Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praktyka zawodowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Śnieg <Marek.Snieg@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR6 6 6,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe umiejętności z zakresu sporządzania opracowań z zakresu architektury krajobrazu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Praktyczne opanowanie metodyki prowadzenia ważniejszych prac rozpoznawczych, inwentaryzacyjnych i projektowych.
C-2Poznanie w sposób kompleksowych zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-1- analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK, - analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych i jego ocena na mapie wg. zasad opisu WAK, - przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych, wizualizacja komputerowa. - poznanie zasad działania firmy projektowo - wykonawczej zajmującej się architekturą krajobrazu, - zapoznanie się z funckjonowaniem jednostek administracji publicznej i samorządowej związanych z wykonastwem i pielęgnacją obiektów architektury krajobrazu - zapoznanie się z metodami realizacji i wykonastwa wybranych obiektów architektury krajobrazu w terenie (np. prace budolwano - konstrukcyjne elemntów małej architektury, nawierzchni, proste prace ziemne i instalacyjne: nawodnienie, oświetlenie ogrodu, itp.), - zapoznanie się z metodami pielęgnacji terenów zieleni.6
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1Przygotowanie opracowania analityczno - projektowego wg. wytycznych Przewodnika praktyk. Udział w pracach jednostek związanych z projektowaniem, wykonastwem i pielęgnacją obiektów architektury krajobrazu180
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody praktyczne: ćwiczenia obejmujące samodzielne wykonanie opracowania (JARK, ZWAK)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_P01_W01
Student odtwarza i wykorzystuje w praktyce więdzę nabytą w trakcie studiów na Uczelni
AK_1A_W12C-1, C-2T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_P01_U01
Student potrafi sporządzić opracowanie analityczne, studialne i projektowe z zakresu architektury krajobrazu. Potrafi realizować proste prace związne z wykonastwe, pielęgancją i zarządzaniem terenami zieleni.
AK_1A_U04, AK_1A_U17C-1, C-2T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_P01_K03
Student w wyniku przeprowadzonej praktyki ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
AK_1A_K08C-2T-PR-1M-1S-1
AK_1A_P01_K11
Student w wyniku przeprowadzonych praktyk jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu.
AK_1A_K09C-1T-PR-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_P01_W01
Student odtwarza i wykorzystuje w praktyce więdzę nabytą w trakcie studiów na Uczelni
2,0
3,0Uzyskał w stopniu podstawowym wiedzę, z zakresu praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej na Uczelni
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_P01_U01
Student potrafi sporządzić opracowanie analityczne, studialne i projektowe z zakresu architektury krajobrazu. Potrafi realizować proste prace związne z wykonastwe, pielęgancją i zarządzaniem terenami zieleni.
2,0
3,0Student nabywa umiejętność sporządzania dokumentacji projektowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_P01_K03
Student w wyniku przeprowadzonej praktyki ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
2,0Nie ma świadomości znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
3,0Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
3,5Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
4,0Ma świadomość znaczenie zawodowego komunikacji z klijentem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
4,5Nie tylko ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem oraz potrafi wyłapywać błędy swoich decyzji.
5,0Nie tylko ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem oraz potrafi wyłapywać błędy swoich decyzji i wyciagać wnioski.
AK_1A_P01_K11
Student w wyniku przeprowadzonych praktyk jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu.
2,0Student nie ma świadomości i nie rozumie podstawowych zasad współpracy z osobami relacji między potrzebami użytkownika i przestrzeni.
3,0Student ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami potrzebami użytkownika i przestrzeni.
3,5Student ma swiadomośc i rozumie podstawowe zasady współpracy między potrzebami użytkownika przestrzeni.
4,0Student ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami , potrzebmi użytkownika i przestrzeni oraz potrafi prowadzić dyskusję.
4,5Student nie tylko ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami, użytkownika przestrzeni , potrafi prowadzić dyskusje i wyodrebnić błędy.
5,0Student nie tylko ma świadomość i rozumie podstawowe zasad współpracy między osobami, użytkownika przestrzeni , potrafi prowadzić dyskusję, wyodrebnić błędy oraz wyciąga prawidłowe wnioski z dyskusji.

