Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Fluid Mechanics:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Fluid Mechanics
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Wodnego
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Mańko <Robert.Manko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Robert Mańko <Robert.Manko@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL1 15 1,00,20zaliczenie
seminariaS1 15 1,00,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Knowledge of the basics of hydrology and geography

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Understands the principles of static and dynamic
C-2Able to solve problems of statics, fluid movement: in pipes under pressure, in open channels and in soil
C-3Understands basic hydrological concepts

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Laboratory introduction2
T-L-2Determining the limit number of Reynolds2
T-L-3Determination of energy and pressure losses in pipes under pressure2
T-L-4Determination of the permeability coefficient2
T-L-5Water and sediment transport in open channels2
T-L-6Final reports testing5
15
seminaria
T-S-1Physical properties of liquid1
T-S-2Hydrostatic pressure2
T-S-3Fluid pressure on flat and any surfaces4
T-S-4Uplift. Principle of swimming bodies2
T-S-5Flow under pressure2
T-S-6Flow in open channels3
T-S-7Filtration1
15
wykłady
T-W-1Physical characteristics of the liquid, hydrostatic pressure2
T-W-2Hydrostatic pressure on flat surfaces1
T-W-3Hydrostatic pressure on any surfaces1
T-W-4General definitions in hydrodynamics. types of flows2
T-W-5Reynolds number, hydraulic radius2
T-W-6Bernoulli equation1
T-W-7Local and length friction losses1
T-W-8Water flow and sediment transport in open channels2
T-W-9Chezy formula, application2
T-W-10Filtration1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participation in laboratories15
A-L-2Home studying10
A-L-3Preparation for final tests5
30
seminaria
A-S-1Participation in seminary calsses15
A-S-2Home studying 1010
A-S-3Preparation for seminary test5
30
wykłady
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Preparation for tests with hydraulics20
A-W-3Participation in consultations15
A-W-4Home studying10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Information lecture
M-2Solving tasks from the entire range of hydraulics lectures
M-3Introduction, help and explanation of current problems arising during laboratory exercises

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Knowledge test
S-2Ocena formująca: Completing two tests
S-3Ocena formująca: Checking knowledge about the performed laboratory exercises

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiA_1-_??_W01
Basic knowledge of fluid mechanics
C-1, C-2, C-3T-W-10, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-9, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiA_1-_??_U01
Student is able to design/calculate simple water system
C-2T-S-1, T-S-7, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6M-2S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WBiA_1-_??_K01
The student understands the need for lifelong learning.
C-3T-L-2, T-L-6, T-L-5, T-L-4, T-L-1, T-L-3M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiA_1-_??_W01
Basic knowledge of fluid mechanics
2,0
3,0The student is able to use the gained knowledge to solve asigned problems at a sufficient difficulty level of the issue.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiA_1-_??_U01
Student is able to design/calculate simple water system
2,0
3,0A solution that maintains the basic requirements of substantive and formal correctness (completeness, order, readability) with clearly visible mistakes. The analysis of the presented work shows that the student, after pointing out the mistakes, will be able to correct them on his own.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WBiA_1-_??_K01
The student understands the need for lifelong learning.
2,0
3,0A solution that maintains the basic requirements of substantive and formal correctness (completeness, order, readability) with clearly visible mistakes. The analysis of the presented work shows that the student, after pointing out the mistakes, will be able to correct them on his own.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Chow, Ven Te, Open channel hydraulics, McGraw-Hill Book, New York, NY. 680., 1959
  2. Chow, Ven Te, Handbook of applied hydrology, McGraw-Hill Book Co., New York, NY., 1964

Literatura dodatkowa

  1. Ghosh S.N., Tidal Hydraulic Engineering, A.A. Balkema, Rotterdam/Brookfield, 1999

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Laboratory introduction2
T-L-2Determining the limit number of Reynolds2
T-L-3Determination of energy and pressure losses in pipes under pressure2
T-L-4Determination of the permeability coefficient2
T-L-5Water and sediment transport in open channels2
T-L-6Final reports testing5
15

