Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)

Sylabus przedmiotu Design of ship and offshore structures:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Design of ship and offshore structures
Specjalność Ship and Offshore Structural Design
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 30 3,00,60zaliczenie
wykładyW3 30 3,00,40egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Emementy matematyki, mechaniki ogólnej, rysunku technicznego, wytrzymałości materiałów, wiedzy o materiałach konstrukcyjnych z poprzednich semestrów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów statków i obiektów offshore w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych statków i obiektów offshore.
C-3Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania konstrukcji statków i obiektów offshore.
C-4Zrozumienie znaczenia i umiejętność ochrony własności intelektualnej związanej z projektowaniem konstrukcji statków i obiektów offshore.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Introduction.2
T-P-2Structural design of a midship block section (typically one hold) for selected type of ship or design of structural block of offshore installation according to corresponding classification rules.26
T-P-3Summary and final comment.2
30
wykłady
T-W-1Design loads, short- and long-term prediction.2
T-W-2Hull structure design system: design flow, general arrangement, basic design of hull structures, optimization technique in basic design process, structural drawings, approval drawings, detail drawings, production data, standardization.2
T-W-3Design of stiffeners, girders, pillars, plates, design of stiffened panel, optimization of grillage structure, structural methods for mitigation of vibrations.4
T-W-4Structural regions: shell structure, bulkheads, swash bulkheads, corrugated bulkheads, deck structure, double hull structure, ship hatch corners, fore construction, engine room construction, stern construction and stern frame, superstructures.6
T-W-5Design of specific types of ships: bulk-carriers, general cargo, containerships, oil tankers, chemical and gas tankers, passenger ships, high speed craft.5
T-W-6Oil platforms: fixed platforms, compliant towers, semi-submersible platforms, jack-up platforms, drilling ships, floating production systems, tension-leg platforms, spar platforms, normally unmanned installations, and conductor support systems.3
T-W-7Elements of the oil/gas production process: wellheads, production manifold systems, production separators, glycol process to dry gas, gas compressors, water injection pumps, oil/gas export metering and main oil line pump.2
T-W-8Emergency support vessels.1
T-W-9Application of composites in marine structures.1
T-W-10The objective of the law on intellectual property in design of ship and offshore structures is to take benefit from the information and intellectual goods created. Types of Intellectual property (IP) rights in design of ship and offshore structures: (a) industrial property rights (trademarks, patents, designations of origin, industrial designs and models) and (b) copyright. The role of the law on intellectual property in encouraging creation of the variety of intellectual goods in design of ship and offshore structures.2
T-W-11Writing exam.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Classes30
A-P-2Homework45
75
wykłady
A-W-1Participation in the classes.30
A-W-2Own literature studies.30
A-W-3Preparation to the exam.15
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia projektowe.
M-3Projektowanie wspomagane komputerowo.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu pisemnego.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O11_2A_D4-01_W01
Pasiada wiedzę dotyczącą podstawowych zagadnień projektowania konstrukcji różnych typów statków i objektów offshore. Zna podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej związanej z projektowaniem konstrukcji statków i obiektów offshore.
O11_2A_W02, O11_2A_W04, O11_2A_W05, O11_2A_W06, O11_2A_W07, O11_2A_W11, O11_2A_W13C-2, C-3T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-11, T-W-7, T-W-10M-1S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O11_2A_D4-01_U01
Posiada umiejętność zaprojektowania typowych węzłów konstrukcyjnych statków i obiektów offshore w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i wiedzę inżynierską.
O11_2A_U09, O11_2A_U08, O11_2A_U10, O11_2A_U11, O11_2A_U13, O11_2A_U14, O11_2A_U15, O11_2A_U19, O11_2A_U23C-1, C-2, C-3T-P-2M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O11_2A_D4-01_K01
Posiada ugruntowaną świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
O11_2A_K02C-1T-P-3M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O11_2A_D4-01_W01
Pasiada wiedzę dotyczącą podstawowych zagadnień projektowania konstrukcji różnych typów statków i objektów offshore. Zna podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej związanej z projektowaniem konstrukcji statków i obiektów offshore.
