Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Psychology of Marketing:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Psychology of Marketing
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basics of marketing

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami wpływów psychologicznych w marketingu
C-2Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania praktycznych problemów dotyczących tworzenia efektywnych przekazów marketingowych
C-3Zapoznanie studentów z wynikami badań nad psychologią konsumenta i jej rolą w formułowaniu przekazów marketingowych przez przedsiębiorstwo

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1The impact of marketing on consumer attitudes4
T-W-2Consumer behaviour6
T-W-3The roles and stages in the buying process6
T-W-4Psychology of the advertising message8
T-W-5Psychology rules in marketing6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2preparation to class excercises and tasks150
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykłady informacyjne
M-2wykłady konswersatoryjne
M-3metoda przypadków
M-4film
M-5metoda projektu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: presence
S-2Ocena formująca: in-class activity
S-3Ocena formująca: mandatory tasks and excercises

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_PM_W01
after completing the course students should known the principles of psychological influences effectively used in marketing
C-1, C-2, C-3T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_PM_W01
after completing the course students should known the principles of psychological influences effectively used in marketing
2,0
3,0the student has acquired basic knowledge of the course
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Antonides G., van Raaij W.F., Consumer Behaviour: A European Perspective, J. Wiley & Sons, New York, 1998
  2. Foxall GR, Goldsmith RE, Brown S, Consumer Psychology for Marketing, Cengage Learning EMEA, New York, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Cialdini R., Influence: The Psychology of Persuasion, Collins Business Essentials, New York, 2006
  2. Dooley R, Brainfluence: 100 Ways to Persuade and Convince Consumers with Neuromarketing, Brilliance Audio, New York, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1The impact of marketing on consumer attitudes4
T-W-2Consumer behaviour6
T-W-3The roles and stages in the buying process6
T-W-4Psychology of the advertising message8
T-W-5Psychology rules in marketing6
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2preparation to class excercises and tasks150
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_PM_W01after completing the course students should known the principles of psychological influences effectively used in marketing
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami wpływów psychologicznych w marketingu
C-2Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania praktycznych problemów dotyczących tworzenia efektywnych przekazów marketingowych
C-3Zapoznanie studentów z wynikami badań nad psychologią konsumenta i jej rolą w formułowaniu przekazów marketingowych przez przedsiębiorstwo
Treści programoweT-W-4Psychology of the advertising message
T-W-5Psychology rules in marketing
T-W-1The impact of marketing on consumer attitudes
T-W-2Consumer behaviour
T-W-3The roles and stages in the buying process
Metody nauczaniaM-1wykłady informacyjne
M-2wykłady konswersatoryjne
M-3metoda przypadków
M-4film
M-5metoda projektu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: presence
S-2Ocena formująca: in-class activity
S-3Ocena formująca: mandatory tasks and excercises
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0the student has acquired basic knowledge of the course
3,5
4,0
4,5
5,0