Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Molecular Diagnostics:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Molecular Diagnostics
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki i Ogólnej Hodowli Zwierząt
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Terman <Arkadiusz.Terman@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 15 2,00,49zaliczenie
wykładyW1 15 2,00,51zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic knowledge of molecular technique.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Acquaint the students to versatile tools and techniques employed in diagnostic molecular and recombinant DNA technology.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Preventing contamination, DNA extraction, asses purity of DNA3
T-L-2Application of DNA testing. preparation the samples to analysis.3
T-L-3Molecular laboratory diagnostic of different genetic deseases.7
T-L-4Analysis of results2
15
wykłady
T-W-1Nucleid acid structure, extraction and probe preparation.3
T-W-2Manipulation DNA sequences with versatile DNA modifying enzymes.3
T-W-3DNA amplification methods, mutational analysis, sample preparations.3
T-W-4Alternative methods for amplified nucleic acid testing2
T-W-5Genes therapy, applications in diagnostic of genetic disorden, human genome project.4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participation in laboratories15
A-L-2Self work with specialised publications20
A-L-3Laboratury projet preparation30
A-L-4Consultation10
75
wykłady
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Self stady of recommended literature15
A-W-3Preparing for the writting test20
A-W-4Consultations10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Theoretical lectures
M-2Laboratory works

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Writting test
S-2Ocena formująca: Presentation

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_2-_null_W01
Studenst knows the diagnostic basics used in the laboratory
C-1T-L-3, T-W-1, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_2-_null_U01
Student can indenpendently perform genetic diagnostic test
C-1T-L-4, T-W-3M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiHZ_2-_null_K01
Can explain the purpose of use genetic diagnostic test
C-1T-L-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_2-_null_W01
Studenst knows the diagnostic basics used in the laboratory
2,0
3,0Student knows the information about different molecular diagnostic tests
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_2-_null_U01
Student can indenpendently perform genetic diagnostic test
2,0
3,0Studnet can use on his own molecular tests
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiHZ_2-_null_K01
Can explain the purpose of use genetic diagnostic test
2,0
3,0Student can explain which test can use in diagnostic
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bruns D.E, Ashwood E.R., Burtis C.A., Fundamentals of molecular diagnostic, 2011
  2. Coleman W.B., Molecular Diagnostic, Springer, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Debnath M., Molecular diagnostic: Promises and possibillities, Springer, Netherland, 2010

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Preventing contamination, DNA extraction, asses purity of DNA3
T-L-2Application of DNA testing. preparation the samples to analysis.3
T-L-3Molecular laboratory diagnostic of different genetic deseases.7
T-L-4Analysis of results2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Nucleid acid structure, extraction and probe preparation.3
T-W-2Manipulation DNA sequences with versatile DNA modifying enzymes.3
T-W-3DNA amplification methods, mutational analysis, sample preparations.3
T-W-4Alternative methods for amplified nucleic acid testing2
T-W-5Genes therapy, applications in diagnostic of genetic disorden, human genome project.4
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation in laboratories15
A-L-2Self work with specialised publications20
A-L-3Laboratury projet preparation30
A-L-4Consultation10
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Self stady of recommended literature15
A-W-3Preparing for the writting test20
A-W-4Consultations10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_2-_null_W01Studenst knows the diagnostic basics used in the laboratory
Cel przedmiotuC-1Acquaint the students to versatile tools and techniques employed in diagnostic molecular and recombinant DNA technology.
Treści programoweT-L-3Molecular laboratory diagnostic of different genetic deseases.
T-W-1Nucleid acid structure, extraction and probe preparation.
T-W-3DNA amplification methods, mutational analysis, sample preparations.
Metody nauczaniaM-1Theoretical lectures
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Writting test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student knows the information about different molecular diagnostic tests
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_2-_null_U01Student can indenpendently perform genetic diagnostic test
Cel przedmiotuC-1Acquaint the students to versatile tools and techniques employed in diagnostic molecular and recombinant DNA technology.
Treści programoweT-L-4Analysis of results
T-W-3DNA amplification methods, mutational analysis, sample preparations.
Metody nauczaniaM-2Laboratory works
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Studnet can use on his own molecular tests
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiHZ_2-_null_K01Can explain the purpose of use genetic diagnostic test
Cel przedmiotuC-1Acquaint the students to versatile tools and techniques employed in diagnostic molecular and recombinant DNA technology.
Treści programoweT-L-3Molecular laboratory diagnostic of different genetic deseases.
Metody nauczaniaM-1Theoretical lectures
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Writting test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student can explain which test can use in diagnostic
3,5
4,0
4,5
5,0