Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza
Sylabus przedmiotu Ekonomiczne problemy kryzysu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ekonomiczne problemy kryzysu | ||
Specjalność | Zarządzanie w kryzysie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Irena Łącka <Irena.Lacka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomość podstawowych zagadnień z zakresu mikroekonomii, podstaw makroekonomii oraz podstaw zarządzania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi aspektami kryzysu i jego oddziaływaniem na państwo, instytucje, organizacje i jednostki. |
C-2 | Przygotowanie studentów do analizowania oddziaływania otoczenia ekonomicznego na podmioty gospodarcze i poszukiwania rozwiązania sytuacji kryzysowej. |
C-3 | Zapoznanie studentów z negatywnymi i pozytywnymi skutkami kryzysu ekonomicznego dla gospodarki światowej i jej podmiotów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Kryzys jako efekt recesji gospodarczej. | 2 |
T-A-2 | Kryzys jako efekt globalizacji. | 2 |
T-A-3 | Szoki i koniunktura gospodarcza a kryzys i jego symptomy. | 2 |
T-A-4 | Finanse i zatrudnienie w kryzysie. | 2 |
T-A-5 | Analiza otoczenia ekonomicznego a plan naprawczy. | 2 |
T-A-6 | Mezoekonomiczne uwarunkowania kryzysu. | 1 |
T-A-7 | Zmiany struktur rynkowych w kryzysie. | 2 |
T-A-8 | Skutki kryzysu dla gospodarki światowej i jej podmiotów. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota kryzysu jako problemu ekonomicznego. | 2 |
T-W-2 | Kryzys jako efekt złego planowania i zarządzania. | 2 |
T-W-3 | Ekonomiczne, polityczne i ekologiczne uwarunkowania kryzysu. | 2 |
T-W-4 | Koszty i przychody w kryzysie. | 2 |
T-W-5 | Fazy kryzysu i przyczyny jego rozlewania się. | 2 |
T-W-6 | Makroekonomiczne uwarunkowania kryzysu. | 2 |
T-W-7 | Mikroekonomiczne uwarunkowania kryzysu. | 2 |
T-W-8 | Kryzys ekonomiczny a szanse rynkowe. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | udział w ćwiczeniach | 15 |
A-A-2 | przygotowanie prezentacji na zadany temat | 10 |
A-A-3 | czytanie wskazanej literatury | 10 |
A-A-4 | przygotowanie do ćwiczeń i zaliczenia pisemnego | 13 |
A-A-5 | przygotowanie studium przypadku | 5 |
A-A-6 | udział w konsultacjach dotyczących przygotowania eseju, prezentacji i studium przypadku | 5 |
A-A-7 | Zaliczenie | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | czytanie wskazanej literatury | 5 |
A-W-3 | przygotowanie eseju na zadany temat | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład problemowy |
M-2 | wykład informacyjny |
M-3 | dyskusja |
M-4 | esej |
M-5 | metoda przypadków |
M-6 | prezentacje studentów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena z przygotowania do bieżących zajęć |
S-2 | Ocena formująca: ocena z eseju |
S-3 | Ocena formująca: ocena z prezentacji |
S-4 | Ocena formująca: ocena z kolokwium pisemnego |
S-5 | Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia ćwiczeń |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D10/2_W01 Zrozumienie przez studentów teoretycznych i praktycznych zagadnień kryzysu ekonomicznego. | Z_1A_W01, Z_1A_W04 | — | C-1, C-3 | T-A-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-7, T-A-8, T-W-8, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-2 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6 | S-3, S-4, S-5, S-1, S-2 |
Z_1A_D10/2_W02 Rozpoznawanie przez studenów skutków oddziaływania kryzysu ekonomicznego na gospodarkę światową, krajową i jej podmioty. | Z_1A_W03, Z_1A_W05 | — | C-2, C-3 | T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-7, T-A-8, T-W-8, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-3, S-4, S-5, S-1, S-2 |
Z_1A_D10/2_W03 Charakteryzowanie przez studentów w podstawowym zakresie sposobów rozwiązywania sytauacji kryzysowych w organizacji. | Z_1A_W04, Z_1A_W05 | — | C-2 | T-A-4, T-A-5, T-A-7, T-W-8, T-W-4 | M-3, M-5, M-6 | S-3, S-4, S-5, S-1 |
