Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N2)
specjalność: Rośliny ozdobne i kształtowanie terenów zieleni

Sylabus przedmiotu Ocena jakości po zbiorze i przechowywaniu produktów ogrodniczych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ocena jakości po zbiorze i przechowywaniu produktów ogrodniczych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Monika Grzeszczuk <Monika.Grzeszczuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl>, Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Barbara Wójcik-Stopczyńska <Barbara.Wojcik-Stopczynska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student ma podstawową wiedzę z zakresu fizyki, chemii, biochemii, mikrobiologii i analizy instrumentalnej.
W-2Student zna podstawowe gatunki roślin ogrodniczych, zasady ich zbioru i przechowywania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z metodami oceny jakości plonów ogrodniczych prowadzonej po ich zbiorze oraz przechowywaniu, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych regulacji prawnych UE.
C-2Ukształtowanie w studentach umiejętności przeprowadzenia kompleksowej oceny jakości produktów ogrodniczych, zgodnie z obowiązującymi standardami.
C-3Zapoznanie studentów z funkcjami i rodzajami opakowań roślin ozdobnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Jakość i metody oceny jakości produktów ogrodniczych. Zasady pobierania prób do badań towaroznawczych.1
T-L-2Organoleptyczne metody oceny jakości produktów ogrodniczych.2
T-L-3Laboratoryjne metody oceny jakości (fizyczne i mikrobiologiczne) produktów ogrodniczych.3
T-L-4Laboratoryjne metody oceny jakości (chemiczne i instrumentalne) produktów ogrodniczych.3
T-L-5Klasyfikacja, standaryzacja i kontrola jakości warzyw.2
T-L-6Zasady posługiwania się europejskimi normami – rośliny ozdobne. Specyfikacja roślin ozdobnych.2
T-L-7Unijne wymagania stosowane w opakowalnictwie roślin ozdobnych.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych8
A-L-3Rozwiązywanie zadań4
A-L-4Opracowanie wyników z laboratorium8
A-L-5Czytanie wskazanej literatury8
A-L-6Przygotowanie do sprawdzianu6
A-L-7Udział w konsultacjach związanych z opracowaniem raportu2
A-L-8Napisanie raportu z ćwiczeń laboratoryjnych8
59

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z tematyką ćwiczeń laboratoryjnych
M-3Rozwiązywanie zadań
M-4Ćwiczenia laboratoryjne - samodzielna praca studenta przy wykonywaniu analiz
M-5Analiza interpetacyjna uzyskanych wyników analiz
M-6Metoda projektów - raport

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Potwierdzone zaangażowanie studenta w dyskusję
S-2Ocena formująca: Ocena rozwiązywanych zadań
S-3Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do poszczególnych sesji zajęć laboratoryjnych (sprawdzian "wejściowy")
S-4Ocena formująca: Ocena umiejętności studenta związanych z realizacją ćwiczeń laboratoryjnych
S-5Ocena podsumowująca: Ocena ze sprawdzianu
S-6Ocena podsumowująca: Ocena raportu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_C09_W01
Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu organoleptycznych i laboratoryjnych metod oceny jakości produktów ogrodniczych
OG_2A_W07C-1T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-L-1M-1, M-4, M-2, M-3, M-6, M-5S-6, S-2, S-4, S-1, S-3
OG_2A_C09_W02
Student posiada wiedzę z zakresu obowiązujących regulacji prawnych związanych z oceną jakości produktów ogrodniczych
OG_2A_W03C-1T-L-6, T-L-5, T-L-1M-1, M-2S-5, S-1
OG_2A_C09_W03
Student charakteryzuje opakowania roślin ozdobnych
OG_2A_W04C-3T-L-7M-1, M-2S-5, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_C09_U01
Student potrafi dobrać do oceny jakości określonego produktu ogrodniczego odpowiednie techniki i dokumenty normatywne celem wykonania pełnej i właściwej oceny jego jakości
OG_2A_U03C-2, C-1T-L-4, T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-1M-1, M-4, M-2, M-3, M-6, M-5S-6, S-5, S-2, S-4, S-1, S-3
OG_2A_C09_U02
