Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Uzdatnianie wody i oczyszczanie ścieków
Sylabus przedmiotu Samooczyszczanie wód:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Uzdatnianie wody i oczyszczanie ścieków | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Samooczyszczanie wód | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Hanna Siwek <Hanna.Siwek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Gałczyńska <Malgorzata.Galczynska@zut.edu.pl>, Marzena Gibczyńska <Marzena.Gibczynska@zut.edu.pl>, Małgorzata Włodarczyk <Malgorzata.Wlodarczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa znajomosc chemii, fizyki i biologii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z procesami samooczyszczania wód oraz z czynnikami wpływającymi na tempo tych procesów, a także z biologicznymi i chemicznymi wskaźnikami stopnia samooczyszczania wód |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Definicja i rodzaje zanieczyszczeń wód. Podstawowe procesy fizyczne i chemiczne samooczyszczania wód: rozcieńczanie, sedymentacja, adsorpcja, koagulacja, hydroliza, fotoliza, utlenianie. | 3 |
T-W-2 | Samooczyszczanie biologiczne -biodegradacja. Strefy saprobowości. Podstawy rekultywacji zbiorników wodnych | 4 |
7 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 7 |
A-W-2 | Samodzielne opanowanie materiału wykładowego | 20 |
A-W-3 | Konsultacje | 4 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test z teorii omawianych na wykładach. Ocena, jaką uzyska Słuchacz Studiów Podyplomowych z wykładów jest uzależniona od procentu dobrych odpowiedzi udzielonych na teście, 100% odpowiada ocenie bardzo dobrej, a 60% ocenie dostatecznej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
UWOS_10A_A12_W01 Słuchacz Studiów Podyplomowych zna podstawowe procesy składające się na samooczyszczania wód, czynniki wpływające na tempo tych procesów oraz biologiczne i chemiczne wskaźniki jakości wody będące wskaźnikami stopnia samooczyszczania wód | UWOS_10A_W05, UWOS_10-_W04 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
UWOS_10A_A12_U01 Słuchacz Studiów Podyplomowych umie analizować problemy związane z samooczyszczaniem wód, na podstawie wybranych biologicznych i chemicznych wskaźników jakości wody potrafi sklasyfikować intensywność procesów samooczyszczania. | UWOS_10A_U04 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
UWOS_10A_A12_K01 Słuchacz Studiów Podyplomowych jest świadomy możliwości zagrożeń wynikających z nadmiernego zanieczyszczenia ekosystemów wodnych, w kontekście ich naturalnych zdolności samooczyszczania, | UWOS_10A_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWOS_10A_A12_W01 Słuchacz Studiów Podyplomowych zna podstawowe procesy składające się na samooczyszczania wód, czynniki wpływające na tempo tych procesów oraz biologiczne i chemiczne wskaźniki jakości wody będące wskaźnikami stopnia samooczyszczania wód | 2,0 | Słuchacz Studiów Podyplomowych nie zna podstawowych procesów składających się na samooczyszczania wód, czynniki wpływające na tempo tych procesów oraz biologiczne i chemiczne wskaźniki jakości wody będące wskaźnikami stopnia samooczyszczania wód. |
3,0 | Słuchacz Studiów Podyplomowych na poziomie dostatecznym zna podstawowe procesy składające się na samooczyszczania wód, czynniki wpływające na tempo tych procesów oraz biologiczne i chemiczne wskaźniki jakości wody będące wskaźnikami stopnia samooczyszczania wód. | |
3,5 | Słuchacz Studiów Podyplomowych na poziomie dobrym zna podstawowe procesy składające się na samooczyszczania wód, czynniki wpływające na tempo tych procesów oraz biologiczne i chemiczne wskaźniki jakości wody będące wskaźnikami stopnia samooczyszczania wód. Mimo osiągnięcia efektu kształcena na poziomie dobrym popełnia błędy. | |
4,0 | łuchacz Studiów Podyplomowych na poziomie dobrym zna podstawowe procesy składające się na samooczyszczania wód, czynniki wpływające na tempo tych procesów oraz biologiczne i chemiczne wskaźniki jakości wody będące wskaźnikami stopnia samooczyszczania wód. | |