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Physical properties of liquid1
T-S-2Hydrostatic pressure2
T-S-3Fluid pressure on flat and any surfaces4
T-S-4Uplift. Principle of swimming bodies2
T-S-5Flow under pressure2
T-S-6Flow in open channels3
T-S-7Filtration1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Physical characteristics of the liquid, hydrostatic pressure2
T-W-2Hydrostatic pressure on flat surfaces1
T-W-3Hydrostatic pressure on any surfaces1
T-W-4General definitions in hydrodynamics. types of flows2
T-W-5Reynolds number, hydraulic radius2
T-W-6Bernoulli equation1
T-W-7Local and length friction losses1
T-W-8Water flow and sediment transport in open channels2
T-W-9Chezy formula, application2
T-W-10Filtration1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation in laboratories15
A-L-2Home studying10
A-L-3Preparation for final tests5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Participation in seminary calsses15
A-S-2Home studying 1010
A-S-3Preparation for seminary test5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Preparation for tests with hydraulics20
A-W-3Participation in consultations15
A-W-4Home studying10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiA_1-_??_W01Basic knowledge of fluid mechanics
Cel przedmiotuC-1Understands the principles of static and dynamic
C-2Able to solve problems of statics, fluid movement: in pipes under pressure, in open channels and in soil
C-3Understands basic hydrological concepts
Treści programoweT-W-10Filtration
T-W-1Physical characteristics of the liquid, hydrostatic pressure
T-W-2Hydrostatic pressure on flat surfaces
T-W-3Hydrostatic pressure on any surfaces
T-W-6Bernoulli equation
T-W-7Local and length friction losses
T-W-4General definitions in hydrodynamics. types of flows
T-W-5Reynolds number, hydraulic radius
T-W-9Chezy formula, application
T-W-8Water flow and sediment transport in open channels
Metody nauczaniaM-1Information lecture
M-2Solving tasks from the entire range of hydraulics lectures
M-3Introduction, help and explanation of current problems arising during laboratory exercises
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Knowledge test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is able to use the gained knowledge to solve asigned problems at a sufficient difficulty level of the issue.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiA_1-_??_U01Student is able to design/calculate simple water system
Cel przedmiotuC-2Able to solve problems of statics, fluid movement: in pipes under pressure, in open channels and in soil
Treści programoweT-S-1Physical properties of liquid
T-S-7Filtration
T-S-2Hydrostatic pressure
T-S-3Fluid pressure on flat and any surfaces
T-S-4Uplift. Principle of swimming bodies
T-S-5Flow under pressure
T-S-6Flow in open channels
Metody nauczaniaM-2Solving tasks from the entire range of hydraulics lectures
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Checking knowledge about the performed laboratory exercises
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0A solution that maintains the basic requirements of substantive and formal correctness (completeness, order, readability) with clearly visible mistakes. The analysis of the presented work shows that the student, after pointing out the mistakes, will be able to correct them on his own.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WBiA_1-_??_K01The student understands the need for lifelong learning.
Cel przedmiotuC-3Understands basic hydrological concepts
Treści programoweT-L-2Determining the limit number of Reynolds
T-L-6Final reports testing
T-L-5Water and sediment transport in open channels
T-L-4Determination of the permeability coefficient
T-L-1Laboratory introduction
T-L-3Determination of energy and pressure losses in pipes under pressure
Metody nauczaniaM-3Introduction, help and explanation of current problems arising during laboratory exercises
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Knowledge test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0A solution that maintains the basic requirements of substantive and formal correctness (completeness, order, readability) with clearly visible mistakes. The analysis of the presented work shows that the student, after pointing out the mistakes, will be able to correct them on his own.
3,5
4,0
4,5
5,0