na temat metod zabezpieczania surowców i produktów spożywczych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji. Ma wiedzę w zakresie materiałów do produkcji opakowań, ich podziału, oceny, certyfikacji, oznakowania oraz doboru. Zna podstawowe systemy pakowania żywności.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i wpływie na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne
C-2Prowadzenie czynności laboratoryjnych w zakresie zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu organizowania procesów zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
Treści programoweT-W-2Technologia schładzania
T-W-3Technologia zamrażania
T-W-4Technologia glazurowania
T-W-5Technologia solenia
T-W-8Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli
T-L-2Technologia schładzania
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach
T-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.
T-L-7Technologia solenia
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Wykład problemowy
M-6Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Odpowiedź pisemna
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D8tzpw_W03Student zna i rozumie oddziaływanie pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności oraz żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W22Zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności oraz żywnością i człowiekiem.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i wpływie na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne
C-2Prowadzenie czynności laboratoryjnych w zakresie zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu organizowania procesów zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
Treści programoweT-W-2Technologia schładzania
T-W-3Technologia zamrażania
T-W-4Technologia glazurowania
T-W-5Technologia solenia
T-W-8Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli
T-L-2Technologia schładzania
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach
T-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.
T-L-7Technologia solenia
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Wykład problemowy
M-6Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Odpowiedź pisemna
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować i dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D8tzpw_U01Student umie dobrać właściwą metodę zabezpieczenia surowców i produktów względem ich przeznaczenia i właściwości funkcjonalnych oraz podatności na zmiany jakościowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U22Potrafi dobrać odpowiedni rodzaj opakowania i system pakowania, oraz wybrać dla danych warunków najlepszą metodę zabezpieczenia surowców i produktów spożywczych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i wpływie na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne
C-2Prowadzenie czynności laboratoryjnych w zakresie zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
Treści programoweT-W-2Technologia schładzania
T-W-3Technologia zamrażania
T-W-4Technologia glazurowania
T-W-5Technologia solenia
T-W-8Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Wykład problemowy
M-6Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Odpowiedź pisemna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
3,0Student umie zrealizować zadanie wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D8tzpw_U02Student potrafi ocenić wpływ procesu technologicznego przechowywania na jakość surowców i produktów poochodzenia wodnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U23Potrafi ocenić wpływ różnych procesów technologicznych na jakość i wydajność potraw.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i wpływie na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne
C-2Prowadzenie czynności laboratoryjnych w zakresie zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
Treści programoweT-W-2Technologia schładzania
T-W-3Technologia zamrażania
T-W-4Technologia glazurowania
T-W-5Technologia solenia
T-W-8Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Wykład problemowy
M-6Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Odpowiedź pisemna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość, wraz z opracowaniem wniosków.
3,0Student umie zrealizować zadanie wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość, wraz z opracowaniem wniosków.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D8tzpw_U03Student umie podejmować działania w obszarze zagadnień związanych z organizacją zabepieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U29Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie problemów zawodowych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i wpływie na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne
C-2Prowadzenie czynności laboratoryjnych w zakresie zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu organizowania procesów zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
Treści programoweT-W-2Technologia schładzania
T-W-3Technologia zamrażania
T-W-4Technologia glazurowania
T-W-5Technologia solenia
T-W-8Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli
T-L-2Technologia schładzania
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach
T-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.
T-L-7Technologia solenia
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie
M-3Wykład problemowy
M-4Metoda przypadków
M-5Metoda sytuacyjna
M-6Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Odpowiedź pisemna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków.
3,0Student umie zrealizować zadanie wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D8tzpw_K01Student ma świadomość doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie zagadnień technologii zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego celem rozwijania branży, jak i zapewnienia jakości produktów dla konsumenta.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i wpływie na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne
C-2Prowadzenie czynności laboratoryjnych w zakresie zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu organizowania procesów zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
Treści programoweT-W-2Technologia schładzania
T-W-3Technologia zamrażania
T-W-4Technologia glazurowania
T-W-5Technologia solenia
T-W-8Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli
T-L-2Technologia schładzania
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach
T-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.
T-L-7Technologia solenia
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie
M-3Wykład problemowy
M-4Metoda przypadków
M-5Metoda sytuacyjna
M-6Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-4Ocena podsumowująca: Odpowiedź pisemna
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D8tzpw_K02Student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki związane z wykonywaniem działań w obszarze zapewnienia jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego żywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K04Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego przetwórstwa żywności i żywienia człowieka.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i wpływie na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne
C-2Prowadzenie czynności laboratoryjnych w zakresie zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu organizowania procesów zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
Treści programoweT-W-2Technologia schładzania
T-W-3Technologia zamrażania
T-W-4Technologia glazurowania
T-W-5Technologia solenia
T-W-8Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli
T-L-2Technologia schładzania
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach
T-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.
T-L-7Technologia solenia
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie
M-3Wykład problemowy
M-4Metoda przypadków
M-5Metoda sytuacyjna
M-6Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Odpowiedź pisemna
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D8tzpw_K03Student ma świadomość rozwijania wiedzy specjalistycznej celem rozwoju zaowodowego jak i popularyzowania wpływu technologii zabezpieczenia żywności na jej jakość i bezpieczeństwo zdrowotne konsumenta.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni a zwłaszcza rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy. Potrafi przyjąć rolę lidera.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i wpływie na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne
C-2Prowadzenie czynności laboratoryjnych w zakresie zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu organizowania procesów zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
Treści programoweT-W-2Technologia schładzania
T-W-3Technologia zamrażania
T-W-4Technologia glazurowania
T-W-5Technologia solenia
T-W-8Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli
T-L-2Technologia schładzania
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach
T-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.
T-L-7Technologia solenia
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie
M-3Wykład problemowy
M-4Metoda przypadków
M-5Metoda sytuacyjna
M-6Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Odpowiedź pisemna
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności, wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.