Z_1A_D10/2_W04 Objaśnienie przez studentów metod ograniczania negatywnych następstw kryzysu ekonomicznego stosowanych przez rządy. | Z_1A_W01 | — | C-1, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6 | S-3, S-4, S-5, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D10/2_U01 Student potrafi opisać przyczyny i skutki kryzysu ekonomicznego dla gospodarki światowej, kraju i podmiotów gospodarczycch. | Z_1A_U01, Z_1A_U14 | — | C-1, C-3 | T-A-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-8, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-2 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6 | S-3, S-4, S-5, S-1, S-2 |
Z_1A_D10/2_U02 Student posiada umiejętność samodzielnego poszukiwania i analizowania informacji i wykorzystywania ich do przygotowania eseju, prezentacji i studium porzypadku. | Z_1A_U17 | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-7, T-A-8, T-W-8, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-2 | M-3, M-4, M-5, M-6 | S-3, S-4, S-5, S-1, S-2 |
Z_1A_D10/2_U03 Student potrafi prezentować swoje poglądy na temat ekonomicznych problemów kryzysu w postaci ustnej z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. | Z_1A_U19 | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-7, T-A-8 | M-6 | S-3 |
Z_1A_D10/2_U04 Student posiada umiejętność prezentowania swoich poglądów nt. ekonomicznych problemów kryzysu w postaci pisemnej (esej). | Z_1A_U18 | — | C-1, C-3 | T-A-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-8, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-2 | M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D10/2_K01 Student uzyska świadomość zmian we współczesnej gospodarce światowej i w systemie kapitalistycznym pod wpływem kryzysu ekonomicznego. | Z_1A_K03 | — | C-1, C-3 | T-A-8, T-W-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6 | S-3, S-4, S-5, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D10/2_W01 Zrozumienie przez studentów teoretycznych i praktycznych zagadnień kryzysu ekonomicznego. | 2,0 | Student nie rozumie nawet w podstawowym zakresie teoretycznych i praktycznych zagadnień kryzysu ekonomicznego. |
3,0 | Student rozumie w podstawowym zakresie teoretyczne i praktyczne zagadnienia kryzysu ekonomicznego. Opanował i przyswoił podstawowy materiał programowy. Wobec wiedzy wykazuje częściową obojętność i ograniczne zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. Jakość wypowiedzi często błędna. | |
3,5 | Student rozumie w podstawowym zakresie teoretyczne i praktyczne zagadnienia kryzysu ekonomicznego. Opanował i przyswoił podstawowy materiał programowy. Wobec wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku. Jakość wypowiedzi niekiedy błędna. | |
4,0 | Student rozumie teoretyczne i praktyczne zagadnienia kryzysu ekonomicznego. Opanował i przyswoił cały materiał programowy. prawie dokładnie Wobec wiedzy wykazuje zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne i nieliczne błędy w treści i języku. Jakość wypowiedzi na ogół poprawna. | |
4,5 | Student rozumie teoretyczne i praktyczne zagadnienia kryzysu ekonomicznego. Opanował i przyswoił cały materiał programowy. Wobec wiedzy wykazuje duże zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy nie popełnia błędów w treści i języku. Jakość wypowiedzi poprawna. | |
5,0 | Student rozumie teoretyczne i praktyczne zagadnienia kryzysu ekonomicznego. Opanował i przyswoił cały materiał programowy. Jego wiedza wykracza nawet poza program. Wobec wiedzy wykazuje bardzo duże zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy wypowiada się swobodnie, pewnie i poprawnie. | |
Z_1A_D10/2_W02 Rozpoznawanie przez studenów skutków oddziaływania kryzysu ekonomicznego na gospodarkę światową, krajową i jej podmioty. | 2,0 | Student nie rozpoznaje, nawet w postawowym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, skutków oddziaływania kryzysu ekonomicznego na gospodarkę światową, krajową i jej podmioty. |
3,0 | Student rozpoznaje, w postawowym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, skutki oddziaływania kryzysu ekonomicznego na gospodarkę światową, krajową i jej podmioty. Opanował i przyswoił podstawowy materiał programowy. Wobec wiedzy wykazuje częściową obojętność i ograniczne zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. Jakość wypowiedzi często błędna. | |
