Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Zarządzanie w kryzysie
Sylabus przedmiotu Logistyka w procesach produkcji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Logistyka w procesach produkcji | ||
Specjalność | Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu logistyki zaopatrzenia, zarządzania przedsiębiorstwem oraz ekonomicznych uwarunkowań jego funkcjonowania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy z zakresu zarządzania procesami sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca. |
C-2 | Umiejętność projektowania cykli wytwórczych przy założeniu funkcji celu, jaką jest szeroko rozumiana optymalizacja oraz pod kątem zastosowania zasad i koncepcji logistycznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Logistyka w produkcji – podstawowe wskaźniki charakteryzujące produkcję przedsiębiorstwa | 2 |
T-K-2 | Koncepcje logistycznego sterowania produkcją | 2 |
T-K-3 | Znaczenie systemów MRP i ERP w organizacji produkcji | 2 |
T-K-4 | Wykorzystanie zasady Kaizen i techniki Kanban w procesie produkcji | 2 |
T-K-5 | Kształtowanie jakości procesu produkcyjnego na przykładzie koncepcji TQM i SPC | 2 |
T-K-6 | Modele decyzyjne w optymalizacji procesu produkcji | 2 |
T-K-7 | Optymalizacja dostaw do produkcji – metody wspomagające ten proces | 2 |
T-K-8 | Zadania zaliczeniowe z zakresu logistyki w produkcji | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Znaczenie logistyki w przedsiębiorstwie produkcyjnym | 2 |
T-W-2 | Metody logistycznego sterowania przepływami w produkcji | 2 |
T-W-3 | Rola transportu wewnętrznego w optymalizacji przepływu materiałów | 2 |
T-W-4 | Wykorzystanie koncepcji LEAN oraz zasady Kaizen w procesie produkcji | 2 |
T-W-5 | Logistyka w kształtowaniu jakości produkcji (TQM i SPC) | 2 |
T-W-6 | Logistyczne koncepcje produkcji skierowane na optymalne wykorzystanie czasu | 2 |
T-W-7 | Środowisko produkcyjne i strategie produkcyjne – ich rola w optymalizacji przepływu zasobów | 2 |
T-W-8 | Statystyczna kontrola procesu produkcyjnego – przykłady z praktyki | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Uczestnictwo w konwersatoriach | 15 |
A-K-2 | Praktyczne wykorzystanie wiedzy teoretycznej z wykładów | 7 |
A-K-3 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 4 |
A-K-4 | Konsultacje | 2 |
A-K-5 | Zaliczenie | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu teorii z wykładów | 6 |
A-W-3 | Zapoznanie się z podstawową litaraturą z zakresu Logistyki w procesach produkcji | 5 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
A-W-5 | Konsultacje | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie) |
M-2 | Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków) |
M-3 | Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin teoretyczny pisemny w formie pytań |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zadania do wykonania oraz problemy do rozwiązania w formie pisemnej przez studentów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D2/07_W01 Wiedza z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca. | Z_1A_W01, Z_1A_W07, Z_1A_W10, Z_1A_W11, Z_1A_W15 | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D2/07_U01 Umiejętność projektowania cykli wytwórczych przy założeniu funkcji celu - optymalizacja | Z_1A_U01, Z_1A_U02, Z_1A_U04, Z_1A_U06, Z_1A_U10, Z_1A_U03 | — | C-2 | T-K-1, T-K-6, T-K-5, T-K-4, T-K-3, T-K-2 | M-3, M-2 | S-1, S-2 |
Z_1A_D2/07_U02 Umiejętność zastosowania zasad i koncepcji logistycznych. | Z_1A_U01, Z_1A_U02, Z_1A_U04, Z_1A_U06, Z_1A_U10, Z_1A_U03 | — | C-2 | T-K-1, T-K-6, T-K-5, T-K-4, T-K-3, T-K-2 | M-3, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D2/07_W01 Wiedza z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca. | 2,0 | Nie posiada wiedzy z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca | |
3,5 | Posiada ogólną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca | |
4,0 | Posiada pełną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca przedstawioną na wykładach | |
4,5 | Posiada pełną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca przedstawioną na wykładach oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej | |
5,0 | Posiada pełną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca przedstawioną na wykładach oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej i uzupełniającej |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D2/07_U01 Umiejętność projektowania cykli wytwórczych przy założeniu funkcji celu - optymalizacja | 2,0 | Nie posiada umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu |
3,0 | Posiada podstawowe umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu | |
3,5 | Posiada większość umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu | |
4,0 | Posiada wszystkie umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu wypracowane na zajęciach | |
4,5 | Posiada wszystkie umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej | |
5,0 | Doskonale opanował wszystkie umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach | |
Z_1A_D2/07_U02 Umiejętność zastosowania zasad i koncepcji logistycznych. | 2,0 | Nie posiada umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych |
3,0 | Posiada podstawowe umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych | |
3,5 | Posiada większość umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych | |
4,0 | Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych wypracowane na zajęciach | |
4,5 | Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej | |
5,0 | Doskonale opanował wszystkie umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach |
Literatura podstawowa
- Rudawska A., Logistyka procesów produkcji, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2020
- Szymonik A. (red.), Logistyka produkcji : procesy, systemy, organizacja, Difin, Warszawa, 2012
- Kulińska E., Busławski A., Zarządzanie procesem produkcji, ifin, Warszawa, 2019
Literatura dodatkowa
- Szpon J., Dembińska-Cyran I., Wiktorowska-Jasik A., Podstawy Logistyki, SNIGiR, Szczecin, 2005
- Szymonik A., Chudzik D., Nowoczesna koncepcja logistyki produkcji, Difin, Warszawa, 2020