Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu BIOPOLYMERS:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot BIOPOLYMERS
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Sobolewski <psobolewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic understanding of biology and chemistry.
W-2Upper level English: reading and speaking.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Define important keywords and concepts
C-2Explain the difference between biopolymers and bio-based polymers
C-3Describe the main classes of biopolymers, including key structural and chemical features
C-4Discuss specific applications of biopolymers, including key features

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Introduction and definitions2
T-W-2Nucleic acids2
T-W-3Proteins4
T-W-4Polysacchrides4
T-W-5Extracellular matrix4
T-W-6Aliphatic polyesters2
T-W-7Latex and natural rubber2
T-W-8Bio-based polymers2
T-W-9Degradation and biodegradation2
T-W-10Select topics and case studies6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Participation in lectures30
A-W-2Literature research and readings30
A-W-3Presentation preparation30
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Presentation

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_??_W01
Define important keywords and concepts
C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_??_U01
Explain the difference between biopolymers and bio-based polymers
C-2, C-1T-W-1, T-W-8M-1S-1
WM-WTiICh_1-_??_U02
Describe the main classes of biopolymers, including key chemical and structural features
C-3T-W-6, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-7M-1S-1
WM-WTiICh_1-_??_U03
Discuss specific applications of biopolymers, including key features
C-4T-W-10, T-W-9M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_??_K01
Will be capable of independent study and presenting a biopolymer system.
C-4T-W-1, T-W-10, T-W-9M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_1-_??_W01
Define important keywords and concepts
2,0
3,0Presentation uses key terminology properly.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_1-_??_U01
Explain the difference between biopolymers and bio-based polymers
2,0
3,0Presentation properly categorizes selected polymer as a biopolymer or bio-based polymer.
3,5
4,0
4,5
5,0
WM-WTiICh_1-_??_U02
Describe the main classes of biopolymers, including key chemical and structural features
2,0
3,0Presentation adresses basic chemical and structural features of selected biopolymer(s).
3,5
4,0
4,5
5,0
WM-WTiICh_1-_??_U03
Discuss specific applications of biopolymers, including key features
2,0
3,0Presentation discusses basic considerations of biopolymer features in the context of the selected topic.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_1-_??_K01
Will be capable of independent study and presenting a biopolymer system.
2,0
3,0Presentation discusses essential aspects of selected biopolymer system.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. David Kaplan, Biopolymers from Renewable Resources, Springer

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction and definitions2
T-W-2Nucleic acids2
T-W-3Proteins4
T-W-4Polysacchrides4
T-W-5Extracellular matrix4
T-W-6Aliphatic polyesters2
T-W-7Latex and natural rubber2
T-W-8Bio-based polymers2
T-W-9Degradation and biodegradation2
T-W-10Select topics and case studies6
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures30
A-W-2Literature research and readings30
A-W-3Presentation preparation30
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_??_W01Define important keywords and concepts
Cel przedmiotuC-1Define important keywords and concepts
Treści programoweT-W-1Introduction and definitions
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Presentation uses key terminology properly.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_??_U01Explain the difference between biopolymers and bio-based polymers
Cel przedmiotuC-2Explain the difference between biopolymers and bio-based polymers
C-1Define important keywords and concepts
Treści programoweT-W-1Introduction and definitions
T-W-8Bio-based polymers
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Presentation properly categorizes selected polymer as a biopolymer or bio-based polymer.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_??_U02Describe the main classes of biopolymers, including key chemical and structural features
Cel przedmiotuC-3Describe the main classes of biopolymers, including key structural and chemical features
Treści programoweT-W-6Aliphatic polyesters
T-W-3Proteins
T-W-2Nucleic acids
T-W-4Polysacchrides
T-W-7Latex and natural rubber
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Presentation adresses basic chemical and structural features of selected biopolymer(s).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_??_U03Discuss specific applications of biopolymers, including key features
Cel przedmiotuC-4Discuss specific applications of biopolymers, including key features
Treści programoweT-W-10Select topics and case studies
T-W-9Degradation and biodegradation
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Presentation discusses basic considerations of biopolymer features in the context of the selected topic.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_??_K01Will be capable of independent study and presenting a biopolymer system.
Cel przedmiotuC-4Discuss specific applications of biopolymers, including key features
Treści programoweT-W-1Introduction and definitions
T-W-10Select topics and case studies
T-W-9Degradation and biodegradation
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Presentation discusses essential aspects of selected biopolymer system.
3,5
4,0
4,5
5,0