Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie architektoniczne - posadzki i sufity:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie architektoniczne - posadzki i sufity | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Halina Rutyna <rutyna@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Lamprecht <ap_studio@wp.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Elementarne rozróżnianie przegród budowlanych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem kształcenia jest uzyskanie przez studenta umiejętności wykorzystania wiedzy dotyczącej kształtowania sufitów i posadzek w projektowaniu wnętrz. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Rodzaje posadzek i sufitów oraz wytyczne projektowe w ich kształtowaniu. Struktura warstwowa przegród budowlanych. | 2 |
T-W-2 | Podstawowe właściwości materiałów budowlanych stosowanych w kształtowaniu posadzek i sufitów. | 2 |
T-W-3 | Rola instalacji sanitarnych, elektrycznych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych w projektowaniu podłóg i sufitów. | 2 |
T-W-4 | Zagadnienia akustyki i ich wpływ na ukształtowanie i wykończenie sufitów oraz podłóg. | 2 |
T-W-5 | Wykorzystanie złudzeń optycznych w kształtowaniu sufitów i posadzek. | 2 |
T-W-6 | Materiały wykończeniowe stosowane w projektowaniu posadzek i sufitów. | 3 |
T-W-7 | Historyczne i współczesne przykłady rozwiązań sufitów i podłóg w kontekście projektowania oraz realizacji wnętrz architektonicznych. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo | 15 |
A-W-2 | Samodzielne uzupełnianie wiedzy | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Rozwiązywanie zadań problemowych z zastosowaniem współczesnych metod projektowych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie testu. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/02A_W01 ma podstawową wiedzę dotyczącą technologii i materiałów stosowanych w architekturze wnętrz i budownictwie (asortyment, charakterystyka, zastosowanie) | PAWiO_1A_W02 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/02A_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | PAWiO_1A_K01 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/02A_W01 ma podstawową wiedzę dotyczącą technologii i materiałów stosowanych w architekturze wnętrz i budownictwie (asortyment, charakterystyka, zastosowanie) | 2,0 | |
3,0 | ma dostateczną wiedzę dotyczącą technologii i materiałów stosowanych w architekturze wnętrz i budownictwie (asortyment, charakterystyka, zastosowanie) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/02A_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | 2,0 | |
3,0 | w stopniu dostatecznym rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hajduk P., Projektowanie podłóg przemysłowych, PWN, Warszawa, 2013
- Piątkiewicz W., Roboty posadzkarskie, Budownictwo i Architektura, Warszawa, 1954
- Wolski Z., Roboty podłogowe i okładzinowe, WSiP, Warszawa, 1987
- Wilcke H., Thining W., Kamieniarstwo, WSiP, Warszawa, 1987