Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Ziółkowski <Marcin.Ziolkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie wszystkich zajęć z semestrów poprzedzających semestr dyplomowy |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie studenta do realizacji własnej pracy dyplomowej |
C-2 | Zapoznanie studenta z pracami dyplomowymi realizowanymi przez innych studentów grupy seminaryjnej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Omówienie procedury dyplomowania na WE ZUT | 2 |
T-S-2 | Omówienie etapów pisania pracy dyplomowej oraz zapoznanie studentów z wymaganiami, jakie taka praca musi spełniać | 2 |
T-S-3 | Cel realizacji pracy dyplomowej. Zakres i metodyka realizacji pracy dyplomowej. | 2 |
T-S-4 | Prezentacje referatów przedstawiających tematy prac dyplomowych wykonywanych przez członków grupy seminaryjnej połączona z ich merytoryczną i krytyczną analizą. | 24 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-S-2 | Przygotowywanie referatów na temat swojej pracy dyplomowej | 10 |
A-S-3 | Przygotowanie planu pracy dyplomowej oraz krótkiego jej opisu | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja |
M-2 | Dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie aktywności studenta podczas dyskusji nad pracami dyplomowymi realizowanymi przez innych członków grupy seminaryjnej. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie prezentacji przygotowanych przez danego studenta z uwzględnieniem jego aktywności podczas zajęć w trakcie całego semestru. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C40_W01 Student zna zasady przygotowywania tekstów technicznych i prostych prezentacji multimedialnych. | TI_1A_W24 | — | — | C-2, C-1 | T-S-1, T-S-3, T-S-4, T-S-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C40_U01 Student umie zaplanować działania konieczne do napisania pracy dyplomowej oraz zrealizować te działania. Potrafi przygotować prezentację multimedialną na temat swojej pracy dyplomowej. | TI_1A_U16, TI_1A_U19, TI_1A_U21, TI_1A_U22 | — | — | C-2, C-1 | T-S-1, T-S-3, T-S-4, T-S-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C40_K01 Student potrafi przedstawić tematykę swojej pracy dyplomowej w sposób jasny i zrozumiały dla innych osób. Potrafi określić pozatechniczne aspekty związane z tematykę realizowanej pracy dyplomowej. Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę związaną z tematyką pracy dyplomowej. | TI_1A_K01, TI_1A_K02, TI_1A_K03, TI_1A_K04, TI_1A_K06 | — | — | C-2, C-1 | T-S-3, T-S-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C40_W01 Student zna zasady przygotowywania tekstów technicznych i prostych prezentacji multimedialnych. | 2,0 | Student nie zna zasad przygotowywania tekstów technicznych i prostych prezentacji multimedialnych lub uzyskał punktację poniżej 50% bieżącej oceny aktywności na zajęciach, w szczególności oceny przedstawionych, autorskich prezentacji multimedialnych. |
3,0 | Student zna zasady przygotowywania tekstów technicznych i prostych prezentacji multimedialnych oraz uzyskał punktację w zakresie 50-59% bieżącej oceny aktywności na zajęciach, w szczególności przedstawionych, autorskich prezentacji multimedialnych. | |
3,5 | Student zna zasady przygotowywania tekstów technicznych i prostych prezentacji multimedialnych oraz uzyskał punktację w zakresie 60-69% bieżącej oceny aktywności na zajęciach, w szczególności przedstawionych, autorskich prezentacji multimedialnych. | |
4,0 | Student zna zasady przygotowywania tekstów technicznych i prostych prezentacji multimedialnych oraz uzyskał punktację w zakresie 70-79% bieżącej oceny aktywności na zajęciach, w szczególności przedstawionych, autorskich prezentacji multimedialnych. | |
4,5 | Student zna zasady przygotowywania tekstów technicznych i prostych prezentacji multimedialnych oraz uzyskał punktację w zakresie 80-89% bieżącej oceny aktywności na zajęciach, w szczególności przedstawionych, autorskich prezentacji multimedialnych. | |
5,0 | Student zna zasady przygotowywania tekstów technicznych i prostych prezentacji multimedialnych oraz uzyskał punktację w zakresie 90-100% bieżącej oceny aktywności na zajęciach, w szczególności przedstawionych, autorskich prezentacji multimedialnych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C40_U01 Student umie zaplanować działania konieczne do napisania pracy dyplomowej oraz zrealizować te działania. Potrafi przygotować prezentację multimedialną na temat swojej pracy dyplomowej. | 2,0 | Student nie opracował karty tematu pracy dyplomowej. |
3,0 | Student opracował kartę tematu pracy dyplomowej. | |
3,5 | Student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inżynierskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu i opracował wersję angielską tematu pracy. | |
4,0 | Student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inżynierskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu, opracował wersję angielską tematu pracy a także wskazał główne etapy jej realizacji. | |
4,5 | Student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inżynierskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu, opracował wersję angielską tematu pracy, wskazał główne etapy realizacji pracy i dodatkowo opracował realistyczny harmonogram jej realizacji. | |
5,0 | Student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inżynierskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu, opracował wersję angielską tematu pracy, wskazał główne etapy realizacji pracy, opracował realistyczny harmonogram realizacji pracy i dodatkowo opracował wykaz niezbędnej literatury do jej napisania. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C40_K01 Student potrafi przedstawić tematykę swojej pracy dyplomowej w sposób jasny i zrozumiały dla innych osób. Potrafi określić pozatechniczne aspekty związane z tematykę realizowanej pracy dyplomowej. Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę związaną z tematyką pracy dyplomowej. | 2,0 | Student nie bierze udziału w zajęciach lub nie wykazuje aktywności w trakcie zajęć. |
3,0 | Student potrafi przedstawić tematykę swojej pracy dyplomowej w sposób jasny i zrozumiały dla innych osób. Potrafi określić pozatechniczne aspekty związane z tematykę realizowanej pracy dyplomowej. Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę związaną z tematyką pracy dyplomowej. Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dość dobrym. | |
4,0 | Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu ponad dobrym. | |
5,0 | Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- Regulamin studiów wyższych w ZUT, do pobranie na stronie internetowej Wydziału Elektrycznego, Szczecin, https://www.we.zut.edu.pl/dla-studenta/regulacje-prawne-i-druki-zwiazane-z-tokiem-studiow/
- Zestaw obowiązujących aktów prawnych, dotyczących procesu dyplomowania, do pobrania na stronie internetowej Wydział Elektrycznego, https://www.we.zut.edu.pl/dla-studenta/praca-dyplomowa/