4,5 | Słuchacz Studiów Podyplomowych na poziomie bardzo dobrym zna podstawowe procesy składające się na samooczyszczania wód, czynniki wpływające na tempo tych procesów oraz biologiczne i chemiczne wskaźniki jakości wody będące wskaźnikami stopnia samooczyszczania wód. Mimo osiągnięcia efektu kształcena na poziomie bardzo dobrym popełnia błędy. | |
5,0 | Słuchacz Studiów Podyplomowych na poziomie bardzo dobrym zna podstawowe procesy składające się na samooczyszczania wód, czynniki wpływające na tempo tych procesów oraz biologiczne i chemiczne wskaźniki jakości wody będące wskaźnikami stopnia samooczyszczania wód. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWOS_10A_A12_U01 Słuchacz Studiów Podyplomowych umie analizować problemy związane z samooczyszczaniem wód, na podstawie wybranych biologicznych i chemicznych wskaźników jakości wody potrafi sklasyfikować intensywność procesów samooczyszczania. | 2,0 | Słuchacz Studiów Podyplomowych nie umie analizować problemy związane z samooczyszczaniem wód oraz sklasyfikować intensywność procesów samooczyszczania. |
3,0 | Słuchacz Studiów Podyplomowych w stopniu dostatecznym umie analizować problemy związane z samooczyszczaniem wód oraz sklasyfikować intensywność procesów samooczyszczania. | |
3,5 | Słuchacz Studiów Podyplomowych w stopniu dobrym umie analizować problemy związane z samooczyszczaniem wód oraz sklasyfikować intensywność procesów samooczyszczania. Mimo osiągniętego efektu kształcenia popełnia błędy. | |
4,0 | Słuchacz Studiów Podyplomowych w stopniu dobrym umie analizować problemy związane z samooczyszczaniem wód oraz sklasyfikować intensywność procesów samooczyszczania. | |
4,5 | Słuchacz Studiów Podyplomowych w stopniu bardzo dobrym umie analizować problemy związane z samooczyszczaniem wód oraz sklasyfikować intensywność procesów samooczyszczania. Mimo osiągniętego efektu kształcenia popełnia błędy. | |
5,0 | Słuchacz Studiów Podyplomowych w stopniu bardzo dobrym umie analizować problemy związane z samooczyszczaniem wód oraz sklasyfikować intensywność procesów samooczyszczania. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWOS_10A_A12_K01 Słuchacz Studiów Podyplomowych jest świadomy możliwości zagrożeń wynikających z nadmiernego zanieczyszczenia ekosystemów wodnych, w kontekście ich naturalnych zdolności samooczyszczania, | 2,0 | Słuchacz Studiów Podyplomowych niem ma świadomości zagrożeń wynikających z nadmiernego zanieczyszczenia ekosystemów wodnych, w kontekście ich naturalnych zdolności samooczyszczania, |
3,0 | Słuchacz Studiów Podyplomowych ma niewielka świadomość możliwości zagrożeń wynikających z nadmiernego zanieczyszczenia ekosystemów wodnych, w kontekście ich naturalnych zdolności samooczyszczania, | |
3,5 | Słuchacz Studiów Podyplomowych ma świadomość możliwości zagrożeń wynikających z nadmiernego zanieczyszczenia ekosystemów wodnych, w kontekście ich naturalnych zdolności samooczyszczania. Mimo osiągniętego efektu kształcenia popełnia błędy. | |
4,0 | Słuchacz Studiów Podyplomowych ma świadomość możliwości zagrożeń wynikających z nadmiernego zanieczyszczenia ekosystemów wodnych, w kontekście ich naturalnych zdolności samooczyszczania. | |
4,5 | Słuchacz Studiów Podyplomowych ma bardzo dobrą świadomość możliwości zagrożeń wynikających z nadmiernego zanieczyszczenia ekosystemów wodnych, w kontekście ich naturalnych zdolności samooczyszczania. Mimo osiągniętego efektu kształcenia popełnia błędy. | |
5,0 | Słuchacz Studiów Podyplomowych ma bardzo dobrą świadomość możliwości zagrożeń wynikających z nadmiernego zanieczyszczenia ekosystemów wodnych, w kontekście ich naturalnych zdolności samooczyszczania. |
Literatura podstawowa
- Lampert W. Sommer U., Ekologia wód śródlądowych, PWN, Warszawa, 1996
Literatura dodatkowa
- Kajak Z, Hydrobiologia-Limnologia, PWN, Warszawa, 2002