Student samodzielnie przeprowadza, analizuje i ocenia jakość produktów ogrodniczych, w oparciu o obowiązujące standardy, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
OG_2A_U06C-2T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-L-1M-4, M-3, M-6, M-5S-6, S-2, S-4, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_C09_K01
Student potrafi zaplanować i przeprowadzić kompleksową ocenę jakości produktów ogrodniczych w oparciu o obowiązujące standardy
OG_2A_K02, OG_2A_K05C-2, C-1T-L-4, T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-1M-4, M-3, M-6, M-5S-6, S-5, S-2, S-4, S-3
OG_2A_C09_K02
Student ma świadomość wpływu różnych czynników wewnętrznych i zewnętrznych na jakość, w tym bezpieczeństwo wyprodukowanej żywności
OG_2A_K03, OG_2A_K04C-3, C-1T-L-7, T-L-5, T-L-1M-1, M-2S-5, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_2A_C09_W01
Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu organoleptycznych i laboratoryjnych metod oceny jakości produktów ogrodniczych
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu organoleptycznych i laboratoryjnych metod oceny jakości produktów ogrodniczych
3,0Student zna w stopniu podstawowym organoleptyczne i laboratoryjne metody oceny jakości produktów ogrodniczych
3,5Student zna w stopniu zadowalającym organoleptyczne i laboratoryjne metody oceny jakości produktów ogrodniczych
4,0Student zna w stopniu dobrym organoleptyczne i laboratoryjne metody oceny jakości produktów ogrodniczych
4,5Student zna w stopniu ponad dobrym organoleptyczne i laboratoryjne metody oceny jakości produktów ogrodniczych
5,0Student zna w stopniu bardzo dobrym organoleptyczne i laboratoryjne metody oceny jakości produktów ogrodniczych
OG_2A_C09_W02
Student posiada wiedzę z zakresu obowiązujących regulacji prawnych związanych z oceną jakości produktów ogrodniczych
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu obowiązujących regulacji prawnych związanych z oceną jakości produktów ogrodniczych
3,0Student zna w stopniu podstawowym obowiązujące regulacje prawne związane z oceną jakości produktów ogrodniczych
3,5Student zna w stopniu zadowalającym obowiązujące regulacje prawne związane z oceną jakości produktów ogrodniczych
4,0Student zna w stopniu dobrym obowiązujące regulacje prawne związane z oceną jakości produktów ogrodniczych
4,5Student zna w stopniu ponad dobrym obowiązujące regulacje prawne związane z oceną jakości produktów ogrodniczych
5,0Student zna w stopniu bardzo dobrym obowiązujące regulacje prawne związane z oceną jakości produktów ogrodniczych
OG_2A_C09_W03
Student charakteryzuje opakowania roślin ozdobnych
2,0Student nie zna opakowań roślin ozdobnych
3,0Student charakteryzuje w stopniu podstawowym opakowania roślin ozdobnych
3,5Student charakteryzuje w stopniu zadowalającym opakowania roślin ozdobnych
4,0Student charakteryzuje w stopniu dobrym opakowania roślin ozdobnych
4,5Student charakteryzuje w stopniu ponad dobrym opakowania roślin ozdobnych
5,0Student charakteryzuje w stopniu bardzo dobrym opakowania roślin ozdobnych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_2A_C09_U01
Student potrafi dobrać do oceny jakości określonego produktu ogrodniczego odpowiednie techniki i dokumenty normatywne celem wykonania pełnej i właściwej oceny jego jakości
2,0Student nie potrafi dobrać do oceny jakości określonego produktu ogrodniczego odpowiednich technik i dokumentów normatywnych celem wykonania właściwej oceny jego jakości
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym dobrać do oceny jakości określonego produktu ogrodniczego odpowiednie techniki i dokumenty normatywne celem wykonania pełnej i właściwej oceny jego jakości
3,5Student potrafi w stopniu zadowalającym dobrać do oceny jakości określonego produktu ogrodniczego odpowiednie techniki i dokumenty normatywne celem wykonania pełnej i właściwej oceny jego jakości
4,0Student potrafi w stopniu dobrym dobrać do oceny jakości określonego produktu ogrodniczego odpowiednie techniki i dokumenty normatywne celem wykonania pełnej i właściwej oceny jego jakości