2,0Nie potrafi na najniższym akceptowanym poziomie przedstawić zagadnień omówionych na wykładach.
3,0Potrafi na najniższym akceptowanym poziomie przedstawić zagadnienia omówione na wykładach.
3,5Potrafi na niskim poziomie przedstawić zagadnień omówionych na wykładach.
4,0Potrafi na wysokim poziomie przedstawić zagadnienia omówione na wykładach.
4,5Potrafi na bardzo wysokim poziomie przedstawić zagadnienia omówione na wykładach.
5,0Potrafi na najwyższym poziomie przedstawić zagadnienia omówione na wykładach.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O11_2A_D4-01_U01
Posiada umiejętność zaprojektowania typowych węzłów konstrukcyjnych statków i obiektów offshore w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i wiedzę inżynierską.
2,0Nie potrafi opracowanć projektu wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemnego raportu z wykonanych prac na najniższym akceptowalnym poziomie.
3,0Potrafi opracowanć projekt wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemny raport z wykonanych prac na najniższym akceptowalnym poziomie.
3,5Potrafi opracowanć projekt wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemny raport z wykonanych prac na niskim akceptowalnym poziomie z szeregiem błędów.
4,0Potrafi opracowanć projekt wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemny raport z wykonanych prac na akceptowalnym poziomie z małą liczbą błędów.
4,5Potrafi opracowanć projekt wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemny raport z wykonanych prac na wysokim poziomie z małą liczbą drobnych błędów.
5,0Potrafi opracowanć projekt wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemny raport z wykonanych prac na bardzo wysokim poziomie bez zauważalnych błędów.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O11_2A_D4-01_K01
Posiada ugruntowaną świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
2,0Nie posiada na zadowalającym poziomie świadomości wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienia związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
3,0Posiada na najniższym zadowalającym poziomie świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
3,5Posiada na niskim poziomie świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,0Posiada na wysokim poziomie świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,5Posiada na bardzo wysokim poziomie poziomie świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
5,0Posiada na najwyższym poziomie świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.

Literatura podstawowa

  1. Baker R., Primer of Offshore Operations, PETEX, 1998
  2. Faltinsen O. M., Sea Loads on Ships and Offshore Structures, Cambridge University Press, 1990
  3. Gerwick B.C., Construction of Marine and Offshore Structures, CRC Press, Taylor & Francis Group, 2008
  4. Lamb T., Ship Design and Construction. The Principles of Naval Architecture Series, The Society of Naval Architects and Marine Engineers, New York, N.Y., 2004
  5. Taggard R. (ed.), Ship Design and Construction, SNAME, New York, 1980
  6. Classification Societies and IMO, Rules, Regulations and Convertions

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Introduction.2
T-P-2Structural design of a midship block section (typically one hold) for selected type of ship or design of structural block of offshore installation according to corresponding classification rules.26
T-P-3Summary and final comment.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Design loads, short- and long-term prediction.2
T-W-2Hull structure design system: design flow, general arrangement, basic design of hull structures, optimization technique in basic design process, structural drawings, approval drawings, detail drawings, production data, standardization.2
T-W-3Design of stiffeners, girders, pillars, plates, design of stiffened panel, optimization of grillage structure, structural methods for mitigation of vibrations.4
T-W-4Structural regions: shell structure, bulkheads, swash bulkheads, corrugated bulkheads, deck structure, double hull structure, ship hatch corners, fore construction, engine room construction, stern construction and stern frame, superstructures.6
T-W-5Design of specific types of ships: bulk-carriers, general cargo, containerships, oil tankers, chemical and gas tankers, passenger ships, high speed craft.5
T-W-6Oil platforms: fixed platforms, compliant towers, semi-submersible platforms, jack-up platforms, drilling ships, floating production systems, tension-leg platforms, spar platforms, normally unmanned installations, and conductor support systems.3
T-W-7Elements of the oil/gas production process: wellheads, production manifold systems, production separators, glycol process to dry gas, gas compressors, water injection pumps, oil/gas export metering and main oil line pump.2