3,5 | Student rozpoznaje, w postawowym zakresie, przy pewnej pomocy nauczyciela, skutki oddziaływania kryzysu ekonomicznego na gospodarkę światową, krajową i jej podmioty. Opanował i przyswoił podstawowy materiał programowy. Wobec wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku. Jakość wypowiedzi niekiedy błędna. | |
4,0 | Student rozpoznaje samodzielnie, w postawowym zakresie, skutki oddziaływania kryzysu ekonomicznego na gospodarkę światową, krajową i jej podmioty. Opanował i przyswoił cały materiał programowy. prawie dokładnie Wobec wiedzy wykazuje zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne i nieliczne błędy w treści i języku. Jakość wypowiedzi na ogół poprawna. | |
4,5 | Student rozpoznaje samodzielnie, skutki oddziaływania kryzysu ekonomicznego na gospodarkę światową, krajową i jej podmioty. Opanował i przyswoił cały materiał programowy. Wobec wiedzy wykazuje duże zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy nie popełnia błędów w treści i języku. Jakość wypowiedzi poprawna. | |
5,0 | Student rozpoznaje samodzielnie, skutki oddziaływania kryzysu ekonomicznego na gospodarkę światową, krajową i jej podmioty. Opanował i przyswoił cały materiał programowy. Jego wiedza wykracza nawet poza program. Wobec wiedzy wykazuje bardzo duże zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy wypowiada się swobodnie, pewnie i poprawnie. | |
Z_1A_D10/2_W03 Charakteryzowanie przez studentów w podstawowym zakresie sposobów rozwiązywania sytauacji kryzysowych w organizacji. | 2,0 | Student nie umie scharakteryzować w podstawowym zakresie sposobów rozwiązywania sytuacji kryzysowych w organizacji. |
3,0 | Student umie scharakteryzować w podstawowym zakresie sposoby rozwiązywania sytuacji kryzysowych w organizacji. Opanował i przyswoił podstawowy materiał programowy. Wobec wiedzy wykazuje częściową obojętność i ograniczne zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. Jakość wypowiedzi często błędna. | |
3,5 | Student umie scharakteryzować w podstawowym zakresie sposoby rozwiązywania sytuacji kryzysowych w organizacji. Opanował i przyswoił podstawowy materiał programowy. Wobec wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku. Jakość wypowiedzi niekiedy błędna. | |
4,0 | Student umie scharakteryzować sposoby rozwiązywania sytuacji kryzysowych w organizacji. Opanował i przyswoił cały materiał programowy. prawie dokładnie Wobec wiedzy wykazuje zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne i nieliczne błędy w treści i języku. Jakość wypowiedzi na ogół poprawna. | |
4,5 | Student umie scharakteryzować sposoby rozwiązywania sytuacji kryzysowych w organizacji. Opanował i przyswoił cały materiał programowy. Wobec wiedzy wykazuje duże zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy nie popełnia błędów w treści i języku. Jakość wypowiedzi poprawna. | |
5,0 | Student umie scharakteryzować sposoby rozwiązywania sytuacji kryzysowych w organizacji. Opanował i przyswoił cały materiał programowy. Jego wiedza wykracza nawet poza program. Wobec wiedzy wykazuje bardzo duże zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy wypowiada się swobodnie, pewnie i poprawnie. | |
Z_1A_D10/2_W04 Objaśnienie przez studentów metod ograniczania negatywnych następstw kryzysu ekonomicznego stosowanych przez rządy. | 2,0 | Student nie umie nawet w elementarnym zakresie i przy pomocy nauczyciela, objaśnić metod ograniczania negatywnych następstw kryzysu ekonomicznego przez rządy. |
3,0 | Student umie w elementarnym zakresie i przy pomocy nauczyciela, objaśnić metody ograniczania negatywnych następstw kryzysu ekonomicznego przez rządy. Opanował i przyswoił podstawowy materiał programowy. Wobec wiedzy wykazuje częściową obojętność i ograniczne zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. Jakość wypowiedzi często błędna. | |
3,5 | Student umie w podstawowym zakresie i przy pomocy nauczyciela, objaśnić metody ograniczania negatywnych następstw kryzysu ekonomicznego przez rządy. Opanował i przyswoił podstawowy materiał programowy. Wobec wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku. Jakość wypowiedzi niekiedy błędna. | |
