Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Formy plastyczne w krajobrazie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Formy plastyczne w krajobrazie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Miśkiewicz-Żebrowska <Ewa.Miskiewicz-Zebrowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ewa Miśkiewicz-Żebrowska <Ewa.Miskiewicz-Zebrowska@zut.edu.pl>, Hubert Romanowski <Hubert-Romanowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu plastyki i historii sztuki na poziomie szkoły średniej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wykształcenie absolwenta, który będzie posiadał wrażliwość przestrzenną, plastyczną i kompozycyjną.
C-2Wykształcenie absolwenta, który będzie posiadał wiedzę z zakresu sztuk plastycznych i będzie ją umiejętnie wykorzystywał w pracy zawodowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Forma plastyczna w krajobrazie – jej funkcja i znaczenie.2
T-W-2Stałe i zmienne elementy i funkcje formy plastycznej w krajobrazie od starożytności po dzień dzisiejszy. Przykłady właściwego i niewłaściwego funkcjonowania form plastycznych w krajobrazie.5
T-W-3Estetyka i harmonia formy plastycznej a projekt architektoniczny i urbanistyczny.2
T-W-4Powiązanie projektu formy plastycznej w krajobrazie z tłem społecznym, ideologicznym i kulturowym.2
T-W-5Sztuka publiczna a sztuka w przestrzeni publicznej – rozwiązania standardowe i niekonwencjonalne2
T-W-6Współczesna forma plastyczna w krajobrazie od land artu po street art.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w wykładach Udział w wystawach i ekspozycjach30
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy Film Ekspozycja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywny udział w zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C31_W01
Student zna dawne i współczesne tendencje stylowe w kształtowaniu form plastycznych w krajobrazie, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne
AK_1A_W10C-1, C-2T-W-1, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C31_U17
Student ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i formy plastyczne jakie w nim funkcjonują.
AK_1A_U16C-1, C-2T-W-1, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C31_K01
Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, a przede wszytskim o budujących ją bryłach i kompozycji. Rozumie powiązanie zróżnicowanych form plastycznych w krajobrazie z uwarunkowaniami społecznymi, kulturowymi i przestrzennymi.
AK_1A_K01C-1, C-2T-W-1, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-2, S-1
AK_1A_C31_K02
Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej. Jest w stanie powiązać abstrakcyjy proces twórczy z formą i jakością konkretnego obiektu plastycznego lub architektonicznego.
AK_1A_K02C-1, C-2T-W-1, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-2, S-1
AK_1A_C31_K04
Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci, ale rozumie również zasady kompozycji brył stosowane wspólcześnie. Zna zasady stosowania form plastycznych dla elementów składowych krajobrazu i ich relacji wizualnych.
AK_1A_K03C-1, C-2T-W-1, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-2, S-1
AK_1A_C31_K05
Student rozumie architekturę krajobrazu i formy plastyczne w niej funkcjonujące w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i społecznych.
AK_1A_K04C-1, C-2T-W-1, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C31_W01
Student zna dawne i współczesne tendencje stylowe w kształtowaniu form plastycznych w krajobrazie, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne
2,0
3,0Student zna na podstawowym poziomie dawne i współczesne tendencje w kształtowaniu form plastycznych w krajobrazie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C31_U17
Student ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i formy plastyczne jakie w nim funkcjonują.
2,0Student nbie potrafi ocenić nawet na podstawowym poziomie wartości kulturowej krajobrazu i form plastycznych jakie w nim funkcjonują.
3,0Student ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i formy plastyczne jakie w nim funkcjonują.
3,5Student ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i formy plastyczne jakie w nim funkcjonują. Potrafi kształtować język wypowiedzi plastycznej przy użyciu form abstrakcyjnych.
4,0Student ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i formy plastyczne jakie w nim funkcjonują. Potrafi kształtować język wypowiedzi plastycznej przy użyciu form abstrakcyjnych. Zna najważniejsze przykłady różnorodnych rozwiązań kompozycyjnych.
4,5Student ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i formy plastyczne jakie w nim funkcjonują. Potrafi kształtować język wypowiedzi plastycznej przy użyciu form abstrakcyjnych. Potrafi podać przykłady różnorodnych rozwiązań kompozycyjnych.
