Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Budowa, prowadzenie i bezpieczeństwo witryn w sieci Internet:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Budowa, prowadzenie i bezpieczeństwo witryn w sieci Internet | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Stawicki <Tomasz.Stawicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Stawicki <Tomasz.Stawicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 14 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa znajomość budowy i obsługi komputera. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie budowy, zarządzania i bezpieczeństwa stron WWW. |
C-2 | Zapoznanie studentów z wybranymi narzędziami wspomagającymi projektowanie stron WWW. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza struktury komunikacji sieciowej (model OSI). | 2 |
T-A-2 | Charakterystyka wspólczesnych technologii kodowania stron internetowych min. struktura języka HTML 5, stylizacja stron w CSS, wybrane funkcjonalności języka skryptowego JavaScript. | 8 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Sieci telekomunikacyjnye - klasyfikacja, dostępność, charakterystyka metod transmisji danych. | 4 |
T-W-2 | Topologia sieci kompyuterowych. | 2 |
T-W-3 | Strony i witryny internetowe - budowa i rejstracja. | 4 |
T-W-4 | Bezpieczeństwo sieci i systemów komputerowych. | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w zajęciach. | 10 |
A-A-2 | Przygotowanie prezentacji multimedialnej na wybrany temat. | 10 |
A-A-3 | Przygotowanie się do zaliczenia ćw. audytoryjnych. | 8 |
A-A-4 | Konsultacje. | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie zagadnień wykładowych. | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie pisemnego sprawdzianu wiedzy z wykładów oraz samodzielnie przygotowanej prezentacji dotyczacej treści przekazywanych w ramach ćw. audytoryjnych. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O11-2_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu prowadzenia badań, | ROL_1A_W19 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O11-2_U01 Stosuje podstawowe technologie informacyjne do pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej | ROL_1A_U01, ROL_1A_U16, ROL_1A_U18 | — | — | C-2, C-1 | T-A-1, T-A-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O11-2_K01 Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem | ROL_1A_K03 | — | — | C-2, C-1 | T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O11-2_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu prowadzenia badań, | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawowa wiedzę z zakresu treści przedmiotowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O11-2_U01 Stosuje podstawowe technologie informacyjne do pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej | 2,0 | . |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu projektowania stron WWW. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | . | |
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O11-2_K01 Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje zainteresowanie przedmiotem, realizuje powierzone prace oraz aktywnie uczestniczy w zajęciach. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- James Kalbach, Projektowanie nawigacji strony WWW. Optymalizacja funkcjonalności witryny., Helion, 2008
- Chris Fry, Martin Nystrom, Monitoring i bezpieczeństwo sieci, Helion, 2010
- Access czyli komputerowe bazy danych, Help, 2005
- Piotr Wróblewski, Algorytmy, struktury danych i techniki programowania, Helion, Warszawa, 2003