4,5Student potrafi w stopniu ponad dobrym dobrać do oceny jakości określonego produktu ogrodniczego odpowiednie techniki i dokumenty normatywne celem wykonania pełnej i właściwej oceny jego jakości
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym dobrać do oceny jakości określonego produktu ogrodniczego odpowiednie techniki i dokumenty normatywne celem wykonania pełnej i właściwej oceny jego jakości
OG_2A_C09_U02
Student samodzielnie przeprowadza, analizuje i ocenia jakość produktów ogrodniczych, w oparciu o obowiązujące standardy, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zinterpretować wyników swoich badań
3,0Student w prosty sposób interpretuje wyniki swoich badań
3,5Student w stopniu zadowalającym interpretuje wyniki swoich badań
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki swoich badań, ale dokonuje również ich analizy
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować i dyskutować o osiągniętych wynikach
5,0Student potrafi efektywnie prezentować, analizować i dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_2A_C09_K01
Student potrafi zaplanować i przeprowadzić kompleksową ocenę jakości produktów ogrodniczych w oparciu o obowiązujące standardy
2,0Student nie potrafi zaplanować i przeprowadzić kompleksowej oceny jakości produktów ogrodniczych w oparciu o obowiązujące standardy
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym zaplanować i przeprowadzić kompleksową ocenę jakości produktów ogrodniczych w oparciu o obowiązujące standardy
3,5Student potrafi w stopniu zadowalającym zaplanować i przeprowadzić kompleksową ocenę jakości produktów ogrodniczych w oparciu o obowiązujące standardy
4,0Student potrafi w stopniu dobrym zaplanować i przeprowadzić kompleksową ocenę jakości produktów ogrodniczych w oparciu o obowiązujące standardy
4,5Student potrafi w stopniu ponad dobrym zaplanować i przeprowadzić kompleksową ocenę jakości produktów ogrodniczych w oparciu o obowiązujące standardy
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym zaplanować i przeprowadzić kompleksową ocenę jakości produktów ogrodniczych w oparciu o obowiązujące standardy
OG_2A_C09_K02
Student ma świadomość wpływu różnych czynników wewnętrznych i zewnętrznych na jakość, w tym bezpieczeństwo wyprodukowanej żywności
2,0Student nie ma świadomości wpływu różnych czynników wewnętrznych i zewnętrznych na jakość, w tym bezpieczeństwo wyprodukowanej żywności
3,0Student w stopniu podstawowym ma świadomość wpływu różnych czynników wewnętrznych i zewnętrznych na jakość, w tym bezpieczeństwo wyprodukowanej żywności
3,5Student w stopniu zadowalającym ma świadomość wpływu różnych czynników wewnętrznych i zewnętrznych na jakość, w tym bezpieczeństwo wyprodukowanej żywności
4,0Student w stopniu dobrym ma świadomość wpływu różnych czynników wewnętrznych i zewnętrznych na jakość, w tym bezpieczeństwo wyprodukowanej żywności
4,5Student w stopniu ponad dobrym ma świadomość wpływu różnych czynników wewnętrznych i zewnętrznych na jakość, w tym bezpieczeństwo wyprodukowanej żywności
5,0Student w stopniu bardzo dobrym ma świadomość wpływu różnych czynników wewnętrznych i zewnętrznych na jakość, w tym bezpieczeństwo wyprodukowanej żywności

Literatura podstawowa

  1. Cichoń Z., Towaroznawstwo żywności. Podstawowe metody analityczne, Wydaw. AE, Karaków, 2009
  2. Oszmiański J., Technologia i analiza produktów z owoców i warzyw. Wybrane zagadnienia, Wydaw. AR, Wrocław, 2002
  3. Świetlikowska K., Surowce spożywcze pochodzenia roślinnego, Wydaw. SGGW, Warszawa, 2006
  4. Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Rozporządzenia Komisji (WE), Polskie Normy, EN oraz ISO, z zakresu oceny jakości produktów ogrodniczych, ich opakowania i przechowywania

Literatura dodatkowa

  1. Krełowska-Kułas M., Badanie jakości produktów spożywczych, PWE, Warszawa, 1993

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Jakość i metody oceny jakości produktów ogrodniczych. Zasady pobierania prób do badań towaroznawczych.1
T-L-2Organoleptyczne metody oceny jakości produktów ogrodniczych.2
