Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Podstawy elektrotechniki i elektroniki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy elektrotechniki i elektroniki | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Karbowy <Andrzej.Karbowy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 13 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z fizyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem nauczania jest uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu praktycznych aspektów wykorzystania energii elektrycznej w technice rolniczej i leśnej, w tym zasad przyłączania urządzeń elektrycznych do różnych układów sieci prądu przemiennego oraz zasad bezpiecznej obsługi urządzeń elektrycznych. Zapoznanie się ze zasadami działania podstawowych elementów elektronicznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Obwody elektryczne prądu stałego. Obwody magnetyczne. Maszyny prądu stałego. Obwody elektryczne prądu przemiennego. Właściwości obwodu prądu przemiennego. Obwody trójfazowe. Podstawowe urządzenia elektryczne prądu trójfazowego. Maszyny prądu przemiennego jedno i trójfazowego. Instalacje elektryczne. Zasady przyłączania urządzeń elektrycznych do poszczególnych układów sieci elektrycznej. Podstawowe przyrządy pomiarowe do pomiarów wielkości elektrycznych w obwodach prądu stałego i przemiennego. Metody i układy pomiarowe stosowane w obwodach prądu stałego i przemiennego. Podstawy techniki pomiarowej. Pomiary podstawowych wielkości elektrycznych i nieelektrycznych. Sposoby wykonywania pomiarów eksploatacyjnych. Elementy elektroniczne. Podstawowe układy elektroniczne. Podstawy techniki cyfrowej. | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wiadomości wprowadzające - podstawowe pojęcia elektrotechniki. | 1 |
T-W-2 | Prąd stały. Obwody elektryczne prądu stałego. | 1 |
T-W-3 | Pole magnetyczne. Obwody magnetyczne. Maszyny prądu stałego. | 2 |
T-W-4 | Prąd przemienny. Obwody elektryczne prądu przemiennego. | 2 |
T-W-5 | Właściwości obwodu prądu przemiennego. | 1 |
T-W-6 | Obwody trójfazowe. | 1 |
T-W-7 | Podstawowe urządzenia elektryczne prądu trójfazowego. | 1 |
T-W-8 | Maszyny prądu przemiennego jedno i trójfazowego. | 2 |
T-W-9 | Układy sieci. Instalacje elektryczne. | 1 |
T-W-10 | Zasady przyłączania urządzeń elektrycznych do poszczególnych układów sieci elektrycznej. | 1 |
T-W-11 | Podstawowe układy elektroniczne. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | Studiowanie literatury dotyczącej przedmiotu | 15 |
A-A-3 | Opracowanie referatu lub prezentacji do dyskusji | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie zagadnien wykładowym we własnym zakresie | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Opis |
M-3 | Pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie pisemnego sprawdziany wiedzy z wykładów. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena pracy w grupie |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O10-1_W01 ma uporządkowaną, podstawową wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki, ma szeroką i uporządkowana wiedzę w zakresie: maszynoznawstwa rolniczej produkcji roślinnej, oobiektów i urządzeń stosowanych w produkcji zwierzęcej, maszynoznawstwa leśnego, | ROL_1A_W19 | — | — | C-1 | T-W-8, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-10, T-W-3, T-W-11, T-W-2, T-W-5, T-W-9, T-W-7 | M-3, M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O10-1_U01 potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł | ROL_1A_U13, ROL_1A_U14 | — | — | C-1 | T-W-8, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-10, T-W-3, T-W-11, T-W-2, T-W-5, T-W-9, T-W-7 | M-3, M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O10-1_K01 Aktywna i kreatywna postawa w określaniu priorytetów i rozwiązywaniu postawionych zadań | ROL_1A_K03 | — | — | C-1 | T-W-8, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-10, T-W-3, T-W-11, T-W-2, T-W-5, T-W-9, T-W-7, T-A-1 | M-3, M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O10-1_W01 ma uporządkowaną, podstawową wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki, ma szeroką i uporządkowana wiedzę w zakresie: maszynoznawstwa rolniczej produkcji roślinnej, oobiektów i urządzeń stosowanych w produkcji zwierzęcej, maszynoznawstwa leśnego, | 2,0 | Student nie posiada wiedzy |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę, ale nie potrafi jej zastosować. | |
3,5 | Student posiada wiedzę, potrafi ją zastosować w stopniu podstawowym. | |
4,0 | Student posiada wiedzę, potrafi ją swobodnie zastosować. | |
4,5 | Student posiada zaawansowaną wiedzę, potrafi ją zastosować w stopniu podstawowym. | |
5,0 | Student posiada zaawansowaną wiedzę, potrafi ją swobodnie zastosować. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O10-1_U01 potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł | 2,0 | Student nie ma żadnych umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych | |
3,5 | Student posiada ponad podstawowe (połowiczne) umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych | |
4,0 | Student posiada dobre umiejętności z zakresuelektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych | |
4,5 | Student posiada prawie pełne umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych | |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki w pojazdach rolniczych |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O10-1_K01 Aktywna i kreatywna postawa w określaniu priorytetów i rozwiązywaniu postawionych zadań | 2,0 | Student nie wykazuje aktywnej i kreatywnej postawy oraz chęci do zdobywania wiedzy i umiejętności |
3,0 | Student wykazuje zainteresowanie zdobywaniem wiedzy, pracuje samodzielnie, nie wykazuje chęci do pracy w zespole | |
3,5 | Kompetencje pośrednie między 3 a 4 | |
4,0 | Pracuje chętnie w zespole, służy radą innym, wykazuje zdolność do wykorzystywania posiadanej wiedzy ogólnej w prowadzeniu dyskusji nad prezentowanymi przez innych studentów zagadnieniami | |
4,5 | Kompetencje pośrednie między 4 a 5 | |
5,0 | Student bardzo kreatywny, zdeterminowany do pogłębiania wiedzy i umiejętności, co przejawia się dociekliwością w analizowaniu i dyskutowaniu omawianych zagadnień |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa, Elektrotechnika i elektronika dla nieelektryków, WNT, Warszawa, 2004
Literatura dodatkowa
- Chochowski A., Elektrotechnika z automatyką, WSiP, Warszawa, 1998