5,0Student ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i formy plastyczne jakie w nim funkcjonują. Potrafi kształtować język wypowiedzi plastycznej przy użyciu form abstrakcyjnych. Potrafi podać przykłady różnorodnych rozwiązań kompozycyjnych, umie je scharakteryzować i poprowadzić polemikę.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C31_K01
Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, a przede wszytskim o budujących ją bryłach i kompozycji. Rozumie powiązanie zróżnicowanych form plastycznych w krajobrazie z uwarunkowaniami społecznymi, kulturowymi i przestrzennymi.
2,0Student nie jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, a przede wszytskim o budujących ją bryłach i kompozycji.
3,0Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, a przede wszytskim o budujących ją bryłach i kompozycji.
3,5Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, a przede wszytskim o budujących ją bryłach i kompozycji. Rozumie powiązanie zróżnicowanych form plastycznych w krajobrazie z uwarunkowaniami społecznymi, kulturowymi i przestrzennymi.
4,0Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, a przede wszytskim o budujących ją bryłach i kompozycji wraz z podaniem przykładów. Rozumie powiązanie zróżnicowanych form plastycznych w krajobrazie z uwarunkowaniami społecznymi, kulturowymi i przestrzennymi.
4,5Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, a przede wszytskim o budujących ją bryłach i kompozycji. Potrafi te związki przeanalizować i podać przykłady. Rozumie powiązanie zróżnicowanych form plastycznych w krajobrazie z uwarunkowaniami społecznymi, kulturowymi i przestrzennymi.
5,0Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, a przede wszytskim o budujących ją bryłach i kompozycji. Potrafi te związki przeanalizować i podać przykłady. Rozumie powiązanie zróżnicowanych form plastycznych w krajobrazie z uwarunkowaniami społecznymi, kulturowymi i przestrzennymi. Potrafi zastosować formę plastyczną dla elementów składowych krajobrazu i ich relacji wizualnych.
AK_1A_C31_K02
Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej. Jest w stanie powiązać abstrakcyjy proces twórczy z formą i jakością konkretnego obiektu plastycznego lub architektonicznego.
2,0Student nie jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości i nie potrafi jej wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej.
3,0Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej.
3,5Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej. Jest w stanie powiązać abstrakcyjy proces twórczy z formą i jakością konkretnego obiektu plastycznego lub architektonicznego.
4,0Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej. Jest w stanie powiązać abstrakcyjy proces twórczy z formą i jakością konkretnego obiektu plastycznego lub architektonicznego. Rozpoznaje związki pomiędzy użytymi materiałami a estetyką obiektów architektonicznych i plastycznych.
4,5Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej. Jest w stanie powiązać abstrakcyjy proces twórczy z formą i jakością konkretnego obiektu plastycznego lub architektonicznego. Rozpoznaje związki pomiędzy użytymi materiałami a estetyką obiektów architektonicznych i plastycznych. Zna podstawowe reguły rządzące kompozycją formy plastycznej.
5,0Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej. Jest w stanie powiązać abstrakcyjy proces twórczy z formą i jakością konkretnego obiektu plastycznego lub architektonicznego. Rozpoznaje związki pomiędzy użytymi materiałami a estetyką obiektów architektonicznych i plastycznych. Zna podstawowe reguły rządzące kompozycją formy plastycznej i potrafi je zastosować.
AK_1A_C31_K04
Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci, ale rozumie również zasady kompozycji brył stosowane wspólcześnie. Zna zasady stosowania form plastycznych dla elementów składowych krajobrazu i ich relacji wizualnych.
2,0Student nie ma świadomości ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci,
3,0Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci.
3,5Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci, ale rozumie również zasady kompozycji brył stosowane wspólcześnie.
4,0Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci, ale rozumie również zasady kompozycji brył stosowane wspólcześnie. Zna podstawowe zasady stosowania form plastycznych w krajobrazie.
4,5Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci, ale rozumie również zasady kompozycji brył stosowane wspólcześnie. Zna zasady stosowania form plastycznych dla elementów składowych krajobrazu i potrafi je scharakteryzować.
5,0Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci, ale rozumie również zasady kompozycji brył stosowane wspólcześnie. Zna zasady stosowania form plastycznych dla elementów składowych krajobrazu i ich relacji wizualnych w odniesieniu do miejsca i czasu w jakim powstają i potrafi je scharakteryzować.
AK_1A_C31_K05
Student rozumie architekturę krajobrazu i formy plastyczne w niej funkcjonujące w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i społecznych.
