Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)
specjalność: Engineering Structures
Sylabus przedmiotu PHS - History of Civil Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | PHS - History of Civil Engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Pozlewicz <Andrzej.Pozlewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | - Nauczyciel WBiA <a@b>, Professor Visiting <Visiting@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 3 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | English skills at least at B2 level |
W-2 | Bachelor's degree in civil engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To widen student knowledge on civil engineering from historical perspective. |
C-2 | To show impact of crucial technologiies, building materials on society over last centuries as well as on economy, environment and industry. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Crucial developments in civil engineering over last centuries, new technologies and their impact on built environment. Social and economic aspects of selected structures over the world | 4 |
T-W-2 | Progress of concrete structures over last decades, new technologies, spectacular structures and their impact on economy and history in local and global scale | 3 |
T-W-3 | Bridges as crucial structures in Europe and other continents. Signifficance and modern technologies discussed on case studies | 4 |
T-W-4 | Geotechnical engineering, modern technologies of soil improvement and their impact on environment. Development of soil testing and research | 4 |
T-W-5 | Massive hydrotechnical structures built over last decades, their influence on society, environment, local and in larger scale economy, flood protection and water management in chosen countries, case studies | 6 |
T-W-6 | Roads infrastructure development in European, Asiatic and American continents over last decades. The role of communication systems in society, global transport issues, logistics in large scale. History of implementation new construction materials and new technologies. | 6 |
T-W-7 | Steel structures technologies used as method of civil engineering development, case studies | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance on lectures | 30 |
A-W-2 | Desk study supported by literature and internet sources | 15 |
A-W-3 | Consultancies and discussions | 5 |
A-W-4 | Preparations to pass the module | 7 |
A-W-5 | Oral completion of the subject | 2 |
59 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture with problem method |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: discussion and oral formulation of student's opinion |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/A/02-2_W01 Student has knowledge on developments in civil engineering from various field in construction industry, knows the main aspects of crucial achievements over last centuries with additional knowledge on economical, social, environmental impact of used technologies and materials over years | B-A_2A_W05, B-A_2A_W07, B-A_2A_W13, B-A_2A_W14 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/A/02-2_U01 Student is able to estimate complex civil engineering tasks from historical, social, environmental and economical perspective and analyse contemporary trends in civil engineering from historical and crucial achievements. | B-A_2A_U14, B-A_2A_U26, B-A_2A_U16 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/A/02-2_K01 Student understands the infuence of civil engineering activity on society, economy, environment from historical perspective with reference to discussed case studies. | B-A_2A_K03, B-A_2A_K04, B-A_2A_K09 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/A/02-2_W01 Student has knowledge on developments in civil engineering from various field in construction industry, knows the main aspects of crucial achievements over last centuries with additional knowledge on economical, social, environmental impact of used technologies and materials over years | 2,0 | |
3,0 | Students knows basic facts from civil engineering history and crucial technologies affecting society, environment and economy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/A/02-2_U01 Student is able to estimate complex civil engineering tasks from historical, social, environmental and economical perspective and analyse contemporary trends in civil engineering from historical and crucial achievements. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to call the main crucial achievements in civil engineering and to point selected non-technical aspects affecting engineering tasks | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/A/02-2_K01 Student understands the infuence of civil engineering activity on society, economy, environment from historical perspective with reference to discussed case studies. | 2,0 | |
3,0 | Student poorly understands the necessity of broad set of paramaters influence on non - technical issues in civil engineering | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literature Base Knovel, Civil Engineering and Construction Materials