Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie
Sylabus przedmiotu Marketing w handlu i usługach:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing w handlu i usługach | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu podstaw marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów ze specyfiką działalności marketingowej w handlu i usługach |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej w handlu i usługach |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Specyfika działalności usługowej | 2 |
T-A-2 | Przedsiębiorstwa handlowe i usługowe jako podmioty rynku | 2 |
T-A-3 | Hurt i detal w dystrybucji produktów | 2 |
T-A-4 | Handel internetowy | 2 |
T-A-5 | Opakowania w handlu | 2 |
T-A-6 | Promocja usług | 3 |
T-A-7 | Merchandising jako nowoczesna koncepcja zarządzania firmą | 2 |
T-A-8 | Sprzedaż osobista | 2 |
T-A-9 | Technika i technologia sprzedaży | 2 |
T-A-10 | Kształtowanie odpowiedniego poziomu obsługi | 3 |
T-A-11 | Segmentacja rynku usług | 2 |
T-A-12 | Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług | 3 |
T-A-13 | Personel usługowy a marketing wewnętrzny i interakcyjny firmy | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-A-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 9 |
A-A-3 | Przygotowanie studium przypadku | 13 |
A-A-4 | Konsultacje | 6 |
A-A-5 | Zaliczenie | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
M-2 | Pogadanka |
M-3 | analiza studiów przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena z kolokwium |
S-2 | Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku |
S-3 | Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji |
S-4 | Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów |
S-5 | Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_O6_W01 Student potrafi zdefiniować specyfikę działalności usługowej | Z_1A_W04 | — | C-1 | T-A-11, T-A-1, T-A-13, T-A-12 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_O6_U01 Student posiada umiejętność zaproponowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej | Z_1A_U04 | — | C-2 | T-A-5, T-A-7, T-A-4, T-A-1, T-A-6, T-A-2, T-A-3, T-A-8 | M-3 | S-3 |
Z_1A_O6_U02 umiejętność organizowania pracy swojej i zespołu | Z_1A_U03 | — | C-2 | T-A-11, T-A-13, T-A-9, T-A-12, T-A-10 | M-2, M-3 | S-4, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_O6_K01 Student potrafi współdziałać w grupie | Z_1A_K01 | — | C-2 | T-A-7, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-3, T-A-12 | M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_O6_W01 Student potrafi zdefiniować specyfikę działalności usługowej | 2,0 | Nie posiada wystarczającej wiedzy |
3,0 | Student zna specyficzne elementy działalności usługowej | |
3,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | Student zna specyficzne elementy działalności usługowej i potrafi podać przykłady | |
4,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_O6_U01 Student posiada umiejętność zaproponowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej | 2,0 | Nie posiada wystarczającej wiedzy |
3,0 | Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | Opanował wiedzę w stopniu dobrym | |
4,5 | Student posiada umiejętność opracowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej | |
5,0 | Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_O6_U02 umiejętność organizowania pracy swojej i zespołu | 2,0 | Nie posiada wstaczającej wiedzy |
3,0 | Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | Umiejętność organizowania pracy własnej | |
4,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Umiejętność organizowania pracy własnej i zespołu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_O6_K01 Student potrafi współdziałać w grupie | 2,0 | Student nie potrafi współdziałać w grupie |
3,0 | W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym | |
3,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu | |
4,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa, 1997
- Perenc J., Marketing usług, Wyd. US, Szczecin, 2005
Literatura dodatkowa
- Mazur R., E-marketing w praktyce, w: Jak złowić klienta?, Szczecin, 2008