T-L-3Laboratoryjne metody oceny jakości (fizyczne i mikrobiologiczne) produktów ogrodniczych.3
T-L-4Laboratoryjne metody oceny jakości (chemiczne i instrumentalne) produktów ogrodniczych.3
T-L-5Klasyfikacja, standaryzacja i kontrola jakości warzyw.2
T-L-6Zasady posługiwania się europejskimi normami – rośliny ozdobne. Specyfikacja roślin ozdobnych.2
T-L-7Unijne wymagania stosowane w opakowalnictwie roślin ozdobnych.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych8
A-L-3Rozwiązywanie zadań4
A-L-4Opracowanie wyników z laboratorium8
A-L-5Czytanie wskazanej literatury8
A-L-6Przygotowanie do sprawdzianu6
A-L-7Udział w konsultacjach związanych z opracowaniem raportu2
A-L-8Napisanie raportu z ćwiczeń laboratoryjnych8
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_2A_C09_W01Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu organoleptycznych i laboratoryjnych metod oceny jakości produktów ogrodniczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_W07student posiada wiedzę z zakresu wymagań jakościowych (fizycznych, chemicznych i mikrobiologicznych) dla owoców, nasion, warzyw, roślin ozdobnych i leczniczych oraz funkcjonowania rynku produktów ogrodniczych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami oceny jakości plonów ogrodniczych prowadzonej po ich zbiorze oraz przechowywaniu, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych regulacji prawnych UE.
Treści programoweT-L-4Laboratoryjne metody oceny jakości (chemiczne i instrumentalne) produktów ogrodniczych.
T-L-2Organoleptyczne metody oceny jakości produktów ogrodniczych.
T-L-3Laboratoryjne metody oceny jakości (fizyczne i mikrobiologiczne) produktów ogrodniczych.
T-L-1Jakość i metody oceny jakości produktów ogrodniczych. Zasady pobierania prób do badań towaroznawczych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-4Ćwiczenia laboratoryjne - samodzielna praca studenta przy wykonywaniu analiz
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z tematyką ćwiczeń laboratoryjnych
M-3Rozwiązywanie zadań
M-6Metoda projektów - raport
M-5Analiza interpetacyjna uzyskanych wyników analiz
Sposób ocenyS-6Ocena podsumowująca: Ocena raportu
S-2Ocena formująca: Ocena rozwiązywanych zadań
S-4Ocena formująca: Ocena umiejętności studenta związanych z realizacją ćwiczeń laboratoryjnych
S-1Ocena formująca: Potwierdzone zaangażowanie studenta w dyskusję
S-3Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do poszczególnych sesji zajęć laboratoryjnych (sprawdzian "wejściowy")
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu organoleptycznych i laboratoryjnych metod oceny jakości produktów ogrodniczych
3,0Student zna w stopniu podstawowym organoleptyczne i laboratoryjne metody oceny jakości produktów ogrodniczych
3,5Student zna w stopniu zadowalającym organoleptyczne i laboratoryjne metody oceny jakości produktów ogrodniczych
4,0Student zna w stopniu dobrym organoleptyczne i laboratoryjne metody oceny jakości produktów ogrodniczych
4,5Student zna w stopniu ponad dobrym organoleptyczne i laboratoryjne metody oceny jakości produktów ogrodniczych
5,0Student zna w stopniu bardzo dobrym organoleptyczne i laboratoryjne metody oceny jakości produktów ogrodniczych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_2A_C09_W02Student posiada wiedzę z zakresu obowiązujących regulacji prawnych związanych z oceną jakości produktów ogrodniczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_W03student ma pogłębioną wiedzę na temat aktualnych trendów w ogrodnictwie ze szczególnym uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie ogrodnictwa
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami oceny jakości plonów ogrodniczych prowadzonej po ich zbiorze oraz przechowywaniu, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych regulacji prawnych UE.
Treści programoweT-L-6Zasady posługiwania się europejskimi normami – rośliny ozdobne. Specyfikacja roślin ozdobnych.
T-L-5Klasyfikacja, standaryzacja i kontrola jakości warzyw.
T-L-1Jakość i metody oceny jakości produktów ogrodniczych. Zasady pobierania prób do badań towaroznawczych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z tematyką ćwiczeń laboratoryjnych
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Ocena ze sprawdzianu
S-1Ocena formująca: Potwierdzone zaangażowanie studenta w dyskusję
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu obowiązujących regulacji prawnych związanych z oceną jakości produktów ogrodniczych
3,0Student zna w stopniu podstawowym obowiązujące regulacje prawne związane z oceną jakości produktów ogrodniczych
3,5Student zna w stopniu zadowalającym obowiązujące regulacje prawne związane z oceną jakości produktów ogrodniczych
4,0Student zna w stopniu dobrym obowiązujące regulacje prawne związane z oceną jakości produktów ogrodniczych
4,5Student zna w stopniu ponad dobrym obowiązujące regulacje prawne związane z oceną jakości produktów ogrodniczych
5,0Student zna w stopniu bardzo dobrym obowiązujące regulacje prawne związane z oceną jakości produktów ogrodniczych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_2A_C09_W03Student charakteryzuje opakowania roślin ozdobnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_W04student ma rozszerzoną wiedzę w zakresie prawnych aspektów ochrony środowiska w Polsce, umożliwiającą planowanie i wykorzystywanie użytków przyrodniczych dla wzmocnienia ekologicznej stabilności biocenoz
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z funkcjami i rodzajami opakowań roślin ozdobnych.
Treści programoweT-L-7Unijne wymagania stosowane w opakowalnictwie roślin ozdobnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z tematyką ćwiczeń laboratoryjnych
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Ocena ze sprawdzianu
S-1Ocena formująca: Potwierdzone zaangażowanie studenta w dyskusję
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna opakowań roślin ozdobnych
3,0Student charakteryzuje w stopniu podstawowym opakowania roślin ozdobnych
3,5Student charakteryzuje w stopniu zadowalającym opakowania roślin ozdobnych
4,0Student charakteryzuje w stopniu dobrym opakowania roślin ozdobnych
4,5Student charakteryzuje w stopniu ponad dobrym opakowania roślin ozdobnych
5,0Student charakteryzuje w stopniu bardzo dobrym opakowania roślin ozdobnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_2A_C09_U01Student potrafi dobrać do oceny jakości określonego produktu ogrodniczego odpowiednie techniki i dokumenty normatywne celem wykonania pełnej i właściwej oceny jego jakości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U03student posiada umiejętność doboru technologii stosowanych w ogrodnictwie oraz ich modyfikacji w odniesieniu do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, ochrony zdrowia ludzi i zwierząt
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie w studentach umiejętności przeprowadzenia kompleksowej oceny jakości produktów ogrodniczych, zgodnie z obowiązującymi standardami.
C-1Zapoznanie studentów z metodami oceny jakości plonów ogrodniczych prowadzonej po ich zbiorze oraz przechowywaniu, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych regulacji prawnych UE.
Treści programoweT-L-4Laboratoryjne metody oceny jakości (chemiczne i instrumentalne) produktów ogrodniczych.
T-L-6Zasady posługiwania się europejskimi normami – rośliny ozdobne. Specyfikacja roślin ozdobnych.
T-L-2Organoleptyczne metody oceny jakości produktów ogrodniczych.
T-L-3Laboratoryjne metody oceny jakości (fizyczne i mikrobiologiczne) produktów ogrodniczych.
T-L-5Klasyfikacja, standaryzacja i kontrola jakości warzyw.
