Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Elektroniczne układy pomiarowe i wykonawcze:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Teleinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elektroniczne układy pomiarowe i wykonawcze
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki
Nauczyciel odpowiedzialny Witold Mickiewicz <Witold.Mickiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Michał Raczyński <RM23892@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP5 15 1,00,26zaliczenie
wykładyW5 30 2,00,44zaliczenie
laboratoriaL5 15 1,00,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student zna podstawy elektrotechniki na bazie kursu fizyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy na temat konstrukcji i zasady działania układów analogowych stanowiących wejścia i wyjścia urządzeń elektronicznych stosowanych w teleinformatyce
C-2Nabycie umiejętności określania wymagań dot. parametrów funkcjonalnych elektronicznych układów pomiarowych i wykonawczych oraz ich pomiarów.
C-3Nabycie umiejętności projektowania i testowania podstawowych układów wzmacniających i filtrujących na bazie wzmacniaczy operacyjnych oraz tranzystorowych wyjściowych układów wykonawczych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zajęcia wprowadzające. Zasady pomiaru wielkości elektrycznych. Zaawansowane pomiary oscyloskopowe.2
T-L-2Badanie parametrów funkcjonalnych wzmacniaczy operacyjnych w podstawowych konfiguracjach pracy2
T-L-3Badanie parametrów funkcjonalnych wzmacniaczy pomiarowych2
T-L-4Synteza i badanie właściwości filtrów antyalisingowych i rekonstrukcyjnych2
T-L-5Badanie układu wzmacniacza mostkowego do pomiaru temperatury2
T-L-6Badanie wzmacniacza mocy małej częstotliwości2
T-L-7Badanie tranzystorowych układów kluczujących do sterowania obciążeniami o charakterze rezystancyjnym i indukcyjnościowym.2
T-L-8Zaliczenie zajęć1
15
projekty
T-P-1Zasady projektowania elektronicznych układów pomiarowych i wykonawczych3
T-P-2Projekt systemu pomiarowego wybranej wielkości elektrycznej/nieelektrycznej6
T-P-3Projekt układu sterowania wybranym obciążeniem6
15
wykłady
T-W-1Elektroniczne układy pomiarowe i wykonawcze w teleinformatyce - przegląd zastosowań.2
T-W-2Modelowanie elektronicznych układów wzmacniających.2
T-W-3Układy analogowe w systemach pomiarowych. Wzmacniacze operacyjne.2
T-W-4Układy pracy wzmacniaczy operacyjnych. Konwertery prąd-napięcie. Analogowe filtry aktywne.2
T-W-5Metody pomiaru wielkości elektrycznych2
T-W-6Wzmacniacze pomiarowe i izolacyjne. Nadajniki i odbiorniki linii. Przedwzmacniacze wielkich częstotliwości.2
T-W-7Metody pomiarów wybranych wielkości nieelektrycznych metodami elektrycznymi (termopary, pomiary mostkowe, tensometry, akcelerometry, żyroskopy itd.)4
T-W-8Pomiary systemów multimedialnych.2
T-W-9Zasady sterowania urządzeniami elektrycznymi. Elektroniczne elementy wykonawcze: tranzystory bipolarne, tranzystory MOSFET, tyrystory. IGBT.2
T-W-10Wzmacniacze mocy małych i wielkich częstotliwości.2
T-W-11Tranzystorowe układy przełączające4
T-W-12Symulacja pracy układów wzmacniających i wykonawczych metodami komputerowymi. Zaliczenie wykładów.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć7
A-L-3Wykonywanie sprawozdań3
25
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielna praca nad zadaniami projektowymi10
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Samodzielne studia literaturowe15
A-W-3Powtórzenie wiadomości i przygotowanie się do zaliczenia5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład ilustracyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test pisemny z wykładu
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonanych zadań projektowych
S-3Ocena formująca: Oceny sprawdzianów wejściowych przed ćwiczeniami laboratoryjnymi
S-4Ocena formująca: Ocena ze sprawozdania po wykonanym ćwiczeniu laboratoryjnym
S-5Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium na podstawie sprawdzianów wejściowych i sprawozdań