2,0Student nie rozumie architektury krajobrazu i form plastycznych w niej funkcjonujących w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i społecznych.
3,0Student rozumie architekturę krajobrazu i formy plastyczne w niej funkcjonujące w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i społecznych.
3,5Student rozumie architekturę krajobrazu i formy plastyczne w niej funkcjonujące w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i społecznych i dąży do kreatywnego posługiwania się formą plastyczną w krajobrazie w oparciu o te zasady.
4,0Student rozumie architekturę krajobrazu i formy plastyczne w niej funkcjonujące w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i społecznych i dąży do kreatywnego posługiwania się formą plastyczną w krajobrazie w oparciu o te zasady. Potrafi ocenić architektoniczny stan istniejący, docenić jego walory lub poddać krytyce.
4,5Student rozumie architekturę krajobrazu i formy plastyczne w niej funkcjonujące w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i społecznych i dąży do kreatywnego posługiwania się formą plastyczną w krajobrazie w oparciu o te zasady. Potrafi ocenić architektoniczny stan istniejący, docenić jego walory lub poddać krytyce. Widzi potrzebę samodzielnego poszerzania wiedzy w tym zakresie.
5,0Student rozumie architekturę krajobrazu i formy plastyczne w niej funkcjonujące w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i społecznych i dąży do kreatywnego posługiwania się formą plastyczną w krajobrazie w oparciu o te zasady. Potrafi ocenić architektoniczny stan istniejący, docenić jego walory lub poddać krytyce. Widzi potrzebę i potrafi samodzielnie poszerzać wiedzę w tym zakresie.

Literatura podstawowa

  1. Zygmunt Szparkowski, Zasady kształtowania przestrzeni i formy architektonicznej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1993
  2. Jan Białostocki, Sztuka cenniejsza niż złoto, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008
  3. Leonardo Benevolo, Miasto w dziejach Europy. Seria: Tworzenie Europy, Wydawnictwo KRĄG, Warszawa, 1995

Literatura dodatkowa

  1. Rudolf Arnheim, Sztuka i percepcja wzrokowa, Słowo/Obraz/Terytoria, Warzsawa, 2005
  2. Andrzej Basista, Architektura - dlaczego taka jest, Wydawnictwo ZNAK, Kraków, 2000
  3. Steen Eiler Rasmussen, Odczuwanie architektury, Wydawnictwo MURATOR, WArszawa, 1999

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Forma plastyczna w krajobrazie – jej funkcja i znaczenie.2
T-W-2Stałe i zmienne elementy i funkcje formy plastycznej w krajobrazie od starożytności po dzień dzisiejszy. Przykłady właściwego i niewłaściwego funkcjonowania form plastycznych w krajobrazie.5
T-W-3Estetyka i harmonia formy plastycznej a projekt architektoniczny i urbanistyczny.2
T-W-4Powiązanie projektu formy plastycznej w krajobrazie z tłem społecznym, ideologicznym i kulturowym.2
T-W-5Sztuka publiczna a sztuka w przestrzeni publicznej – rozwiązania standardowe i niekonwencjonalne2
T-W-6Współczesna forma plastyczna w krajobrazie od land artu po street art.2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach Udział w wystawach i ekspozycjach30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C31_W01Student zna dawne i współczesne tendencje stylowe w kształtowaniu form plastycznych w krajobrazie, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W10zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta, który będzie posiadał wrażliwość przestrzenną, plastyczną i kompozycyjną.
C-2Wykształcenie absolwenta, który będzie posiadał wiedzę z zakresu sztuk plastycznych i będzie ją umiejętnie wykorzystywał w pracy zawodowej.
Treści programoweT-W-1Forma plastyczna w krajobrazie – jej funkcja i znaczenie.
T-W-6Współczesna forma plastyczna w krajobrazie od land artu po street art.
T-W-2Stałe i zmienne elementy i funkcje formy plastycznej w krajobrazie od starożytności po dzień dzisiejszy. Przykłady właściwego i niewłaściwego funkcjonowania form plastycznych w krajobrazie.
T-W-3Estetyka i harmonia formy plastycznej a projekt architektoniczny i urbanistyczny.
T-W-4Powiązanie projektu formy plastycznej w krajobrazie z tłem społecznym, ideologicznym i kulturowym.
T-W-5Sztuka publiczna a sztuka w przestrzeni publicznej – rozwiązania standardowe i niekonwencjonalne
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy Film Ekspozycja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
S-1Ocena formująca: Aktywny udział w zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna na podstawowym poziomie dawne i współczesne tendencje w kształtowaniu form plastycznych w krajobrazie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C31_U17Student ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i formy plastyczne jakie w nim funkcjonują.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U16ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i jego składowych
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta, który będzie posiadał wrażliwość przestrzenną, plastyczną i kompozycyjną.
C-2Wykształcenie absolwenta, który będzie posiadał wiedzę z zakresu sztuk plastycznych i będzie ją umiejętnie wykorzystywał w pracy zawodowej.
Treści programoweT-W-1Forma plastyczna w krajobrazie – jej funkcja i znaczenie.
T-W-6Współczesna forma plastyczna w krajobrazie od land artu po street art.
T-W-2Stałe i zmienne elementy i funkcje formy plastycznej w krajobrazie od starożytności po dzień dzisiejszy. Przykłady właściwego i niewłaściwego funkcjonowania form plastycznych w krajobrazie.
T-W-3Estetyka i harmonia formy plastycznej a projekt architektoniczny i urbanistyczny.
T-W-4Powiązanie projektu formy plastycznej w krajobrazie z tłem społecznym, ideologicznym i kulturowym.
T-W-5Sztuka publiczna a sztuka w przestrzeni publicznej – rozwiązania standardowe i niekonwencjonalne
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy Film Ekspozycja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
S-1Ocena formująca: Aktywny udział w zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nbie potrafi ocenić nawet na podstawowym poziomie wartości kulturowej krajobrazu i form plastycznych jakie w nim funkcjonują.
3,0Student ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i formy plastyczne jakie w nim funkcjonują.
3,5Student ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i formy plastyczne jakie w nim funkcjonują. Potrafi kształtować język wypowiedzi plastycznej przy użyciu form abstrakcyjnych.
4,0Student ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i formy plastyczne jakie w nim funkcjonują. Potrafi kształtować język wypowiedzi plastycznej przy użyciu form abstrakcyjnych. Zna najważniejsze przykłady różnorodnych rozwiązań kompozycyjnych.
4,5Student ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i formy plastyczne jakie w nim funkcjonują. Potrafi kształtować język wypowiedzi plastycznej przy użyciu form abstrakcyjnych. Potrafi podać przykłady różnorodnych rozwiązań kompozycyjnych.
5,0Student ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i formy plastyczne jakie w nim funkcjonują. Potrafi kształtować język wypowiedzi plastycznej przy użyciu form abstrakcyjnych. Potrafi podać przykłady różnorodnych rozwiązań kompozycyjnych, umie je scharakteryzować i poprowadzić polemikę.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C31_K01Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, a przede wszytskim o budujących ją bryłach i kompozycji. Rozumie powiązanie zróżnicowanych form plastycznych w krajobrazie z uwarunkowaniami społecznymi, kulturowymi i przestrzennymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K01jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta, który będzie posiadał wrażliwość przestrzenną, plastyczną i kompozycyjną.
C-2Wykształcenie absolwenta, który będzie posiadał wiedzę z zakresu sztuk plastycznych i będzie ją umiejętnie wykorzystywał w pracy zawodowej.
Treści programoweT-W-1Forma plastyczna w krajobrazie – jej funkcja i znaczenie.
T-W-6Współczesna forma plastyczna w krajobrazie od land artu po street art.
T-W-2Stałe i zmienne elementy i funkcje formy plastycznej w krajobrazie od starożytności po dzień dzisiejszy. Przykłady właściwego i niewłaściwego funkcjonowania form plastycznych w krajobrazie.
T-W-3Estetyka i harmonia formy plastycznej a projekt architektoniczny i urbanistyczny.
T-W-4Powiązanie projektu formy plastycznej w krajobrazie z tłem społecznym, ideologicznym i kulturowym.
T-W-5Sztuka publiczna a sztuka w przestrzeni publicznej – rozwiązania standardowe i niekonwencjonalne
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy Film Ekspozycja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
S-1Ocena formująca: Aktywny udział w zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, a przede wszytskim o budujących ją bryłach i kompozycji.
3,0Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, a przede wszytskim o budujących ją bryłach i kompozycji.
3,5Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, a przede wszytskim o budujących ją bryłach i kompozycji. Rozumie powiązanie zróżnicowanych form plastycznych w krajobrazie z uwarunkowaniami społecznymi, kulturowymi i przestrzennymi.
4,0Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, a przede wszytskim o budujących ją bryłach i kompozycji wraz z podaniem przykładów. Rozumie powiązanie zróżnicowanych form plastycznych w krajobrazie z uwarunkowaniami społecznymi, kulturowymi i przestrzennymi.
4,5Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, a przede wszytskim o budujących ją bryłach i kompozycji. Potrafi te związki przeanalizować i podać przykłady. Rozumie powiązanie zróżnicowanych form plastycznych w krajobrazie z uwarunkowaniami społecznymi, kulturowymi i przestrzennymi.
5,0Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, a przede wszytskim o budujących ją bryłach i kompozycji. Potrafi te związki przeanalizować i podać przykłady. Rozumie powiązanie zróżnicowanych form plastycznych w krajobrazie z uwarunkowaniami społecznymi, kulturowymi i przestrzennymi. Potrafi zastosować formę plastyczną dla elementów składowych krajobrazu i ich relacji wizualnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C31_K02Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej. Jest w stanie powiązać abstrakcyjy proces twórczy z formą i jakością konkretnego obiektu plastycznego lub architektonicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K02jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta, który będzie posiadał wrażliwość przestrzenną, plastyczną i kompozycyjną.
C-2Wykształcenie absolwenta, który będzie posiadał wiedzę z zakresu sztuk plastycznych i będzie ją umiejętnie wykorzystywał w pracy zawodowej.
Treści programoweT-W-1Forma plastyczna w krajobrazie – jej funkcja i znaczenie.
T-W-6Współczesna forma plastyczna w krajobrazie od land artu po street art.
T-W-2Stałe i zmienne elementy i funkcje formy plastycznej w krajobrazie od starożytności po dzień dzisiejszy. Przykłady właściwego i niewłaściwego funkcjonowania form plastycznych w krajobrazie.
T-W-3Estetyka i harmonia formy plastycznej a projekt architektoniczny i urbanistyczny.
T-W-4Powiązanie projektu formy plastycznej w krajobrazie z tłem społecznym, ideologicznym i kulturowym.
T-W-5Sztuka publiczna a sztuka w przestrzeni publicznej – rozwiązania standardowe i niekonwencjonalne
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy Film Ekspozycja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
S-1Ocena formująca: Aktywny udział w zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości i nie potrafi jej wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej.
3,0Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej.
3,5Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej. Jest w stanie powiązać abstrakcyjy proces twórczy z formą i jakością konkretnego obiektu plastycznego lub architektonicznego.
4,0Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej. Jest w stanie powiązać abstrakcyjy proces twórczy z formą i jakością konkretnego obiektu plastycznego lub architektonicznego. Rozpoznaje związki pomiędzy użytymi materiałami a estetyką obiektów architektonicznych i plastycznych.
4,5Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej. Jest w stanie powiązać abstrakcyjy proces twórczy z formą i jakością konkretnego obiektu plastycznego lub architektonicznego. Rozpoznaje związki pomiędzy użytymi materiałami a estetyką obiektów architektonicznych i plastycznych. Zna podstawowe reguły rządzące kompozycją formy plastycznej.
5,0Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej. Jest w stanie powiązać abstrakcyjy proces twórczy z formą i jakością konkretnego obiektu plastycznego lub architektonicznego. Rozpoznaje związki pomiędzy użytymi materiałami a estetyką obiektów architektonicznych i plastycznych. Zna podstawowe reguły rządzące kompozycją formy plastycznej i potrafi je zastosować.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C31_K04Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci, ale rozumie również zasady kompozycji brył stosowane wspólcześnie. Zna zasady stosowania form plastycznych dla elementów składowych krajobrazu i ich relacji wizualnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K03ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci; ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta, który będzie posiadał wrażliwość przestrzenną, plastyczną i kompozycyjną.
C-2Wykształcenie absolwenta, który będzie posiadał wiedzę z zakresu sztuk plastycznych i będzie ją umiejętnie wykorzystywał w pracy zawodowej.
Treści programoweT-W-1Forma plastyczna w krajobrazie – jej funkcja i znaczenie.
T-W-6Współczesna forma plastyczna w krajobrazie od land artu po street art.