Literatura podstawowa

  1. J. Bogdanowski, Metoda jednostek i wnętrz architektoniczno krajobrazowych (JARK-WAK) Ww studiach i projektowaniu, Pol. Krakowskiej wyd. IV, nr 18, Kraków, 1999
  2. Szymski A. M., Przewodnik do praktyki zawodowej dla studentów III roku kierunku architektura krajobrazu, Szczecin, 2009

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1- analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK, - analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych i jego ocena na mapie wg. zasad opisu WAK, - przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych, wizualizacja komputerowa. - poznanie zasad działania firmy projektowo - wykonawczej zajmującej się architekturą krajobrazu, - zapoznanie się z funckjonowaniem jednostek administracji publicznej i samorządowej związanych z wykonastwem i pielęgnacją obiektów architektury krajobrazu - zapoznanie się z metodami realizacji i wykonastwa wybranych obiektów architektury krajobrazu w terenie (np. prace budolwano - konstrukcyjne elemntów małej architektury, nawierzchni, proste prace ziemne i instalacyjne: nawodnienie, oświetlenie ogrodu, itp.), - zapoznanie się z metodami pielęgnacji terenów zieleni.6
6

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Przygotowanie opracowania analityczno - projektowego wg. wytycznych Przewodnika praktyk. Udział w pracach jednostek związanych z projektowaniem, wykonastwem i pielęgnacją obiektów architektury krajobrazu180
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_P01_W01Student odtwarza i wykorzystuje w praktyce więdzę nabytą w trakcie studiów na Uczelni
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W12ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu, w tym: przepisów prawnych, zasad sporządzania dokumentacji projektowej a w wykonawstwie podstawowych zasad bhp
Cel przedmiotuC-1Praktyczne opanowanie metodyki prowadzenia ważniejszych prac rozpoznawczych, inwentaryzacyjnych i projektowych.
C-2Poznanie w sposób kompleksowych zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki
Treści programoweT-PR-1- analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK, - analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych i jego ocena na mapie wg. zasad opisu WAK, - przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych, wizualizacja komputerowa. - poznanie zasad działania firmy projektowo - wykonawczej zajmującej się architekturą krajobrazu, - zapoznanie się z funckjonowaniem jednostek administracji publicznej i samorządowej związanych z wykonastwem i pielęgnacją obiektów architektury krajobrazu - zapoznanie się z metodami realizacji i wykonastwa wybranych obiektów architektury krajobrazu w terenie (np. prace budolwano - konstrukcyjne elemntów małej architektury, nawierzchni, proste prace ziemne i instalacyjne: nawodnienie, oświetlenie ogrodu, itp.), - zapoznanie się z metodami pielęgnacji terenów zieleni.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: ćwiczenia obejmujące samodzielne wykonanie opracowania (JARK, ZWAK)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uzyskał w stopniu podstawowym wiedzę, z zakresu praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej na Uczelni
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_P01_U01Student potrafi sporządzić opracowanie analityczne, studialne i projektowe z zakresu architektury krajobrazu. Potrafi realizować proste prace związne z wykonastwe, pielęgancją i zarządzaniem terenami zieleni.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U04wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania i prezentacji projektów; ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem
AK_1A_U17umie stosować prawo w praktyce inżynierskiej w zakresie projektowania i realizacji obiektów architektury krajobrazu; ma umiejętność w stopniu podstawowym sporządzania kosztorysów do obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Praktyczne opanowanie metodyki prowadzenia ważniejszych prac rozpoznawczych, inwentaryzacyjnych i projektowych.
C-2Poznanie w sposób kompleksowych zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki
Treści programoweT-PR-1- analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK, - analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych i jego ocena na mapie wg. zasad opisu WAK, - przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych, wizualizacja komputerowa. - poznanie zasad działania firmy projektowo - wykonawczej zajmującej się architekturą krajobrazu, - zapoznanie się z funckjonowaniem jednostek administracji publicznej i samorządowej związanych z wykonastwem i pielęgnacją obiektów architektury krajobrazu - zapoznanie się z metodami realizacji i wykonastwa wybranych obiektów architektury krajobrazu w terenie (np. prace budolwano - konstrukcyjne elemntów małej architektury, nawierzchni, proste prace ziemne i instalacyjne: nawodnienie, oświetlenie ogrodu, itp.), - zapoznanie się z metodami pielęgnacji terenów zieleni.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: ćwiczenia obejmujące samodzielne wykonanie opracowania (JARK, ZWAK)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student nabywa umiejętność sporządzania dokumentacji projektowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_P01_K03Student w wyniku przeprowadzonej praktyki ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K08ma świadomość funkcjonowania ograniczeń formalno-prawnych i odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie; ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Cel przedmiotuC-2Poznanie w sposób kompleksowych zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki
Treści programoweT-PR-1- analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK, - analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych i jego ocena na mapie wg. zasad opisu WAK, - przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych, wizualizacja komputerowa. - poznanie zasad działania firmy projektowo - wykonawczej zajmującej się architekturą krajobrazu, - zapoznanie się z funckjonowaniem jednostek administracji publicznej i samorządowej związanych z wykonastwem i pielęgnacją obiektów architektury krajobrazu - zapoznanie się z metodami realizacji i wykonastwa wybranych obiektów architektury krajobrazu w terenie (np. prace budolwano - konstrukcyjne elemntów małej architektury, nawierzchni, proste prace ziemne i instalacyjne: nawodnienie, oświetlenie ogrodu, itp.), - zapoznanie się z metodami pielęgnacji terenów zieleni.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: ćwiczenia obejmujące samodzielne wykonanie opracowania (JARK, ZWAK)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma świadomości znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
3,0Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
3,5Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
4,0Ma świadomość znaczenie zawodowego komunikacji z klijentem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
4,5Nie tylko ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem oraz potrafi wyłapywać błędy swoich decyzji.
5,0Nie tylko ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem oraz potrafi wyłapywać błędy swoich decyzji i wyciagać wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_P01_K11Student w wyniku przeprowadzonych praktyk jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K09jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Praktyczne opanowanie metodyki prowadzenia ważniejszych prac rozpoznawczych, inwentaryzacyjnych i projektowych.
Treści programoweT-PR-1- analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK, - analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych i jego ocena na mapie wg. zasad opisu WAK, - przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych, wizualizacja komputerowa. - poznanie zasad działania firmy projektowo - wykonawczej zajmującej się architekturą krajobrazu, - zapoznanie się z funckjonowaniem jednostek administracji publicznej i samorządowej związanych z wykonastwem i pielęgnacją obiektów architektury krajobrazu - zapoznanie się z metodami realizacji i wykonastwa wybranych obiektów architektury krajobrazu w terenie (np. prace budolwano - konstrukcyjne elemntów małej architektury, nawierzchni, proste prace ziemne i instalacyjne: nawodnienie, oświetlenie ogrodu, itp.), - zapoznanie się z metodami pielęgnacji terenów zieleni.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: ćwiczenia obejmujące samodzielne wykonanie opracowania (JARK, ZWAK)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości i nie rozumie podstawowych zasad współpracy z osobami relacji między potrzebami użytkownika i przestrzeni.
3,0Student ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami potrzebami użytkownika i przestrzeni.
3,5Student ma swiadomośc i rozumie podstawowe zasady współpracy między potrzebami użytkownika przestrzeni.
4,0Student ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami , potrzebmi użytkownika i przestrzeni oraz potrafi prowadzić dyskusję.
4,5Student nie tylko ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami, użytkownika przestrzeni , potrafi prowadzić dyskusje i wyodrebnić błędy.
5,0Student nie tylko ma świadomość i rozumie podstawowe zasad współpracy między osobami, użytkownika przestrzeni , potrafi prowadzić dyskusję, wyodrebnić błędy oraz wyciąga prawidłowe wnioski z dyskusji.