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C27_W01
Student posiada wiedzę na temat konstrukcji i zasady działania układów analogowych opartych na wzmacniaczach operacyjnych i tranzystorach, które stanowiących wejścia i wyjścia urządzeń elektronicznych stosowanych w teleinformatyce
TI_1A_W16C-1T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-11, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-W-12M-1S-1
TI_1A_C27_W02
Student posiada wiedzę na temat opisu i analizy układów analogowych opartych na wzmacniaczach operacyjnych. Wie, na czym polega filtracja analogowa sygnałów.
TI_1A_W17C-1T-W-3, T-W-8, T-W-4, T-W-2, T-W-12M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C27_U01
Student ma umiejętności projektowania i testowania podstawowych układów wzmacniających i filtrujących na bazie wzmacniaczy operacyjnych oraz tranzystorowych wyjściowych układów wykonawczych stanowiących bloki funkcjonalne systemów transmisji danych w teleinformatyce.
TI_1A_U03C-3, C-2T-P-2, T-P-1, T-P-3, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-5, T-L-1, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-4, S-5
TI_1A_C27_U02
Student ma umiejętności określania wymagań dot. parametrów funkcjonalnych elektronicznych układów pomiarowych i wykonawczych oraz ich pomiarów stosowanych w systemach transmisji danych w teleinformatyce.
TI_1A_U10C-3, C-2T-P-2, T-P-1, T-P-3, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-5, T-L-1, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-4, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TI_1A_C27_W01
Student posiada wiedzę na temat konstrukcji i zasady działania układów analogowych opartych na wzmacniaczach operacyjnych i tranzystorach, które stanowiących wejścia i wyjścia urządzeń elektronicznych stosowanych w teleinformatyce
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał między 51% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał między 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał między 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał między 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
TI_1A_C27_W02
Student posiada wiedzę na temat opisu i analizy układów analogowych opartych na wzmacniaczach operacyjnych. Wie, na czym polega filtracja analogowa sygnałów.
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał między 51% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał między 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał między 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał między 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TI_1A_C27_U01
Student ma umiejętności projektowania i testowania podstawowych układów wzmacniających i filtrujących na bazie wzmacniaczy operacyjnych oraz tranzystorowych wyjściowych układów wykonawczych stanowiących bloki funkcjonalne systemów transmisji danych w teleinformatyce.
2,0Jedna z form wyniosła 2.0.
3,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3,00 do 3,24 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
3,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 3,25 do 3,74 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
4,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3,75 do 4,24 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
4,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 4,25 do 4,74 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
5,0Średnia z form ocen jest powyżej 4,74 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
TI_1A_C27_U02
Student ma umiejętności określania wymagań dot. parametrów funkcjonalnych elektronicznych układów pomiarowych i wykonawczych oraz ich pomiarów stosowanych w systemach transmisji danych w teleinformatyce.
2,0Jedna z form ocen to 2.
3,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3,00 do 3,24 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
3,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 3,25 do 3,74 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
4,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3,75 do 4,24 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
4,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 4,25 do 4,74 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
5,0Średnia z form ocen jest powyżej 4,74 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).