4,0 | Student umie samodzielnie w podstawowym zakresie, objaśnić metody ograniczania negatywnych następstw kryzysu ekonomicznego przez rządy. Opanował i przyswoił cały materiał programowy. prawie dokładnie Wobec wiedzy wykazuje zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne i nieliczne błędy w treści i języku. Jakość wypowiedzi na ogół poprawna. | |
4,5 | Student umie samodzielnie objaśnić metody ograniczania negatywnych następstw kryzysu ekonomicznego przez rządy. Opanował i przyswoił cały materiał programowy. Wobec wiedzy wykazuje duże zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy nie popełnia błędów w treści i języku. Jakość wypowiedzi poprawna. | |
5,0 | Student umie samodzielnie objaśnić metody ograniczania negatywnych następstw kryzysu ekonomicznego przez rządy. Opanował i przyswoił cały materiał programowy. Jego wiedza wykracza nawet poza program. Wobec wiedzy wykazuje bardzo duże zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy wypowiada się swobodnie, pewnie i poprawnie. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D10/2_U01 Student potrafi opisać przyczyny i skutki kryzysu ekonomicznego dla gospodarki światowej, kraju i podmiotów gospodarczycch. | 2,0 | Student nie potrafi opisać przyczyn i skutków kryzysu ekonomicznego dla gospodarki światowej, kraju i podmiotów gospodarczych, nawet w elementarnym zakresie. |
3,0 | Student potrafi opisać przyczyny i skutki kryzysu ekonomicznego dla gospodarki światowej, kraju i podmiotów gospodarczych, w elementarnym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela. | |
3,5 | Student potrafi opisać przyczyny i skutki kryzysu ekonomicznego dla gospodarki światowej, kraju i podmiotów gospodarczych, w podstawowym zakresie, przy pewnej pomocy nauczyciela. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie w podstawowym zakresie opisać przyczyny i skutki kryzysu ekonomicznego dla gospodarki światowej, kraju i podmiotów gospodarczych. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie, w stopniu większym niż podstawowy, opisać przyczyny i skutki kryzysu ekonomicznego dla gospodarki światowej, kraju i podmiotów gospodarczych. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie, wykraczajac poza program, opisać przyczyny i skutki kryzysu ekonomicznego dla gospodarki światowej, kraju i podmiotów gospodarczych. | |
Z_1A_D10/2_U02 Student posiada umiejętność samodzielnego poszukiwania i analizowania informacji i wykorzystywania ich do przygotowania eseju, prezentacji i studium porzypadku. | 2,0 | Student nie posiada, nawet w elementarnym zakresie, umiejętności samodzielnego poszukiwania i analizowania informacji i wykorzystywania ich do przygotowania eseju, prezentacji, studium przypadku. |
3,0 | Student posiada, w elementarnym zakresie, umiejętności samodzielnego poszukiwania i analizowania informacji i wykorzystywania ich do przygotowania eseju, prezentacji, studium przypadku. Niezbędna jest przy tym wydatna pomoc nauczyciela. | |
3,5 | Student posiada, w podstawowym zakresie, umiejętności samodzielnego poszukiwania i analizowania informacji i wykorzystywania ich do przygotowania eseju, prezentacji, studium przypadku. Niezbędna jest przy tym pewna pomoc nauczyciela. | |
4,0 | Student posiada, w podstawowym zakresie, umiejętności samodzielnego poszukiwania i analizowania informacji i wykorzystywania ich do przygotowania eseju, prezentacji, studium przypadku, korzytajac ze wskazówek nauczyciela. | |
4,5 | Student posiada, w pełnym zakresie, umiejętności samodzielnego poszukiwania i analizowania informacji i wykorzystywania ich do przygotowania eseju, prezentacji, studium przypadku. | |
5,0 | Student posiada, w pełnym zakresie, umiejętności samodzielnego poszukiwania i analizowania informacji i wykorzystywania ich do przygotowania eseju, prezentacji, studium przypadku. Korzysta z materiału objętego programem oraz wykracza poza obowiązujacy program. | |
Z_1A_D10/2_U03 Student potrafi prezentować swoje poglądy na temat ekonomicznych problemów kryzysu w postaci ustnej z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. | 2,0 | Student nie potrafi, nawet w elementarnym zakresie, prezentować swych poglądów nt. ekonomicznych problemów kryzysu w postaci ustnej z wykorzystaniem prezentacji multmedialnej. |
