Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie
Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie projektami | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zrozumienie istoty, zasad i etapów zarządzania projektem |
C-2 | Nabycie umiejętności tworzenia podstawowej dokumentacji wymaganej w zarządzaniu projektami |
C-3 | Nabycie umiejętności ustalania zakresu projektu, planowania czasu, kosztów i zasobów projektu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Ustalanie zakresu projektu i dekompozycja celu głównego | 5 |
T-A-2 | Prognozowanie czasu pracy oraz czasu trwania działań w projekcie | 4 |
T-A-3 | Budżet projektu | 3 |
T-A-4 | Tworzenie harmonogramu projektu | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zarządzanie projektami - zasady, cykl realizacji projektów. Definicja, parametry, zakres i rodzaje projektów. | 2 |
T-W-2 | Ustalanie zakresu i działań w projekcie. Prognozowanie czasu, zasobów, wymagań i kosztów projektu. | 4 |
T-W-3 | Diagram sieci projektu, monitorowanie i zakończenie projektu | 4 |
T-W-4 | Organizacja zespołu projektowego | 2 |
T-W-5 | Zarządzanie ryzykiem i portfelem projektów | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Opracowanie rozwiązania problemu o charakterze projektowym | 26 |
A-A-3 | Przygotowanie do kolokwium | 5 |
A-A-4 | Kolokwium | 2 |
A-A-5 | Konsultacje | 12 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu | 5 |
A-W-3 | Egzamin | 2 |
A-W-4 | Konsultacje | 8 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Metoda przypadków |
M-4 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena przyjętych rozwiązań analizowanych problemów projektowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin z treści programowych w formie pisemnej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C11_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna działania podejmowane w ramach etapów procesu zarządzania projektami | Z_1A_W04, Z_1A_W11, Z_1A_W15 | — | C-1 | T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3 | M-1, M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C11_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi nakreślić zakres projektu oraz opracować strukturę podziału pracy | Z_1A_U06, Z_1A_U08, Z_1A_U03 | — | C-2, C-3 | T-A-3, T-A-1, T-A-2 | M-3 | S-1, S-2 |
Z_1A_C11_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student prognozuje czas trwania, ilość zasobów i koszty projektu oraz interpretuje diagram sieci projektu | Z_1A_U06, Z_1A_U08, Z_1A_U15 | — | C-2, C-3 | T-A-4, T-A-3, T-A-2 | M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C11_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywną postawę we wdrażaniu pomysłów usprawniajacych działalność organizacji oraz w życiu osobistym | Z_1A_K04, Z_1A_K05 | — | C-2, C-3 | T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-2 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C11_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna działania podejmowane w ramach etapów procesu zarządzania projektami | 2,0 | |
3,0 | Student charakteryzuje etapy procesu zarządzania projektami oraz potrafi przypisać efekty poszczególnych jego etapów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C11_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi nakreślić zakres projektu oraz opracować strukturę podziału pracy | 2,0 | |
3,0 | Student tworzy statut projektu i strukturę podziału pracy w projekcie w oparciu o wybrane kryteria testowania kompletności struktury podziału pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_C11_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student prognozuje czas trwania, ilość zasobów i koszty projektu oraz interpretuje diagram sieci projektu | 2,0 | |
3,0 | Student prognozuje czas trwania działania w projekcie przy ograniczonych zasobach; ilość zasobów oraz poziom kosztów. Student tworzy diagram sieci projektu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C11_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywną postawę we wdrażaniu pomysłów usprawniajacych działalność organizacji oraz w życiu osobistym | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega i proponuje możliwości wprowadzenia zamian usprawniających w projekcie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wysocki R.K., Efektywne zarzadzanie projektami, Helion, Gliwice, 2013, Można korzystać z wydań późniejszych.
- red. Trocki M., Metodyki i standardy zarządzania projektami, PWE, Warszawa, 2017
- Karbownik A., Zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie, Politechnika Śląska, Katowice, 2017
- Pawlak M., Zarządzanie projektami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008, ibuk libra
Literatura dodatkowa
- Knosala R., Operacyjne zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2015