Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | EL_1A_C09_U01 | potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i oceny działania maszyn elektrycznych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | EL_1A_U07 | Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i oceny działania elementów, maszyn oraz urządzeń elektrycznych i przekształtników energii elektrycznej |
---|
EL_1A_U08 | Potrafi posłużyć się właściwie dobranymi środowiskami programistycznymi, symulatorami oraz narzędziami komputerowo wspomaganego projektowania do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów, urządzeń i maszyn elektrycznych, przekształtników oraz prostych instalacji elektrycznych |
EL_1A_U11 | Potrafi zaplanować i przeprowadzić symulację oraz pomiary charakterystyk elektrycznych i mechanicznych, a także ekstrakcję podstawowych elementów charakteryzujących maszyny elektryczne, urządzenia elektryczne, przekształtniki energoelektroniczne; potrafi przedstawić otrzymane wyniki w formie liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji i wyciągnąć wnioski |
Cel przedmiotu | C-1 | Zdobycie wiedzy na temat działania maszyn elektrycznych |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Podstawowe informacje dotyczące maszyn elektrycznych |
---|
T-W-1 | Podstawowe prawa elektromagnetyzmu w teorii maszyn elektrycznych |
T-W-3 | Transformatory - zasada działania, budowa, podstawowe zależności. Transformatory trójfazowe, układy i grupy połączeń, stany pracy, schemat zastępczy, wykres wektorowy, straty i sprawność |
T-W-4 | Maszyny prądu stałego - zasada działania, budowa, podstawowe zależności. Układy połączeń, rodzaje pracy, charakterystyki eksploatacyjne silników i prądnic |
T-W-5 | Maszyny indukcyjne - zasada działania, budowa, podstawowe zależności. Wykres wektorowy, charakterystyka mechaniczna, schemat zastępczy. Stany pracy, bilans mocy, straty i sprawność. Silniki asynchroniczne klatkowe |
T-W-6 | Maszyny synchroniczne - budowa, zasada działania, moment obrotowy maszyn tajno- i jawnobiegunowych, wykresy wektorowe. Współpraca z siecią sztywną, regulacja mocy czynnej i biernej. Wykresy wektorowe i równania momentów |
T-A-2 | Maszyna prądu stałego |
T-A-3 | Maszyna indukcyjna |
T-A-4 | Maszyna synchroniczna |
T-A-1 | Transformator |
T-L-1 | Transformator |
T-L-2 | Maszyna prądu stałego |
T-L-3 | Maszyna indukcyjna |
T-L-4 | Maszyna synchroniczna |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | wykład z użyciem komputera |
M-3 | symulacje komputerowe |
M-4 | Metody nauczania (laboratorium):
- metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia laboratoryjne |
M-5 | Metoda nauczania (ćwiczenia audytoryjne):
- ćwiczenia przedmiotowe: ćwiczenia audytoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Sposób oceny (wykład):
- ocena podsumowująca na postawie zaliczenia pisemnego oraz rozmowy ze studentem |
---|
S-2 | Ocena formująca: Sposób oceny (laboratorium i ćwiczenia audytoryjne):
- ocena formująca na podstawie pisemnych lub ustnych odpowiedzi na temat związany z danym ćwiczeniem oraz złożonych sprawozdań |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sposób oceny (laboratorium i ćwiczenia audytoryjne):
- ocena podsumowująca wystawiona na zakończenie cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych z zaliczenia poszczególnych ćwiczeń i sprawozdań. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i oceny działania maszyn elektrycznych |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |