Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie architektury zintegrowanej z zielenią (dachy zielone):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie architektury zintegrowanej z zielenią (dachy zielone) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 18 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu materiałoznawsta, konstrukcji architektonicznych i budownictwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat architektury zintegrowanej z zielenią - dachów zielonych oraz umiejętności projektowania dachów ekstensywnych i intensywnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Metodyka projektowania dachów zielonych. | 2 |
T-P-2 | Opracowanie projektu dachu zielonego. | 8 |
T-P-3 | Prezentacja projektów. | 2 |
12 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zielone dachy, jako element ekologicznego zagospodarowania przestrzeni miejskiej, cz.1 – dachy ekstensywne. Zasady projektowania, technologia wykonania, dobór roślin. Przykładowe realizacje polskie i zagraniczne. | 4 |
T-W-2 | Zielone dachy, jako element ekologicznego zagospodarowania przestrzeni miejskiej, cz.2 – dachy intensywne. Zasady projektowania, technologia wykonania, dobór roślin. Przykładowe realizacje polskie i zagraniczne. | 4 |
T-W-3 | Prawne, ekonomiczne i organizacyjne uwarunkowania realizacji zielonych dachów w Polsce. | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-P-2 | praca nad projektem | 10 |
A-P-3 | studiowanie wskazanej literatury | 5 |
A-P-4 | opracowanie graficzne | 4 |
31 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 10 |
A-W-2 | studiowanie wskazanej literatury | 10 |
A-W-3 | konsultacje | 6 |
A-W-4 | przygotowanie do zajęć | 4 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | projekty |
M-4 | dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: przegląd projektów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena projektu dachu zielonego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O18.1_W01 Student posiada podstawową wiedzę na temat architektury zintegrowanej z zielenią - dachów zielonych. Zna zasady projektowania i technologię wykonania dachów zielonych, a także prawne, ekonomiczne i organizacyjne uwarunkowania realizacji zielonych dachów w Polsce. | AK_1A_W06, AK_1A_W07 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-P-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O18.1_U01 Student ma umiejętność projektowania dachów zielonych: intensywnych i ekstensywnych, potrafi dobrać odpowiednią technologię ich wykonania oraz odpowiednie rośliny. Dostrzega potzrebę stałego dokształcania się w zakresie aktualnych technologii wykonywania dachów zielonych. | AK_1A_U06 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-P-1, T-P-2 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_O18.1_K01 Student ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje projektowe i dobór odpoweidnich metod projektowania oraz technologii wykonywania dachów zielonych | AK_1A_K08 | — | — | C-1 | T-W-3, T-P-1, T-P-2 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O18.1_W01 Student posiada podstawową wiedzę na temat architektury zintegrowanej z zielenią - dachów zielonych. Zna zasady projektowania i technologię wykonania dachów zielonych, a także prawne, ekonomiczne i organizacyjne uwarunkowania realizacji zielonych dachów w Polsce. | 2,0 | Student nie ma wiedzę na poziomie elementarnym na temat architektury zintegrowanej z zielenią - dachów zielonych |
3,0 | Student ma wiedzę na poziomie elementarnym na temat architektury zintegrowanej z zielenią - dachów zielonych | |
3,5 | Student ma wiedzę na poziomie dostatecznym na temat architektury zintegrowanej z zielenią - dachów zielonych | |
4,0 | Student ma wiedzę na poziomie dobrym na temat architektury zintegrowanej z zielenią - dachów zielonych | |
4,5 | Student ma pełną wiedzę nna temat architektury zintegrowanej z zielenią - dachów zielonych | |
5,0 | Student ma pełną i ugruntowaną wiedzę na temat architektury zintegrowanej z zielenią - dachów zielonych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O18.1_U01 Student ma umiejętność projektowania dachów zielonych: intensywnych i ekstensywnych, potrafi dobrać odpowiednią technologię ich wykonania oraz odpowiednie rośliny. Dostrzega potzrebę stałego dokształcania się w zakresie aktualnych technologii wykonywania dachów zielonych. | 2,0 | Student nie potrafi w stopniu elementarnym zaprojektować dachu zielonego, nie potrafi dobrać odpowiedniej technologii jego wykonania ani odpowiednich roślin |
3,0 | Student potrafi w stopniu elementarnym zaprojektować dach zielony, potrafi dobrać odpowiednią technologię jego wykonania oraz odpowiednie rośliny | |
3,5 | Student potrafi w stopniu dobrym zaprojektować dach zielony, potrafi dobrać odpowiednią technologię jego wykonania oraz odpowiednie rośliny | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym zaprojektować dach zielony, potrafi dobrać odpowiednią technologię jego wykonania oraz odpowiednie rośliny popełniając drobne błędy | |
4,5 | Student potrafi w pełni prawidłowo zaprojektować dach zielony, potrafi dobrać odpowiednią technologię jego wykonania oraz odpowiednie rośliny | |
5,0 | Student potrafi w pełni samodzielnie i prawidłowo zaprojektować dach zielony, potrafi dobrać odpowiednią technologię jego wykonania oraz odpowiednie rośliny |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_O18.1_K01 Student ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje projektowe i dobór odpoweidnich metod projektowania oraz technologii wykonywania dachów zielonych | 2,0 | Student nie posiada świadomości odpowiedzialności za podejmowane decyzje projektowe i dobór odpoweidnich metod projektowania oraz technologii wykonywania dachów zielonych |
3,0 | Student posiada elementarną świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje projektowe i dobór odpoweidnich metod projektowania oraz technologii wykonywania dachów zielonych | |
3,5 | Student posiada dostateczną świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje projektowe i dobór odpoweidnich metod projektowania oraz technologii wykonywania dachów zielonych | |
4,0 | Student posiada dobrą świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje projektowe i dobór odpoweidnich metod projektowania oraz technologii wykonywania dachów zielonych | |
4,5 | Student posiada pełną świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje projektowe i dobór odpoweidnich metod projektowania oraz technologii wykonywania dachów zielonych | |
5,0 | Student posiada pełną i ugruntowaną świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje projektowe i dobór odpoweidnich metod projektowania oraz technologii wykonywania dachów zielonych |
Literatura podstawowa
- Rokiel M., Jak wykonać taras i dach zielony. Poradnik, Medium Dom Wydawniczy, Warszawa, 2012
- Szajda-Brinfeld E., Pływaczyk A., Skarżyński D., Zielone dachy - Zrównoważona gospodarka wodna na terenach zurbanizowanych, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, 2012
- Burszta-Adamiak E., Zielone dachy jako element zrównoważonych systemów odwadniających na terenach zurbanizowanych, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, 2015
- praca zbiorowa, Zasady projektowania i wykonywania zielonych dachów i żyjących ścian, Stowarzyszenie Gmin Polska Sieć "Energie Cities", Kraków, 2013
Literatura dodatkowa
- Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, Arkady, Warszawa, 2012
- Dunnett N., Kingsbury N., Planting Green roofs and living walls, London, 2008
- Polskie Stowarzyszenie Dachów Zielonych – strona internetowa: www.psdz.pl, 2011