3,0 | Student potrafi, w elementarnym zakresie, prezentować swoje poglądy nt. ekonomicznych problemów kryzysu w postaci ustnej z wykorzystaniem prezentacji multmedialnej. Niezbędna jest wydatna pomoc nauczyciela. | |
3,5 | Student potrafi, w podstawowym zakresie, prezentować swoje poglądy nt. ekonomicznych problemów kryzysu w postaci ustnej z wykorzystaniem prezentacji multmedialnej. Niezbędna jest pewna pomoc nauczyciela. | |
4,0 | Student potrafi prezentować swoje poglądy nt. ekonomicznych problemów kryzysu w postaci ustnej z wykorzystaniem prezentacji multmedialnej, kierując się wskazówkami nauczyciela. | |
4,5 | Student potrafi prezentować samodzielnie swoje poglądy nt. ekonomicznych problemów kryzysu w postaci ustnej z wykorzystaniem prezentacji multmedialnej. Temat wybiera spośród proponowanych porzez nauczyciela. | |
5,0 | Student potrafi prezentować samodzielnie swoje poglądy nt. ekonomicznych problemów kryzysu w postaci ustnej z wykorzystaniem prezentacji multmedialnej. Sam wymyśla temat, wykraczający poza materiał programowy. | |
Z_1A_D10/2_U04 Student posiada umiejętność prezentowania swoich poglądów nt. ekonomicznych problemów kryzysu w postaci pisemnej (esej). | 2,0 | Student nie potrafi, nawet w elementarnym zakresie, prezentować swych poglądów nt. ekonomicznych problemów kryzysu w postaci pisemnej (eseju). |
3,0 | Student potrafi, w elementarnym zakresie, prezentować swoje poglądy nt. ekonomicznych problemów kryzysu w pisemnej. Niezbędna jest wydatna pomoc nauczyciela. | |
3,5 | Student potrafi, w podstawowym zakresie, prezentować swoje poglądy nt. ekonomicznych problemów kryzysu w postaci pisemnej. Niezbędna jest pewna pomoc nauczyciela. | |
4,0 | Student potrafi prezentować swoje poglądy nt. ekonomicznych problemów kryzysu w postaci pisemnej, kierując się wskazówkami nauczyciela. | |
4,5 | Student potrafi prezentować samodzielnie swoje poglądy nt. ekonomicznych problemów kryzysu w postaci pisemnej. Temat wybiera spośród proponowanych porzez nauczyciela. | |
5,0 | Student potrafi prezentować samodzielnie swoje poglądy nt. ekonomicznych problemów kryzysu w postaci pisemnej. Sam wymyśla temat, wykraczający poza materiał programowy. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D10/2_K01 Student uzyska świadomość zmian we współczesnej gospodarce światowej i w systemie kapitalistycznym pod wpływem kryzysu ekonomicznego. | 2,0 | Student nie ma nawet w elementarnym zakresie świadomości zmian we współczesnej gospodarce światowej i w systemie kapitalistycznym pod wpływem kryzysu ekonomicznego. |
3,0 | Student ma w elementarnym zakresie świadomość zmian we współczesnej gospodarce światowej i w systemie kapitalistycznym pod wpływem kryzysu ekonomicznego. | |
3,5 | Student ma w podstawowym zakresie świadomość zmian we współczesnej gospodarce światowej i w systemie kapitalistycznym pod wpływem kryzysu ekonomicznego. | |
4,0 | Student ma świadomość zmian we współczesnej gospodarce światowej i w systemie kapitalistycznym pod wpływem kryzysu ekonomicznego. | |
4,5 | Student ma świadomość zmian we współczesnej gospodarce światowej i w systemie kapitalistycznym pod wpływem kryzysu ekonomicznego i rozumie potrzebe reagowania organizacji na te zmiany. | |
5,0 | Student ma świadomość zmian we współczesnej gospodarce światowej i w systemie kapitalistycznym pod wpływem kryzysu ekonomicznego i rozumie potrzebe reagowania organizacji na te zmiany. Samodzielnie potrafi wskazać przykłądy takiej reakcji na podstawie zgromadzonych doświadczeń i wiadomości kontekstowych. |
Literatura podstawowa
- Galloway S., Post CORONA - od kryzysu do szans. Biznes w czasach pandemii, MT Biznes, Warszawa, 2021
- Kaczmarek T.T., Globalna gospodarka i globalny kryzys, Difin, Warszawa, 2009
- Kołodko G. (red.), Globalizacja, kryzys i co dalej, Poltext, Warszawa, 2010
- Nawrot W., Globalny kryzys finansowy XXI wieku. Przyczyny, przebieg i skutki, CeDeWu, Warszawa, 2009
- Staniec J., Zawiła-Niedźwiecki J., Zarządzanie ryzykiem operacyjnym, C.H. Beck, Gdańsk, 2008
- Roubini N., Mihm S., Ekonomia kryzysu, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- Harold J., Koniec globalizacji. Czego nauczył nas wielki kryzys, Poltext, Warszawa, 2010