T-W-8Emergency support vessels.1
T-W-9Application of composites in marine structures.1
T-W-10The objective of the law on intellectual property in design of ship and offshore structures is to take benefit from the information and intellectual goods created. Types of Intellectual property (IP) rights in design of ship and offshore structures: (a) industrial property rights (trademarks, patents, designations of origin, industrial designs and models) and (b) copyright. The role of the law on intellectual property in encouraging creation of the variety of intellectual goods in design of ship and offshore structures.2
T-W-11Writing exam.2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Classes30
A-P-2Homework45
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in the classes.30
A-W-2Own literature studies.30
A-W-3Preparation to the exam.15
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO11_2A_D4-01_W01Pasiada wiedzę dotyczącą podstawowych zagadnień projektowania konstrukcji różnych typów statków i objektów offshore. Zna podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej związanej z projektowaniem konstrukcji statków i obiektów offshore.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO11_2A_W02ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów fizyki, obejmującą: mechanikę techniczną, mechanikę płynów i termodynamikę, niezbędną do zrozumienia złożonych zjawisk fizycznych i procesów z obszaru oceanotechniki
O11_2A_W04zna i rozumie zasady wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów oceanotechnicznych, jak również aspekty ochrony środowiska
O11_2A_W05ma podstawową wiedzę na temat eksploatacji maszyn, obiektów i systemów technicznych, jak również rozumie wpływ właściwej eksploatacji na wydłużenie ich cyklu życia
O11_2A_W06zna i rozumie podstawy teorii niezawodności oraz bezpieczeństwa maszyn, obiektów i systemów technicznych stosowanych w obiektach oceanotechnicznych
O11_2A_W07zna i rozumie wpływ uwarunkowań prawnych, ekonomicznych i społecznych na procesy projektowania, wytwarzania i eksploatacji maszyn, systemów i obiektów oceanotechnicznych
O11_2A_W11posiada wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie szeroko pojętej oceanotechniki oraz kierunków pokrewnych, m.in. inżynierii materiałowej, energetyki czy mechaniki i budowy maszyn
O11_2A_W13ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji statków i obiektów oceanotechnicznych
Cel przedmiotuC-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych statków i obiektów offshore.
C-3Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania konstrukcji statków i obiektów offshore.
Treści programoweT-W-1Design loads, short- and long-term prediction.
T-W-3Design of stiffeners, girders, pillars, plates, design of stiffened panel, optimization of grillage structure, structural methods for mitigation of vibrations.
T-W-6Oil platforms: fixed platforms, compliant towers, semi-submersible platforms, jack-up platforms, drilling ships, floating production systems, tension-leg platforms, spar platforms, normally unmanned installations, and conductor support systems.
T-W-8Emergency support vessels.
T-W-9Application of composites in marine structures.
T-W-2Hull structure design system: design flow, general arrangement, basic design of hull structures, optimization technique in basic design process, structural drawings, approval drawings, detail drawings, production data, standardization.
T-W-4Structural regions: shell structure, bulkheads, swash bulkheads, corrugated bulkheads, deck structure, double hull structure, ship hatch corners, fore construction, engine room construction, stern construction and stern frame, superstructures.
T-W-5Design of specific types of ships: bulk-carriers, general cargo, containerships, oil tankers, chemical and gas tankers, passenger ships, high speed craft.
T-W-11Writing exam.
T-W-7Elements of the oil/gas production process: wellheads, production manifold systems, production separators, glycol process to dry gas, gas compressors, water injection pumps, oil/gas export metering and main oil line pump.
T-W-10The objective of the law on intellectual property in design of ship and offshore structures is to take benefit from the information and intellectual goods created. Types of Intellectual property (IP) rights in design of ship and offshore structures: (a) industrial property rights (trademarks, patents, designations of origin, industrial designs and models) and (b) copyright. The role of the law on intellectual property in encouraging creation of the variety of intellectual goods in design of ship and offshore structures.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu pisemnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi na najniższym akceptowanym poziomie przedstawić zagadnień omówionych na wykładach.
