Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Materiały eksploatacyjne w rolnictwie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Materiały eksploatacyjne w rolnictwie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Sędłak <Pawel.Sedlak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl>, Tomasz Stawicki <Tomasz.Stawicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 15 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy materiałoznawstwa. |
W-2 | Podstawowa wiedza z zakresu użytkowania oraz obsługiwania obiektów technicznych w procesach produkcyjnych stosowanych w rolnictwie |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy z zakresu współczesnych materiałów eksploatacyjnych |
C-2 | Zapoznanie się z właściwościami materiałów eksploatacyjnych |
C-3 | Kształtowanie umiejętności podejmowania decyzji w zakresie doboru optymalnych materiałów eksploatacyjnych w zależności od stawianych wymagań |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Części zamienne jako materiał eksploatacyjny | 2 |
T-A-2 | Przechowywanie materiałów eksploatacyjnych stosowanych w rolnictwie | 4 |
T-A-3 | Gospodarowanie materiałami eksploatacyjnymi - warunki, zasady | 4 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ewolucja obiektów technicznych stosowanych w rolnictwie w zakresie materiałów eksploatacyjnych | 1 |
T-W-2 | Podstawowe wiadomości o stosowanych rodzajach materiałów eksploatacyjnych – podział ze względu na: zastosowanie, stan skupienia | 1 |
T-W-3 | Woda i powietrze jako materiały eksploatacyjne wykorzystywane w obiektach i urządzeniach rolniczych - systemy przygotowania oraz filtracji. | 2 |
T-W-4 | Środki myjące stosowane w rolnictwie – rodzaje zanieczyszczeń, rodzaje środków myjących, właściwości | 2 |
T-W-5 | Środki ochrony czasowej do zabezbieczania obiektów technicznych oraz maszyn stosowanych w rolnictwie | 2 |
T-W-6 | Paliwa i biopaliwa stosowane w rolnictwie. Właściwości paliw i biopaliw | 2 |
T-W-7 | Oleje silnikowe i przekładniowe w maszynach rolniczych - klasyfikacja, właściwości | 2 |
T-W-8 | Smary plastyczne i stałe w maszynach i urzadzeniach rolniczych - właściwości, podział | 2 |
T-W-9 | Płyny hydrauliczne, chłodzące, elektrolity | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | Studiowanie bibliografi | 10 |
A-A-2 | Wykonanie prezentacji | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia pisemnego z przedmiotu | 11 |
A-W-3 | Konsultacje | 4 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Wykład konwersatoryjny. |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne na zasadach pytań zamkniętych i otwartych. |
S-2 | Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie |
S-3 | Ocena formująca: Wykonanie oraz przedstawienie prezentacji na wybrany temat |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O12-1_W01 Ma wiedzę z zakresu materialów eksploatacyjbych stosowanych w produkcji rolniczej oraz ma wiedzę na temat ich prawidłowej eksploatacji. | ROL_1A_W14 | — | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-6, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-9 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O12-1_U01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do prawidłowej identyfikacji materiałów eksploatacyjnych oraz podejmować decyzję w zakresie doboru optymalnych materiałów eksploatacyjnych | ROL_1A_U08 | — | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-6, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-9 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O12-1_K01 Ma świadomość posiadanej wiedzy na temat materiałów eksploatacyjnych, ich wpływu na środowisko natutalne oraz konieczności dalszego dokształcania | ROL_1A_K03, ROL_1A_K05 | — | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-6, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-9 | M-3, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O12-1_W01 Ma wiedzę z zakresu materialów eksploatacyjbych stosowanych w produkcji rolniczej oraz ma wiedzę na temat ich prawidłowej eksploatacji. | 2,0 | |
3,0 | Student ma wystarczającą wiedzę na temat materiałów eksploatacyjnych (potrafi je rozpoznać i scharakteryzować) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O12-1_U01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do prawidłowej identyfikacji materiałów eksploatacyjnych oraz podejmować decyzję w zakresie doboru optymalnych materiałów eksploatacyjnych | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym potrafi dobrać materiały eksploatacyjne do warunków eksploatacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O12-1_K01 Ma świadomość posiadanej wiedzy na temat materiałów eksploatacyjnych, ich wpływu na środowisko natutalne oraz konieczności dalszego dokształcania | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności na temat materiałów eksploatacyjnych i ich wpływu na środowisko naturalne, nie potrafi działać i myśleć w sposób kreatywny, potrafi pracować w grupie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Zwierzycki W, Oleje, paliwa i smary dla motoryzacji i przemysłu, ITE, Radom, 2001
- Hebda M, Procesy tarcia, smarowania i zużywania maszyn, Warszawa-Radom, 2007
- Baczewski K., Kołdoński T., Paliwa do silników o zapłonie iskrowym i samoczynnym, WKŁ, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Blicharski M, Inżynieria powierzchni, Wydawnictwo Naukowo Techniczne, Warszawa, 2009
- Dobrzański L.A, Podstawy nauki o materiałach i metaloznawstwo - materiały inżynierskie z podstawami projektowania materiałowego, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2002