Wydział Architektury - Architektura (S1)
Sylabus przedmiotu Szkolenie BHP i p.poż.:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Szkolenie BHP i p.poż. | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mieszkalnictwa i Podstaw Techniczno-Ekologicznych Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Wojtkun <drossel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku pracy i nabycie umiejętności kształtowania bezpiecznych warunków pracy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Regulacje prawne w zakresie ochrony pracy | 1 |
T-W-2 | Czynniki zagrożen w środowisku pracy i kształtowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy | 1 |
T-W-3 | Ochrona przeciwpożarowa | 1 |
T-W-4 | Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia | 1 |
T-W-5 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Czynne uczestnictwo w wykładach | 0 |
0 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_ES1-I/3_W01 Student zna zasady BHP i czynniki zagrożeń w środowisku pracy | AU_1A_W25 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-W-3 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_ES1-I/3_U01 Student posiada umiejętność kształtowania bezpiecznych warunków pracy | AU_1A_U06 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5 | M-2, M-1, M-3 | S-2, S-1 |
AU_1A_ES1-I/3_U02 Student nabył umiejętność właściwego postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia | AU_1A_U01 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-3 | M-2, M-1, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_ES1-I/3_K01 Student potrafi pracować w zespole | AU_1A_K04 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-W-3 | M-2, M-1, M-3 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_ES1-I/3_W01 Student zna zasady BHP i czynniki zagrożeń w środowisku pracy | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe zasady BHP | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_ES1-I/3_U01 Student posiada umiejętność kształtowania bezpiecznych warunków pracy | 2,0 | |
3,0 | Student przestrzega zasad BHP | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_1A_ES1-I/3_U02 Student nabył umiejętność właściwego postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia | 2,0 | |
3,0 | Student właściwie zachowuje się w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_ES1-I/3_K01 Student potrafi pracować w zespole | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe zasady pracy zespołowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- B. Rączkowski, BHP w praktyce, ODDK, Gdańsk, 2012
- T. Schimelpfenig, Pierwsza pomoc w warunkach ekstremalnych, Bellona, Warszawa, 2012
Literatura dodatkowa
- D. Koradecka, red. naukowy, Bezpieczeństwo i higiena pracy, CIOP-PIB, Warszawa, 2008