T-L-1Jakość i metody oceny jakości produktów ogrodniczych. Zasady pobierania prób do badań towaroznawczych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-4Ćwiczenia laboratoryjne - samodzielna praca studenta przy wykonywaniu analiz
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z tematyką ćwiczeń laboratoryjnych
M-3Rozwiązywanie zadań
M-6Metoda projektów - raport
M-5Analiza interpetacyjna uzyskanych wyników analiz
Sposób ocenyS-6Ocena podsumowująca: Ocena raportu
S-5Ocena podsumowująca: Ocena ze sprawdzianu
S-2Ocena formująca: Ocena rozwiązywanych zadań
S-4Ocena formująca: Ocena umiejętności studenta związanych z realizacją ćwiczeń laboratoryjnych
S-1Ocena formująca: Potwierdzone zaangażowanie studenta w dyskusję
S-3Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do poszczególnych sesji zajęć laboratoryjnych (sprawdzian "wejściowy")
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dobrać do oceny jakości określonego produktu ogrodniczego odpowiednich technik i dokumentów normatywnych celem wykonania właściwej oceny jego jakości
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym dobrać do oceny jakości określonego produktu ogrodniczego odpowiednie techniki i dokumenty normatywne celem wykonania pełnej i właściwej oceny jego jakości
3,5Student potrafi w stopniu zadowalającym dobrać do oceny jakości określonego produktu ogrodniczego odpowiednie techniki i dokumenty normatywne celem wykonania pełnej i właściwej oceny jego jakości
4,0Student potrafi w stopniu dobrym dobrać do oceny jakości określonego produktu ogrodniczego odpowiednie techniki i dokumenty normatywne celem wykonania pełnej i właściwej oceny jego jakości
4,5Student potrafi w stopniu ponad dobrym dobrać do oceny jakości określonego produktu ogrodniczego odpowiednie techniki i dokumenty normatywne celem wykonania pełnej i właściwej oceny jego jakości
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym dobrać do oceny jakości określonego produktu ogrodniczego odpowiednie techniki i dokumenty normatywne celem wykonania pełnej i właściwej oceny jego jakości
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_2A_C09_U02Student samodzielnie przeprowadza, analizuje i ocenia jakość produktów ogrodniczych, w oparciu o obowiązujące standardy, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U06student samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia zadania z zakresu szeroko rozumianego ogrodnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski oraz rozwija te umiejętności przez całe życie
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie w studentach umiejętności przeprowadzenia kompleksowej oceny jakości produktów ogrodniczych, zgodnie z obowiązującymi standardami.
Treści programoweT-L-4Laboratoryjne metody oceny jakości (chemiczne i instrumentalne) produktów ogrodniczych.
T-L-2Organoleptyczne metody oceny jakości produktów ogrodniczych.
T-L-3Laboratoryjne metody oceny jakości (fizyczne i mikrobiologiczne) produktów ogrodniczych.
T-L-1Jakość i metody oceny jakości produktów ogrodniczych. Zasady pobierania prób do badań towaroznawczych.
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia laboratoryjne - samodzielna praca studenta przy wykonywaniu analiz
M-3Rozwiązywanie zadań
M-6Metoda projektów - raport
M-5Analiza interpetacyjna uzyskanych wyników analiz
Sposób ocenyS-6Ocena podsumowująca: Ocena raportu
S-2Ocena formująca: Ocena rozwiązywanych zadań
S-4Ocena formująca: Ocena umiejętności studenta związanych z realizacją ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do poszczególnych sesji zajęć laboratoryjnych (sprawdzian "wejściowy")
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zinterpretować wyników swoich badań
3,0Student w prosty sposób interpretuje wyniki swoich badań
3,5Student w stopniu zadowalającym interpretuje wyniki swoich badań
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki swoich badań, ale dokonuje również ich analizy
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować i dyskutować o osiągniętych wynikach
5,0Student potrafi efektywnie prezentować, analizować i dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_2A_C09_K01Student potrafi zaplanować i przeprowadzić kompleksową ocenę jakości produktów ogrodniczych w oparciu o obowiązujące standardy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_K02student wykazuje gotowość do analizy realizowanego zadania pod kątem określenia właściwych priorytetów z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców
OG_2A_K05student potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jako wykonawca części powierzonego zadania
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie w studentach umiejętności przeprowadzenia kompleksowej oceny jakości produktów ogrodniczych, zgodnie z obowiązującymi standardami.
C-1Zapoznanie studentów z metodami oceny jakości plonów ogrodniczych prowadzonej po ich zbiorze oraz przechowywaniu, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych regulacji prawnych UE.
Treści programoweT-L-4Laboratoryjne metody oceny jakości (chemiczne i instrumentalne) produktów ogrodniczych.
T-L-6Zasady posługiwania się europejskimi normami – rośliny ozdobne. Specyfikacja roślin ozdobnych.
T-L-2Organoleptyczne metody oceny jakości produktów ogrodniczych.