T-W-2Stałe i zmienne elementy i funkcje formy plastycznej w krajobrazie od starożytności po dzień dzisiejszy. Przykłady właściwego i niewłaściwego funkcjonowania form plastycznych w krajobrazie.
T-W-3Estetyka i harmonia formy plastycznej a projekt architektoniczny i urbanistyczny.
T-W-4Powiązanie projektu formy plastycznej w krajobrazie z tłem społecznym, ideologicznym i kulturowym.
T-W-5Sztuka publiczna a sztuka w przestrzeni publicznej – rozwiązania standardowe i niekonwencjonalne
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy Film Ekspozycja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
S-1Ocena formująca: Aktywny udział w zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci,
3,0Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci.
3,5Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci, ale rozumie również zasady kompozycji brył stosowane wspólcześnie.
4,0Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci, ale rozumie również zasady kompozycji brył stosowane wspólcześnie. Zna podstawowe zasady stosowania form plastycznych w krajobrazie.
4,5Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci, ale rozumie również zasady kompozycji brył stosowane wspólcześnie. Zna zasady stosowania form plastycznych dla elementów składowych krajobrazu i potrafi je scharakteryzować.
5,0Student ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci, ale rozumie również zasady kompozycji brył stosowane wspólcześnie. Zna zasady stosowania form plastycznych dla elementów składowych krajobrazu i ich relacji wizualnych w odniesieniu do miejsca i czasu w jakim powstają i potrafi je scharakteryzować.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C31_K05Student rozumie architekturę krajobrazu i formy plastyczne w niej funkcjonujące w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i społecznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K04rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta, który będzie posiadał wrażliwość przestrzenną, plastyczną i kompozycyjną.
C-2Wykształcenie absolwenta, który będzie posiadał wiedzę z zakresu sztuk plastycznych i będzie ją umiejętnie wykorzystywał w pracy zawodowej.
Treści programoweT-W-1Forma plastyczna w krajobrazie – jej funkcja i znaczenie.
T-W-6Współczesna forma plastyczna w krajobrazie od land artu po street art.
T-W-2Stałe i zmienne elementy i funkcje formy plastycznej w krajobrazie od starożytności po dzień dzisiejszy. Przykłady właściwego i niewłaściwego funkcjonowania form plastycznych w krajobrazie.
T-W-3Estetyka i harmonia formy plastycznej a projekt architektoniczny i urbanistyczny.
T-W-4Powiązanie projektu formy plastycznej w krajobrazie z tłem społecznym, ideologicznym i kulturowym.
T-W-5Sztuka publiczna a sztuka w przestrzeni publicznej – rozwiązania standardowe i niekonwencjonalne
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy Film Ekspozycja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
S-1Ocena formująca: Aktywny udział w zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie architektury krajobrazu i form plastycznych w niej funkcjonujących w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i społecznych.
3,0Student rozumie architekturę krajobrazu i formy plastyczne w niej funkcjonujące w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i społecznych.
3,5Student rozumie architekturę krajobrazu i formy plastyczne w niej funkcjonujące w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i społecznych i dąży do kreatywnego posługiwania się formą plastyczną w krajobrazie w oparciu o te zasady.
4,0Student rozumie architekturę krajobrazu i formy plastyczne w niej funkcjonujące w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i społecznych i dąży do kreatywnego posługiwania się formą plastyczną w krajobrazie w oparciu o te zasady. Potrafi ocenić architektoniczny stan istniejący, docenić jego walory lub poddać krytyce.
4,5Student rozumie architekturę krajobrazu i formy plastyczne w niej funkcjonujące w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i społecznych i dąży do kreatywnego posługiwania się formą plastyczną w krajobrazie w oparciu o te zasady. Potrafi ocenić architektoniczny stan istniejący, docenić jego walory lub poddać krytyce. Widzi potrzebę samodzielnego poszerzania wiedzy w tym zakresie.
5,0Student rozumie architekturę krajobrazu i formy plastyczne w niej funkcjonujące w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych i społecznych i dąży do kreatywnego posługiwania się formą plastyczną w krajobrazie w oparciu o te zasady. Potrafi ocenić architektoniczny stan istniejący, docenić jego walory lub poddać krytyce. Widzi potrzebę i potrafi samodzielnie poszerzać wiedzę w tym zakresie.