Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Dobór materiału roślinnego do wnętrz 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Dobór materiału roślinnego do wnętrz 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z botaniki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z gatunkami roślin ozdobnych stosowanymi we wnętrzach i bezpośrednim otoczeniu budynku. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie w tematykę przedmiotu. | 1 |
T-W-2 | Rośliny we wnętrzach stylowych. | 1 |
T-W-3 | Projektowanie pionowych ścian zielonych. | 2 |
T-W-4 | Charakterystyka roślin pojemnikowych i ich dobór do specyfiki wnętrz. | 2 |
T-W-5 | Zielone systemy hydroponiczne. | 1 |
T-W-6 | Projektowanie zieleni w ogrodach zimowych. | 2 |
T-W-7 | Podstawy kompozycji florystycznych w instalacjach zewnętrznych. | 2 |
T-W-8 | Podstawy kompozycji florystycznych we wnętrzach. | 2 |
T-W-9 | Kolokwium zaliczeniowe. | 1 |
T-W-10 | Zaliczenie przedmiotu. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Zapoznanie się ze wskazaną literaturą. | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca w formie wykładu informacyjnego z objaśnieniami i przykładami. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena w postaci pytań kontrolnych przed każdym z wykładów, pokazujących stan wiedzy studentów w zakresie przedmiotu wykładu. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy teoretycznej w zakresie doboru roślin we wnętrzach w formie kolkwium zaliczeniowego wykładów. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/04B_W01 Student ma podstawową wiedzę dotyczącą doboru i zastosowania roślin oraz innych materiałów do dekoracji wnętrz | PAWiO_1A_W02, PAWiO_1A_W03 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-W-2, T-W-4, T-W-8, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/04B_U01 Student portrafi dobrać gatunki roślin i inne rodzaje materiałów do określonych wnętrz | PAWiO_1A_U21 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-W-2, T-W-4, T-W-8, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/04B_K01 Student rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | PAWiO_1A_K01 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-W-2, T-W-4, T-W-8, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/04B_W01 Student ma podstawową wiedzę dotyczącą doboru i zastosowania roślin oraz innych materiałów do dekoracji wnętrz | 2,0 | |
3,0 | Student zna w dostatecznym stopniu gatunki roślin stosowane do dekoracji wnętrz oraz rodzaje innych materiałów stosowanych we wnętrzach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/04B_U01 Student portrafi dobrać gatunki roślin i inne rodzaje materiałów do określonych wnętrz | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi dobrać odpowiednie gatunki roślin i innych materiałów do wnętrza | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/04B_K01 Student rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie w ograniczonym zakresie potrzebę permanentnej nauki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Sansoni-Koechel M., Piękne rośliny w pojemnikach, Świat Książki, 2011
- Heitz H., 1000 najpiękniejszych roślin do domu, ogrodu zimowego, na tarasy i balkony, Świat Książki, 2011
- Brookes J., Mały ogród. Mała przestrzeń, piękne aranżacje, Wiedza i Życie Hachette Livre, 2009
- San Martin M., Projektowanie wnętrz. Balkony, tarasy i patia, Solis, 2011
- Sturgeon A., Minimum przestrzeni maksimum zieleni, Wiedza i Życie Hachette Livre, 2010
- praca zbiorowa, Modern Garden Design, Koenemann, 2009
- Korzekwa G., Elementarz florystyki, Synergia, 2014