T-L-3Laboratoryjne metody oceny jakości (fizyczne i mikrobiologiczne) produktów ogrodniczych.
T-L-5Klasyfikacja, standaryzacja i kontrola jakości warzyw.
T-L-1Jakość i metody oceny jakości produktów ogrodniczych. Zasady pobierania prób do badań towaroznawczych.
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia laboratoryjne - samodzielna praca studenta przy wykonywaniu analiz
M-3Rozwiązywanie zadań
M-6Metoda projektów - raport
M-5Analiza interpetacyjna uzyskanych wyników analiz
Sposób ocenyS-6Ocena podsumowująca: Ocena raportu
S-5Ocena podsumowująca: Ocena ze sprawdzianu
S-2Ocena formująca: Ocena rozwiązywanych zadań
S-4Ocena formująca: Ocena umiejętności studenta związanych z realizacją ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do poszczególnych sesji zajęć laboratoryjnych (sprawdzian "wejściowy")
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaplanować i przeprowadzić kompleksowej oceny jakości produktów ogrodniczych w oparciu o obowiązujące standardy
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym zaplanować i przeprowadzić kompleksową ocenę jakości produktów ogrodniczych w oparciu o obowiązujące standardy
3,5Student potrafi w stopniu zadowalającym zaplanować i przeprowadzić kompleksową ocenę jakości produktów ogrodniczych w oparciu o obowiązujące standardy
4,0Student potrafi w stopniu dobrym zaplanować i przeprowadzić kompleksową ocenę jakości produktów ogrodniczych w oparciu o obowiązujące standardy
4,5Student potrafi w stopniu ponad dobrym zaplanować i przeprowadzić kompleksową ocenę jakości produktów ogrodniczych w oparciu o obowiązujące standardy
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym zaplanować i przeprowadzić kompleksową ocenę jakości produktów ogrodniczych w oparciu o obowiązujące standardy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_2A_C09_K02Student ma świadomość wpływu różnych czynników wewnętrznych i zewnętrznych na jakość, w tym bezpieczeństwo wyprodukowanej żywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_K03student ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję plonów ogrodniczych wysokiej jakości z uwzględnieniem aspektów ochrony i kształtowania środowiska naturalnego
OG_2A_K04student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki społeczne wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego ogrodnictwa z uwzględnieniem jego wpływu na środowisko
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z funkcjami i rodzajami opakowań roślin ozdobnych.
C-1Zapoznanie studentów z metodami oceny jakości plonów ogrodniczych prowadzonej po ich zbiorze oraz przechowywaniu, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych regulacji prawnych UE.
Treści programoweT-L-7Unijne wymagania stosowane w opakowalnictwie roślin ozdobnych.
T-L-5Klasyfikacja, standaryzacja i kontrola jakości warzyw.
T-L-1Jakość i metody oceny jakości produktów ogrodniczych. Zasady pobierania prób do badań towaroznawczych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z tematyką ćwiczeń laboratoryjnych
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Ocena ze sprawdzianu
S-1Ocena formująca: Potwierdzone zaangażowanie studenta w dyskusję
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości wpływu różnych czynników wewnętrznych i zewnętrznych na jakość, w tym bezpieczeństwo wyprodukowanej żywności
3,0Student w stopniu podstawowym ma świadomość wpływu różnych czynników wewnętrznych i zewnętrznych na jakość, w tym bezpieczeństwo wyprodukowanej żywności
3,5Student w stopniu zadowalającym ma świadomość wpływu różnych czynników wewnętrznych i zewnętrznych na jakość, w tym bezpieczeństwo wyprodukowanej żywności
4,0Student w stopniu dobrym ma świadomość wpływu różnych czynników wewnętrznych i zewnętrznych na jakość, w tym bezpieczeństwo wyprodukowanej żywności
4,5Student w stopniu ponad dobrym ma świadomość wpływu różnych czynników wewnętrznych i zewnętrznych na jakość, w tym bezpieczeństwo wyprodukowanej żywności
5,0Student w stopniu bardzo dobrym ma świadomość wpływu różnych czynników wewnętrznych i zewnętrznych na jakość, w tym bezpieczeństwo wyprodukowanej żywności