Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Gospodarka regionalna i samorządowa
Sylabus przedmiotu Zarządzanie i planowanie marketingowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie i planowanie marketingowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znać podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego. |
C-2 | Mieć podstawową wiedzę o etapach przygotowywania planów marketingowych |
C-3 | Potrafić przeprowadzać analizy marketingowe i formułować strategie marketingowe. |
C-4 | Wykształcenie postaw zorientowanych rynkowo. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Istota, proces, etapy i funkcje zarządzania marketingowego | 2 |
T-A-2 | Struktura planu marketingowego | 4 |
T-A-3 | Kontrola planu marketingowego | 1 |
T-A-4 | Misja rynkowa i rynek przedsiebiorstwa | 3 |
T-A-5 | Analiza SWOT | 2 |
T-A-6 | Analiza atrakcyjnosci segmentów rynkowych | 2 |
T-A-7 | Pozycjonowanie produktu | 2 |
T-A-8 | Planowanie strategii marketingowej przedsiebiorstwa | 4 |
T-A-9 | Program marketingowy: produkt, cena, dystrybucja, promocja | 6 |
T-A-10 | Biezace zarzadzanie realizacja planów marketingowych | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-A-2 | przygotowanie do kolokwium | 12 |
A-A-3 | prace domowe | 10 |
A-A-4 | Konsultacje | 6 |
A-A-5 | Kolokwium | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca: Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda problemowa: Wykład problemowy |
M-3 | Metody aktywizujące: metoda przypadków. |
M-4 | Metoda praktyczna: przygotowanie i przedstawienie projektów z wykorzystaniem form multimedialnych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Projekt - analiza przypadku i propozycje rozwiązań |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium - pytania testowe i problemowe. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_O13/1_W01 Student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i planowania marketingowego | Z_1A_W01 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-3 |
Z_1A_O13/1_W02 Student powinien znać strukutrę i zawartość planu marketingowego | Z_1A_W01, Z_1A_W07, Z_1A_W09 | — | C-2, C-3, C-4 | T-A-2, T-A-4 | M-3, M-1 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_O13/1_U01 Student powinien tworzyć plan marketingowy | Z_1A_U01, Z_1A_U08, Z_1A_U12, Z_1A_U17, Z_1A_U03 | — | C-4, C-3 | T-A-2, T-A-6, T-A-9, T-A-7, T-A-8, T-A-3 | M-3, M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_O13/1_K01 Student powinien rozumieć rolę zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie | Z_1A_K03, Z_1A_K04, Z_1A_K05, Z_1A_K07, Z_1A_K01 | — | C-4 | T-A-10, T-A-1, T-A-8 | M-3, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_O13/1_W01 Student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i planowania marketingowego | 2,0 | Nie definiuje podstawowych pojęć z zakresu zarzadzania i planowania marketingowego. |
3,0 | Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i planowania marketingowego. | |
3,5 | Posługuje się aparatem pojęciowym z zakresu planowania i zarządzania marketingowego. | |
4,0 | Identyfikuje działania związane z opracowaniem planów marketingowych. | |
4,5 | Posiada wiedzę na temat opracowania planów marketingowych. | |
5,0 | Wyjaśnia znaczenie planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa. | |
Z_1A_O13/1_W02 Student powinien znać strukutrę i zawartość planu marketingowego | 2,0 | Nie zna struktury i zawartości planów marketingowych. |
3,0 | Umie wymienić elementy struktury i zawartości planów marketingowych. | |
3,5 | Potrafi omówić elementy struktury i zawartość planów marketingowych. | |
4,0 | Posiada umiejętność opracowania planów marketingowych przedsiębiorstwa. | |
4,5 | Posiada umiejętność wdrażania planów marketingowych przedsiebiorstwa. | |
5,0 | Potrafi wyjaśnić znaczenie planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_O13/1_U01 Student powinien tworzyć plan marketingowy | 2,0 | Nie potrafi zarządzać opracowaniem planów marketingowych. |
3,0 | Umie ocenić rolę planów marketingowych w działalności przedsiębiorstwa. | |
3,5 | Potrafi krytycznie ocenić jakość planów marketingowych. | |
4,0 | Potrafi przeanalizować wady i zalety opracowanych planów marketingowych. | |
4,5 | Potrafi opracować plany marketingowe przedsiębiorstwa. | |
5,0 | Potrafi wdrożyć plany marketingowe przedsiębiorstwa. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_O13/1_K01 Student powinien rozumieć rolę zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie | 2,0 | Nie rozumie roli zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie. |
3,0 | Rozumie znaczenie konkurencyjności w działalności firmy. | |
3,5 | Rozumie rolę planó marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa i jego walce konkurencyjnej w warunkach rynku. | |
4,0 | Rozumie rolę działalności marketingowej przedsiębiorstwa dla społeczeństwa. | |
4,5 | Identyfikuje rozwojowe przedsiębiorstwo jako miejsce pracy dla członków społeczności. | |
5,0 | Potrafi argumentować mocne i słabe strony planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa. |
Literatura podstawowa
- Henryk Mruk, Bogna Pilarczyk, Maria Sławińska, Marketing. Koncepcje, strategie, trendy, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, P0znań, 2015, dostęp: https://libra.ibuk.pl/
- Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Kotler Ph, Marketing, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2012
- Aleksandra Hauke-Lopes, Milena Ratajczak-Mrozek, Marcin Soniewicki, Marcin Wieczerzycki, Marketing międzynarodowy - wyzwania dla przedsiębiorstw, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań, 2018, dostęp: https://libra.ibuk.pl/