Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium inżynierskie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium inżynierskie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Wróbel <Jacek.Wrobel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Renata Gamrat <Renata.Gamrat@zut.edu.pl>, Edward Meller <Edward.Meller@zut.edu.pl>, Paweł Pieńkowski <Pawel.Pienkowski@zut.edu.pl>, Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 16 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych |
W-2 | Student posiada wiadomości z zakresu statystyki i informatyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z strukturą pracy inżynierskiej |
C-2 | Zapoznanie studenta z zasadami cytowań oraz metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych |
C-3 | Zapoznanie studenta z metodami opracowania i prezentacji oraz interpretacji uzyskanych wyników |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Ogólne zasady pisania prac inżynierskich, metody badań. | 5 |
T-S-2 | Dobór literatury niezbędnej przy opracowaniu pracy, zasady cytowania i zapisu źródłowego | 3 |
T-S-3 | Przygotowanie do prowadzenia badań naukowych | 2 |
10 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Opracowanie i interpretacja wyników badań | 4 |
T-S-2 | Prezentacja wstepnych wyników badań | 3 |
T-S-3 | Przygotowanie do prowadzenia badań naukowych. | 3 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Konsultacje zwiazane z tematyką seminariów | 3 |
A-S-2 | Przygotowanie do seminarium | 7 |
A-S-3 | Przygotowanie prezentacji własnej studenta | 10 |
A-S-4 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Konsultacje dotyczące opracowania wyników badań | 10 |
A-S-2 | Przygotowanie prezentacji wyników badań | 10 |
A-S-3 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna |
M-2 | Metody programowe z wykorzystaniem komputera |
M-3 | Metody praktyczne - prezentacja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Prezentacja multimedialna pracy |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie poprawności wykonania pracy inżynierskiej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OS_1A_A05_W01 Student ma wiedzę na temat struktury pracy, układu, metod badawczych | OS_1A_W03 | — | — | C-2, C-3, C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-1, T-S-2 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OS_1A_A05_U01 Student posiada umiejetność pisania pracy inżynierskiej i korzystania z literatury | OS_1A_U10 | — | — | C-2, C-3, C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-1, T-S-2 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
OS_1A_A05_U02 Student posiada umiejetność prezentacji swojej pracy | OS_1A_U11 | — | — | C-2, C-3, C-1 | T-S-2 | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OS_1A_A05_K01 Student opracowując pracę inż. ma świadomość konieczności pogłębiania wiedzy | OS_1A_K01 | — | — | C-2, C-3, C-1 | T-S-1 | M-1 | S-2 |
OS_1A_A05_K02 Student prezentując wyniki badań bierze udział w dyskusji i jest otwarty na krytykę | OS_1A_K06 | — | — | C-2, C-3, C-1 | T-S-1, T-S-2 | M-1 | S-2 |
OS_1A_A05_K03 Student aktrywnie dąży do rozwiazania problemów badawczych | OS_1A_K07 | — | — | C-2, C-3, C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-1, T-S-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_1A_A05_W01 Student ma wiedzę na temat struktury pracy, układu, metod badawczych | 2,0 | student nie opanował wiedzy w stopniu podstawowym |
3,0 | student opanował wiedzę w stopniu podstawowym | |
3,5 | student posiada podstawową wiedze na temat struktury pracy, zna metody badań stosowane we własnej pracy | |
4,0 | student dobrze opanował wiedze na temat układu i struktury własnej pracy, wie jak korzystac z literatury | |
4,5 | student zna różne metody badawcze stosowane nie tylko we własnej pracy | |
5,0 | student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat struktury pracy inż, zna dobrze różne metodyt badawcze, właściwie je ocenia |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_1A_A05_U01 Student posiada umiejetność pisania pracy inżynierskiej i korzystania z literatury | 2,0 | student nie posiada umiejętnosci pisania pracy dyplomowej |
3,0 | student w stopniu podstawowym opanował umiejetność pisania pracy | |
3,5 | student poprawnie cytuje literaturę krajową i zagraniczną | |
4,0 | student dobrze opanował umiejetność pisania pracy i dobrze opracował przegląd literatury | |
4,5 | student umie przedstawić wyniki badań i odnosi je do literatury fachowej | |
5,0 | student posiada bardzo dobra umiejetność interpretacji wyników i dyskusji, prawidłowo wyciaga wnioski | |
OS_1A_A05_U02 Student posiada umiejetność prezentacji swojej pracy | 2,0 | student nie posiada umiejetności prezentacji pracu dyplomowej |
3,0 | student posiada umiejetnośc prezentzcji części pracy | |
3,5 | student posiada umiejetność prezentowania wyników badań | |
4,0 | student posiada umiejetność prezentacji wyników w oparciu o różne programy komputerowe | |
4,5 | student prowadzi rezentacje swoich wyników na tle wyników innych badaczy | |
5,0 | student bardzo dobrze prowadzi prezentacje z oceną i dyskusją wyników badań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_1A_A05_K01 Student opracowując pracę inż. ma świadomość konieczności pogłębiania wiedzy | 2,0 | student nie pogłębia wiedzy |
3,0 | student ma świadomość konieczności pogłębiania wiedzy | |
3,5 | student podłębia wiedzę lecz w stopniu niewystarczajacym | |
4,0 | student pogłębia wiedzę w stopniu wystarczającym dla napisania pracy | |
4,5 | student pogłębia wiedzę w oparciu o literaturę zagraniczną | |
5,0 | student ma bardzo dobrze pogłębioną wiedzę i ciągle ją uzupełnia | |
OS_1A_A05_K02 Student prezentując wyniki badań bierze udział w dyskusji i jest otwarty na krytykę | 2,0 | student jest bierny w dyskusji |
3,0 | student bierze udział w dyskusji | |
3,5 | student bierze udział w dyskusji i jest otwarty na krytykę | |
4,0 | student twórczo ustosunkowuje sie do krytyki | |
4,5 | student analizuje wyniki wprowadzając do treści uwagi z dyskusji | |
5,0 | student bardzo aktywnie uczestniczy w dyskusji i jest otwarty na krytykę | |
OS_1A_A05_K03 Student aktrywnie dąży do rozwiazania problemów badawczych | 2,0 | student jest bierny w rozwiazywaniu problemów badawczych |
3,0 | student uwzględnia uwagi lecz bez własnej inicjatywy | |
3,5 | student wykazuje inicjatywę w rozwiązywaniu problemów badawczych | |
4,0 | student sam podejmuje problematykę związana z problemem badawczym | |
4,5 | student wyszukuje nowe metodw dla rozwiązania ptroblemu | |
5,0 | student bardzo dobrze, sam rozwiązuje problemy badawcze |
Literatura podstawowa
- Węglińska N., Jak pisać pracę magisterska . Poradnik dla studentów., Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2010