Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza

Sylabus przedmiotu Planowanie gospodarcze:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Planowanie gospodarcze
Specjalność Gospodarka regionalna i samorządowa
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,00,50egzamin
konwersatoriaK5 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczony program mikro i makroekonomii
W-2Znajomość podstaw finansów przedsiębiorstw

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność definiowania i identyfikacji celów organizacji
C-2Zgromadzenie wiedzy obejmującej organizację zasobów przedsiębiorstwa
C-3Poznanie cech planowania operacyjnego i strategicznego
C-4Wykształcenie umiejętności przeprowadzenia analizy strategicznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Zasady planowania - formułowanie scenariuszy przebiegu procesów gospodarczych w przyszłości. Zasada realizmu planowania, zasada decydującego ogniwa, zasada wewnętrznej zgodności planu, zasada koordynacji planów, zasada optymalności w planowaniu.5
T-K-2Etapy konstruowania projektu przedsięwzięcia gospodarczego.2
T-K-3Procedury gromadzenia i analizy informacji (prognoz procesów i stanów rzeczy).4
T-K-4Diagnoza relacji między prognozami a zasobami i metodami (technikami) transformowania zasobów w cele.4
15
wykłady
T-W-1Planowanie przedsięwzięć gospodarczych - istota, cele, funkcje. Czas w projektowaniu biznesowym.3
T-W-2Plany taktyczne i operacyjne. Planowanie strategiczne jako proces tworzenia polityki strategicznej firmy.3
T-W-3Diagnoza zasobów przedsiebiorstwa. Identyfikacja problemów.3
T-W-4Poszukiwanie alternatywnych rozwiązań. Strategia a taktyka gospodarcza.3
T-W-5Scenariusze przebiegu wybranych procesów gospodarczych w organizacji3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Udział w zajęciach i sprawdzianie zaliczeniowym15
A-K-2Praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie prac tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu, analiza materiałów wtórnych - raportów, bilansów i innych sprawozdań statystycznych firm,13
A-K-3Konsultacje2
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie opracowań tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu,11
A-W-3Egzamin2
A-W-4Konsultacje2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie polecenia, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, poprawność formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie tematu/polecenia, - plan - organizacja pracy, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentow, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego
S-6Ocena podsumowująca: Egzamin

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D4/4_W01
Ma podstawowa wiedzę o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
Z_1A_W03C-2, C-1T-W-1, T-W-3M-2, M-1S-3, S-5, S-2, S-4, S-1
Z_1A_D4/4_W02
Zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
Z_1A_W04C-2, C-3T-W-2, T-W-3M-2, M-1S-3, S-5, S-2, S-4, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D4/4_U01
Potrafi scharakteryzować podstawowe zasady konstruowania planów/projektów gospodarczych
Z_1A_U04C-1, C-4T-K-2, T-K-1, T-W-5M-2, M-1S-3, S-5, S-2, S-4, S-1
Z_1A_D4/4_U02
Potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
Z_1A_U07C-2, C-1, C-4T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-W-5M-2, M-1S-3, S-5, S-4, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D4/4_K01
Jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
Z_1A_K03C-2, C-3, C-4T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-W-3, T-W-4M-2, M-1S-3, S-5, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D4/4_W01
Ma podstawowa wiedzę o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
3,0Student ma podstawową wiedzę o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
3,5Student opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają drobne błędy
4,5Student dobrze opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treśc i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treśc i forma wypowiedzi nie budza zastrzeżeń
Z_1A_D4/4_W02
Zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
2,0Student nie zna podstawowych cech planowania taktycznego i strategicznego
3,0Student zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
3,5Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
4,0Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D4/4_U01
Potrafi scharakteryzować podstawowe zasady konstruowania planów/projektów gospodarczych
2,0Student nie umie scharakteryzować podstawowych zasad konstruowania planów/projektow gospodarczych
3,0Student potrafi scharakteryzować podstawowe zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych
3,5Student potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych
4,0Student opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student lepiej niż dobrze opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
Z_1A_D4/4_U02
Potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
2,0Student nie potrafi zastosować procedur gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
3,0Student potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
3,5Student potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student lepiej niż dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D4/4_K01
Jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
2,0Student nie jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
3,0Student jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
3,5Student opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treści wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student dobrze opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Literatura podstawowa

  1. redakcja Ignacio Palacios-Huerta ; przekład Biuro Tłumaczeń VeroLing, Kurhaus Publishing., Gospodarka za 100 lat : najważniejsi ekonomiści przewidują przyszłość, Kurhaus Publishing Kurhaus Media, 2016., Warszawa, 2016, Wydanie 2, ISBN: 978-83-65301-04-8
  2. Cieślak M (red), Prognozowanie gospodarcze, Wydawnictwo Naukow PWN, Warszawa, 2020
  3. Korzyński Mieczysław, Metodyka eksperymentu. Planowanie, realizacja i statystyczne opracowanie wyników eksperymentów technologicznych, PWE, Warszawa, 2017

Literatura dodatkowa

  1. Rokicki, Tomasz, Teorie lokalizacji działalności gospodarczej, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 2018, Wydanie 1, ISBN:978-83-7583-797-1
  2. Leszczyński Z., Skowronek-Mielczarek A., Analiza działalności i rozwoju przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2008

