Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N2)
specjalność: Produkcja owoców, warzyw i ziół
Sylabus przedmiotu Urządzanie terenów zieleni:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Urządzanie terenów zieleni | ||
Specjalność | Rośliny ozdobne i kształtowanie terenów zieleni | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z zakresu zagospodarowania terenów zieleni, budowy i urządzania terenów zieleni |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie zasad urządzania zbiorników wodnych w zależności od budowy |
C-2 | Przekazanie wiedzy związanej z urządzaniem terenów parkowych, przyulicznych i zdegradowanych |
C-3 | Poznanie zasad urządzania ogrodów przedszkolnych i szkolnych, przykościelnych i cmentarzy |
C-4 | Zdobycie umiejętności wykonywania założeń terenów zieleni |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Urządzanie sztucznych i naturalnych zbiorników wodnych | 2 |
T-W-2 | Urządzanie terenów przyulicznych i parkowych | 2 |
T-W-3 | Urządzanie i wykorzystanie terenów zdegradowanych | 2 |
T-W-4 | Urządzanie ogrodów przedszkolnych i szkolnych oraz terenów przykościelnych i cmentarzy | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do kolokwiów | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady multimedialne, dyskusje |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Kolokwia |
S-2 | Ocena formująca: Zaangażowanie podczas wykładów i dyskusji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_D04-rz_W01 Posiada wiedzę na temat aktualnych trendów w ogrodnictwie oraz podstaw technik kształtowania środowiska; rozszerzoną wiedzę z zakresu kształtowania i urządzania terenów zieleni, a także rozszerzoną wiedzę z zakresu znajomości roślin | OG_2A_W03, OG_2A_W05, OG_2A_W09, OG_2A_W10 | — | — | C-2, C-4, C-3, C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_D04-rz_U01 Posiada umiejętność doboru technologii w celu poprawy jakości życia człowieka oraz samodzielnie planować zadania z zakresu szeroko rozumianego ogrodnictwa | OG_2A_U03, OG_2A_U06 | — | — | C-2, C-3, C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_D04-rz_K01 Ma świadomość potrzeby samokształcenia się w związku z wprowadzaniem nowych technologii związanych z urządzaniem terenów zieleni | OG_2A_K01 | — | — | C-2, C-4, C-3, C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_D04-rz_W01 Posiada wiedzę na temat aktualnych trendów w ogrodnictwie oraz podstaw technik kształtowania środowiska; rozszerzoną wiedzę z zakresu kształtowania i urządzania terenów zieleni, a także rozszerzoną wiedzę z zakresu znajomości roślin | 2,0 | student nie posiada wiedzy na temat aktualnych trendów w ogrodnictwie oraz nie zna podstaw technik kształtowania środowiska; nie ma wiedzy z zakresu kształtowania i urządzania terenów zieleni oraz znajomości roślin |
3,0 | student posiada ograniczoną wiedzę na temat aktualnych trendów w ogrodnictwie, technik kształtowania środowiska, kształtowania oraz urządzania terenów zieleni oraz ograniczoną wiedzę z zakresu znajomości roślin | |
3,5 | student posiada wiedzę na temat aktualnych trendów w ogrodnictwie, technik kształtowania środowiska, kształtowania oraz urządzania terenów zieleni oraz wiedzę z zakresu znajomości roślin | |
4,0 | student posiada rozszerzoną wiedzę na temat aktualnych trendów w ogrodnictwie, technik kształtowania środowiska, kształtowania oraz urządzania terenów zieleni oraz rozszerzoną wiedzę z zakresu znajomości roślin | |
4,5 | student posiada ponad dobrą wiedzę na temat aktualnych trendów w ogrodnictwie, technik kształtowania środowiska, kształtowania oraz urządzania terenów zieleni oraz rozszerzoną wiedzę z zakresu znajomości roślin | |
5,0 | student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat aktualnych trendów w ogrodnictwie, technik kształtowania środowiska, kształtowania oraz urządzania terenów zieleni oraz rozszerzoną wiedzę z zakresu znajomości roślin |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_D04-rz_U01 Posiada umiejętność doboru technologii w celu poprawy jakości życia człowieka oraz samodzielnie planować zadania z zakresu szeroko rozumianego ogrodnictwa | 2,0 | student nie posiada umiejętności doboru technologii w celu poprawy jakości życia człowieka oraz nie potrafi samodzielnie planować zadań z zakresu szeroko rozumianego ogrodnictwa |
3,0 | student posiada ograniczoną umiejętność doboru technologii w celu poprawy jakości życia człowieka oraz potrafi w ograniczonym zakresie planować zadania z zakresu szeroko rozumianego ogrodnictwa | |
3,5 | student posiada umiejętność doboru technologii w celu poprawy jakości życia człowieka oraz potrafi planować zadania z zakresu szeroko rozumianego ogrodnictwa | |
4,0 | student posiada dobrą umiejętność doboru technologii w celu poprawy jakości życia człowieka oraz potrafi samodzielnie planować zadania z zakresu szeroko rozumianego ogrodnictwa | |
4,5 | student posiada ponad dobrą umiejętność doboru technologii w celu poprawy jakości życia człowieka oraz potrafi samodzielnie planować zadania z zakresu szeroko rozumianego ogrodnictwa | |
5,0 | student posiada bardzo dobrą umiejętność doboru technologii w celu poprawy jakości życia człowieka oraz potrafi samodzielnie planować zadania z zakresu szeroko rozumianego ogrodnictwa |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_D04-rz_K01 Ma świadomość potrzeby samokształcenia się w związku z wprowadzaniem nowych technologii związanych z urządzaniem terenów zieleni | 2,0 | student nie ma świadomości potrzeby samokształcenia się w związku z wprowadzaniem nowych technologii związanych z urządzaniem terenów zieleni |
3,0 | student ma elementarną świadomość potrzeby samokształcenia się w związku z wprowadzaniem nowych technologii związanych z urządzaniem terenów zieleni | |
3,5 | student ma dostateczną świadomość potrzeby samokształcenia się w związku z wprowadzaniem nowych technologii związanych z urządzaniem terenów zieleni | |
4,0 | student ma dobrą świadomość potrzeby samokształcenia się w związku z wprowadzaniem nowych technologii związanych z urządzaniem terenów zieleni | |
4,5 | student ma pełną świadomość potrzeby samokształcenia się w związku z wprowadzaniem nowych technologii związanych z urządzaniem terenów zieleni | |
5,0 | student ma uruntowaną świadomość potrzeby samokształcenia się w związku z wprowadzaniem nowych technologii związanych z urządzaniem terenów zieleni |
Literatura podstawowa
- Bartosiewicz A., Urządzanie terenów zieleni, WsiP, Warszawa, 1998
- Pokorski J., Siwiec A., Kształtowanie terenów zieleni, WsiP, Warszawa, 1998
- Rośliny do zadań specjalnych, Oficyna Wydawnicza PWSZ w Sulechowie, Sulechów-Kalsk, 2011