3,0Potrafi na najniższym akceptowanym poziomie przedstawić zagadnienia omówione na wykładach.
3,5Potrafi na niskim poziomie przedstawić zagadnień omówionych na wykładach.
4,0Potrafi na wysokim poziomie przedstawić zagadnienia omówione na wykładach.
4,5Potrafi na bardzo wysokim poziomie przedstawić zagadnienia omówione na wykładach.
5,0Potrafi na najwyższym poziomie przedstawić zagadnienia omówione na wykładach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO11_2A_D4-01_U01Posiada umiejętność zaprojektowania typowych węzłów konstrukcyjnych statków i obiektów offshore w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i wiedzę inżynierską.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO11_2A_U09potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, uwzględniając ewentualne ich modyfikacje, do modelowania i projektowania elementów, układów, systemów, procesów, maszyn czy obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi
O11_2A_U08potrafi opracować specyfikację projektową elementu, układu, systemu, procesu, maszyny czy obiektu oceanotechnicznego z uwzględnieniem wszelkich aspektów pozatechnicznych, takich jak np. wpływ na środowisko naturalne, zgodność z przepisami prawa czy opłacalność inwestycji
O11_2A_U10potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – dokonać oceny i zastosować odpowiednie metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne z zastosowaniem podejścia systemowego, jak również formułować i testować hipotezy związane m.in. z modelowaniem i projektowaniem elementów, układów, systemów, procesów, maszyn czy obiektów oceanotechnicznych
O11_2A_U11potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł, zarówno z zakresu oceanotechniki, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne)
O11_2A_U13potrafi dokonać analizy budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji
O11_2A_U14potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć nauki i techniki do rozwiązania zadanego problemu inżynierskiego związanego z zagadnieniami oceanotechniki z uwzględnieniem podejścia systemowego
O11_2A_U15potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania odpowiednich metod, narzędzi i programów komputerowych służących do rozwiązania zadanego problemu inżynierskiego związanego z zagadnieniami oceanotechniki dostrzegając ich ograniczenia
O11_2A_U19potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych
O11_2A_U23potrafi ocenić wpływ właściwej eksploatacji systemów i obiektów technicznych na ich niezawodność i wydłużenie cyklu życia oraz bezpieczeństwo użytkowania
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów statków i obiektów offshore w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych statków i obiektów offshore.
C-3Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania konstrukcji statków i obiektów offshore.
Treści programoweT-P-2Structural design of a midship block section (typically one hold) for selected type of ship or design of structural block of offshore installation according to corresponding classification rules.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe.
M-3Projektowanie wspomagane komputerowo.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi opracowanć projektu wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemnego raportu z wykonanych prac na najniższym akceptowalnym poziomie.
3,0Potrafi opracowanć projekt wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemny raport z wykonanych prac na najniższym akceptowalnym poziomie.
3,5Potrafi opracowanć projekt wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemny raport z wykonanych prac na niskim akceptowalnym poziomie z szeregiem błędów.
4,0Potrafi opracowanć projekt wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemny raport z wykonanych prac na akceptowalnym poziomie z małą liczbą błędów.
4,5Potrafi opracowanć projekt wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemny raport z wykonanych prac na wysokim poziomie z małą liczbą drobnych błędów.
5,0Potrafi opracowanć projekt wybranego fragmentu konstrukcji statku lub obiektu offshore i sporządzić pisemny raport z wykonanych prac na bardzo wysokim poziomie bez zauważalnych błędów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO11_2A_D4-01_K01Posiada ugruntowaną świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO11_2A_K02ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów statków i obiektów offshore w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
Treści programoweT-P-3Summary and final comment.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe.
M-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada na zadowalającym poziomie świadomości wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienia związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
3,0Posiada na najniższym zadowalającym poziomie świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
3,5Posiada na niskim poziomie świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,0Posiada na wysokim poziomie świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,5Posiada na bardzo wysokim poziomie poziomie świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
5,0Posiada na najwyższym poziomie świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz zrozumienie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.