Wydział Architektury - Architektura (S1)
Sylabus przedmiotu Materiały Kompozytowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Materiały Kompozytowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maria Kaszyńska <Maria.Kaszynska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jolanta Borucka-Lipska <Jolanta.Borucka-Lipska@zut.edu.pl>, Adam Zieliński <Adam.Zielinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs materiałów budowlanych |
W-2 | Ukończony kurs technologii betonu |
W-3 | Ukończony kurs chemii budowlanej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z właściwościami nowoczesnych betonów |
C-2 | Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na włąściwości zapraw i betonów |
C-3 | Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu |
C-4 | Poznanie metod projektowania składu betonów nowej generacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Klasyfikacja betonów nowej generacji. Porównanie składu betonów nowej generacji i betonów zwykłych. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów. Przykłady zastosowań. | 2 |
T-W-2 | Charakterystyka betonów: wysokowartościowych, | 2 |
T-W-3 | Charakterystyka betonów samozagęszczalnch, skład, wymagania, projektowanie, metody badań. | 2 |
T-W-4 | Charakterystyka betonów lekkich wysokowartościowych, betonów lekkich samozagęszczalnych | 1 |
T-W-5 | Charakterystyka fibrobetonów, | 1 |
T-W-6 | Charakterystyka polimerobetonów | 1 |
T-W-7 | Betony natryskowe (torkrety) | 2 |
T-W-8 | Betony architektoniczne | 1 |
T-W-9 | Betony ultrawysokowartościowe (Ductal, RPC) | 2 |
T-W-10 | Kolokwium zaliczające | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 14 |
A-W-2 | Samodzielne opracowanie treści wykładów, studia literatury | 9 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 6 |
A-W-4 | zaliczenie przedmiotu | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład z prezentacją multimedialną |
M-3 | Wykład problemowy |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_CS1/XIX/3_W01 Ma podstawową wiedzę o nowoczesnych betonach. Zna podstawy projektowania mieszanek betonowych oraz dodatków i domieszek chemicznych do betonów, a także zna metody badania właściwości zapraw, mieszanek betonowych i stawrdniałego betonu | AU_1A_W08 | — | — | C-1, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_CS1/XIX/3_U01 Potrafi dobrać składniki do betonów nowej generacji, zbadać ich właściwości i porównać wyniki z wymaganiami normowymi oraz zaprojektować skład mieszanek betonowych do specjalnych zastosowań | AU_1A_U13 | — | — | C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_CS1/XIX/3_K01 Rozumie potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie nowych betonów. Rozumie odpowiedzialność jednostki za wyniki przeprowadzonych zespołowo badań i ich wpływu na podejmowanae decyzje | AU_1A_K02 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_CS1/XIX/3_W01 Ma podstawową wiedzę o nowoczesnych betonach. Zna podstawy projektowania mieszanek betonowych oraz dodatków i domieszek chemicznych do betonów, a także zna metody badania właściwości zapraw, mieszanek betonowych i stawrdniałego betonu | 2,0 | |
3,0 | Umie wymienić i podać podstawowe właściwości nowoczesnych betonów Place the list and give the basic properties of modern concrete Student zna podstawowe zasady doboru składników do nowoczesnych betonów oraz metody badań ich właściwości Student knows the basic rules for the selection of components for modern concrete and knows the test methods of investigations | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_CS1/XIX/3_U01 Potrafi dobrać składniki do betonów nowej generacji, zbadać ich właściwości i porównać wyniki z wymaganiami normowymi oraz zaprojektować skład mieszanek betonowych do specjalnych zastosowań | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi samodzielnie i zespołowo przeprowadzić badania laboratoryjne lecz ma problemy z interpretacja wyników The student can independently and as a team to carry out laboratory tests but has problems with the interpretation of results | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_CS1/XIX/3_K01 Rozumie potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie nowych betonów. Rozumie odpowiedzialność jednostki za wyniki przeprowadzonych zespołowo badań i ich wpływu na podejmowanae decyzje | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie jak szybko postępują zmiany i pojawiają się na rynku nowe materiały budowlane oraz nowe możliwości ich zastosowania The student understands how fast changes and appear on the market new building materials and new opportunities for their application Student rozumie odpowiedzialność zespołową za wspólnie zrealizowane badania Student understands the responsibility of a team for jointly executed research | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jamroży Z., Beton i jego technologie, PWN, Warszawa, 2000
- Neville A., Właściwości betonu, Properties of Concrete, Polski Cement, Kraków, 2012
- Aitcin P.C., High-Performance Concrete., E&FN SPON, 1998
Literatura dodatkowa
- Giergiczny Z., Małolepszy J., Szwabowski J., Śliwiński J., Cementy z dodatkami mineralnymi w technologii betonów nowej generacji, Wyd. Instytut Śląski, Katowice, 2002