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Zasady planowania - formułowanie scenariuszy przebiegu procesów gospodarczych w przyszłości. Zasada realizmu planowania, zasada decydującego ogniwa, zasada wewnętrznej zgodności planu, zasada koordynacji planów, zasada optymalności w planowaniu.5
T-K-2Etapy konstruowania projektu przedsięwzięcia gospodarczego.2
T-K-3Procedury gromadzenia i analizy informacji (prognoz procesów i stanów rzeczy).4
T-K-4Diagnoza relacji między prognozami a zasobami i metodami (technikami) transformowania zasobów w cele.4
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Planowanie przedsięwzięć gospodarczych - istota, cele, funkcje. Czas w projektowaniu biznesowym.3
T-W-2Plany taktyczne i operacyjne. Planowanie strategiczne jako proces tworzenia polityki strategicznej firmy.3
T-W-3Diagnoza zasobów przedsiebiorstwa. Identyfikacja problemów.3
T-W-4Poszukiwanie alternatywnych rozwiązań. Strategia a taktyka gospodarcza.3
T-W-5Scenariusze przebiegu wybranych procesów gospodarczych w organizacji3
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Udział w zajęciach i sprawdzianie zaliczeniowym15
A-K-2Praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie prac tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu, analiza materiałów wtórnych - raportów, bilansów i innych sprawozdań statystycznych firm,13
A-K-3Konsultacje2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie opracowań tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu,11
A-W-3Egzamin2
A-W-4Konsultacje2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D4/4_W01Ma podstawowa wiedzę o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Cel przedmiotuC-2Zgromadzenie wiedzy obejmującej organizację zasobów przedsiębiorstwa
C-1Umiejętność definiowania i identyfikacji celów organizacji
Treści programoweT-W-1Planowanie przedsięwzięć gospodarczych - istota, cele, funkcje. Czas w projektowaniu biznesowym.
T-W-3Diagnoza zasobów przedsiebiorstwa. Identyfikacja problemów.
Metody nauczaniaM-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentow, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie tematu/polecenia, - plan - organizacja pracy, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie polecenia, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, poprawność formułowania tez
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
3,0Student ma podstawową wiedzę o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
3,5Student opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają drobne błędy
4,5Student dobrze opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treśc i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treśc i forma wypowiedzi nie budza zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D4/4_W02Zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W04Ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Cel przedmiotuC-2Zgromadzenie wiedzy obejmującej organizację zasobów przedsiębiorstwa
C-3Poznanie cech planowania operacyjnego i strategicznego
Treści programoweT-W-2Plany taktyczne i operacyjne. Planowanie strategiczne jako proces tworzenia polityki strategicznej firmy.
T-W-3Diagnoza zasobów przedsiebiorstwa. Identyfikacja problemów.
Metody nauczaniaM-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentow, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie tematu/polecenia, - plan - organizacja pracy, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie polecenia, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, poprawność formułowania tez
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych cech planowania taktycznego i strategicznego
3,0Student zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
3,5Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
4,0Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D4/4_U01Potrafi scharakteryzować podstawowe zasady konstruowania planów/projektów gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U04Analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Cel przedmiotuC-1Umiejętność definiowania i identyfikacji celów organizacji
C-4Wykształcenie umiejętności przeprowadzenia analizy strategicznej
Treści programoweT-K-2Etapy konstruowania projektu przedsięwzięcia gospodarczego.
T-K-1Zasady planowania - formułowanie scenariuszy przebiegu procesów gospodarczych w przyszłości. Zasada realizmu planowania, zasada decydującego ogniwa, zasada wewnętrznej zgodności planu, zasada koordynacji planów, zasada optymalności w planowaniu.
T-W-5Scenariusze przebiegu wybranych procesów gospodarczych w organizacji
Metody nauczaniaM-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentow, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie tematu/polecenia, - plan - organizacja pracy, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie polecenia, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, poprawność formułowania tez
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie scharakteryzować podstawowych zasad konstruowania planów/projektow gospodarczych
3,0Student potrafi scharakteryzować podstawowe zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych
3,5Student potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych
4,0Student opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student lepiej niż dobrze opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D4/4_U02Potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U07Potrafi wyjaśniać, przewidywać i wpływać na zachowania ludzi w organizacji
Cel przedmiotuC-2Zgromadzenie wiedzy obejmującej organizację zasobów przedsiębiorstwa
C-1Umiejętność definiowania i identyfikacji celów organizacji
C-4Wykształcenie umiejętności przeprowadzenia analizy strategicznej
Treści programoweT-K-2Etapy konstruowania projektu przedsięwzięcia gospodarczego.
T-K-3Procedury gromadzenia i analizy informacji (prognoz procesów i stanów rzeczy).
T-K-4Diagnoza relacji między prognozami a zasobami i metodami (technikami) transformowania zasobów w cele.
T-W-5Scenariusze przebiegu wybranych procesów gospodarczych w organizacji
Metody nauczaniaM-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentow, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie polecenia, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, poprawność formułowania tez
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zastosować procedur gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
3,0Student potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
3,5Student potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student lepiej niż dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D4/4_K01Jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-2Zgromadzenie wiedzy obejmującej organizację zasobów przedsiębiorstwa
C-3Poznanie cech planowania operacyjnego i strategicznego
C-4Wykształcenie umiejętności przeprowadzenia analizy strategicznej
Treści programoweT-K-2Etapy konstruowania projektu przedsięwzięcia gospodarczego.
T-K-3Procedury gromadzenia i analizy informacji (prognoz procesów i stanów rzeczy).
T-K-4Diagnoza relacji między prognozami a zasobami i metodami (technikami) transformowania zasobów w cele.
T-W-3Diagnoza zasobów przedsiebiorstwa. Identyfikacja problemów.
T-W-4Poszukiwanie alternatywnych rozwiązań. Strategia a taktyka gospodarcza.
Metody nauczaniaM-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentow, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie polecenia, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, poprawność formułowania tez
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
3,0Student jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
3,5Student opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treści wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student dobrze opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń