Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Sylabus przedmiotu Podstawy wiedzy technicznej z budownictwa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy wiedzy technicznej z budownictwa | ||
Specjalność | Wycena i zarządzanie nieruchomościami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student zna podstawowe informacje z zakresu nieruchomości |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj głównymi konstrukcjami, ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, ich elementów konstrukcyjnych, rozwiązaniami materiałowymi i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym i zasadami eksploatacji obiektów budowlanych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia stosowane w budownictwie. Warunki jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Proces inwestycyjny i jego uczestnicy. Projekt architektoniczni-budowlany a projekt wykonawczy. Postępowanie poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych. Oddanie obiektów budowlanych do użytku, zmiana sposobu ich użytkowania. Eksploatacja obiektów budowlanych. Warunki techniczne utrzymania i użytkowania budynków. Dokumentacja obiekyu budowlanego. Rodzaje konstrukcji budowlanych ze względu na materiał, technologię wykonania i ustrój nośny. główne elementy konstrukcyjne i wykończeniwe budynków. Bezpieczeństwo użytkowe konstrukcji. Wymagania Cieplne przegród budowlanych. Ocena stanu technicznego budynku. Remont a modernizacja. Opłacalność remontu. Podstawy kosztorysowania. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | praca własna studentów - poszerzenie wiadomości w oparciu o podaną literaturę | 20 |
A-W-3 | przygotowanie referatu w formie multimedialnej | 15 |
A-W-4 | Udział w konsultacjach | 10 |
A-W-5 | Przygotowanie się do zliczenia | 13 |
A-W-6 | Zaliczenie | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny / metody audiowizualne |
M-2 | dyskusja |
M-3 | prezentacje i praca studenta |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji |
S-2 | Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D9/4_W01 Ma podstawową wiedzę techniczną z zakresu budownictwa a uwzględnieniem jej ekonomicznych aspektów i zarządzania oraz jej mejsce w systemie nauk społecznych i powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi | Z_1A_W01 | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D9/4_U01 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy | Z_1A_U17, Z_1A_U21 | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D9/4_K01 jest przygotowany do uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności | Z_1A_K01 | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D9/4_W01 Ma podstawową wiedzę techniczną z zakresu budownictwa a uwzględnieniem jej ekonomicznych aspektów i zarządzania oraz jej mejsce w systemie nauk społecznych i powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy technicznej z podstaw budownictwa, nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć. |
3,0 | Student w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował postawowy zakres materiału; w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów w tresci i języku: w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje słabe zainteresowanie. | |
3,5 | Student w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału; w zakresie wyrażania wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje słabe zainteresowanie. | |
4,0 | Student w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował niemal całość treści programowych; w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. | |
4,5 | Student w zakresie do wiedzy opanował cały materiał programowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował całość treści programowych; nie ma trudności z wyrażaniem wiedzy; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie. | |
5,0 | Student w zakresie do wiedzy opanował cały materiał programowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował bez zastrzeżeń całość treści programowych; nie ma trudności z wyrażaniem wiedzy; w zakresie stosunku do wiedzy ykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D9/4_U01 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy z budownictwa. |
3,0 | Student w zakresie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, zdobytą wiedzę w sposób dostateczny wykorzystuje do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy. | |
3,5 | Student zdobytą wiedzę w stopnie dostatecznym wykorzystuje do roztrzygania dylematów i problemów pojawiających się w pracy, dodatkowo przy pomocy nauczyciela potrafi przyjać niektóre rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej. | |
4,0 | Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać do roztrzygania dylematów i problemów pojawiających się w pracy. Samodzielnie potrafi przyjąć niektóre rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej. | |
4,5 | Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać do roztrzyganoa dylematów i problemów pojawiających się w pracy. Umie organizować pracę własną i zespołu. Potrafi myśleć analitycznie oraz przyjąć odpowiednie rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej | |
5,0 | Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać do roztrzygania dylematów i problemów pojawiających się w pracy. Umie organizować pracę własną i zespołu. Potrafi myśleć analitycznie oraz przyjąć odpowiednie rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D9/4_K01 jest przygotowany do uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności | 2,0 | Student nie jest świadomy konieczności uczenia się przez całe życie. |
3,0 | Student jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student jest przygotowany i świadomy oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe zycie. | |
4,0 | Student jest przygotowany i świadomy oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie doskonalac wiedzę i umiejętności. Potrafi uzupełniać i doskonalić umiejętności w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student jest przygotowany i świadomy oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie uzupełniając i doskonaląc wiedzę oraz umiejętności z zainteresowaniem. | |
5,0 | Student jest przygotowany i świadomy oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie uzupełniają i doskonaląc wiedzę oraz umiejętności w stopniu bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- Kisilewicz T., Budownictwo i fizyka budowli, PK, Kraków, 2021
- Rozporądzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. z póżniejszymi nowelizacjami, w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r., w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego
- Kietliński W., Wożniak C., Janowska J., Proces Inwestycyjny w Budownictwie, Oficyna Wydawnicza PW, 2007
Literatura dodatkowa
- Pyrak S., Włodarczyk W., Konstrukcje budowlane. Posadowienie budowli. Konstrukcjie murowe i drewniane., WSiP, Warszawa, 2006