Literatura podstawowa

  1. Kulka Z., Nadachowski M., Analogowe układy scalone, WKiŁ, Warszawa, 1980
  2. Kaźmierkowski M.P., Matysik J.T., Wstęp do elektroniki i energoelektroniki, OWPW, Warszawa, 2005

Literatura dodatkowa

  1. J.M.Fiore, Operational Amplifiers & Linear Integrated Circuits: Theory and Application, Creative Commons license, 2011, wersja pdf do pobrania z internetu

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zajęcia wprowadzające. Zasady pomiaru wielkości elektrycznych. Zaawansowane pomiary oscyloskopowe.2
T-L-2Badanie parametrów funkcjonalnych wzmacniaczy operacyjnych w podstawowych konfiguracjach pracy2
T-L-3Badanie parametrów funkcjonalnych wzmacniaczy pomiarowych2
T-L-4Synteza i badanie właściwości filtrów antyalisingowych i rekonstrukcyjnych2
T-L-5Badanie układu wzmacniacza mostkowego do pomiaru temperatury2
T-L-6Badanie wzmacniacza mocy małej częstotliwości2
T-L-7Badanie tranzystorowych układów kluczujących do sterowania obciążeniami o charakterze rezystancyjnym i indukcyjnościowym.2
T-L-8Zaliczenie zajęć1
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zasady projektowania elektronicznych układów pomiarowych i wykonawczych3
T-P-2Projekt systemu pomiarowego wybranej wielkości elektrycznej/nieelektrycznej6
T-P-3Projekt układu sterowania wybranym obciążeniem6
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Elektroniczne układy pomiarowe i wykonawcze w teleinformatyce - przegląd zastosowań.2
T-W-2Modelowanie elektronicznych układów wzmacniających.2
T-W-3Układy analogowe w systemach pomiarowych. Wzmacniacze operacyjne.2
T-W-4Układy pracy wzmacniaczy operacyjnych. Konwertery prąd-napięcie. Analogowe filtry aktywne.2
T-W-5Metody pomiaru wielkości elektrycznych2
T-W-6Wzmacniacze pomiarowe i izolacyjne. Nadajniki i odbiorniki linii. Przedwzmacniacze wielkich częstotliwości.2
T-W-7Metody pomiarów wybranych wielkości nieelektrycznych metodami elektrycznymi (termopary, pomiary mostkowe, tensometry, akcelerometry, żyroskopy itd.)4
T-W-8Pomiary systemów multimedialnych.2
T-W-9Zasady sterowania urządzeniami elektrycznymi. Elektroniczne elementy wykonawcze: tranzystory bipolarne, tranzystory MOSFET, tyrystory. IGBT.2
T-W-10Wzmacniacze mocy małych i wielkich częstotliwości.2
T-W-11Tranzystorowe układy przełączające4
T-W-12Symulacja pracy układów wzmacniających i wykonawczych metodami komputerowymi. Zaliczenie wykładów.4
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć7
A-L-3Wykonywanie sprawozdań3
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielna praca nad zadaniami projektowymi10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Samodzielne studia literaturowe15
A-W-3Powtórzenie wiadomości i przygotowanie się do zaliczenia5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C27_W01Student posiada wiedzę na temat konstrukcji i zasady działania układów analogowych opartych na wzmacniaczach operacyjnych i tranzystorach, które stanowiących wejścia i wyjścia urządzeń elektronicznych stosowanych w teleinformatyce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W16Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu elektroniki, w tym elementów optoelektronicznych, programowalnych i rekonfigurowalnych układów scalonych, systemów mikroprocesorowych w zakresie pozwalającym na zrozumienie sposobu działania elektronicznych urządzeń wykorzystywanych w systemach transmisji i przetwarzania danych.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy na temat konstrukcji i zasady działania układów analogowych stanowiących wejścia i wyjścia urządzeń elektronicznych stosowanych w teleinformatyce
Treści programoweT-W-1Elektroniczne układy pomiarowe i wykonawcze w teleinformatyce - przegląd zastosowań.
T-W-3Układy analogowe w systemach pomiarowych. Wzmacniacze operacyjne.
T-W-5Metody pomiaru wielkości elektrycznych
T-W-7Metody pomiarów wybranych wielkości nieelektrycznych metodami elektrycznymi (termopary, pomiary mostkowe, tensometry, akcelerometry, żyroskopy itd.)
T-W-11Tranzystorowe układy przełączające
T-W-8Pomiary systemów multimedialnych.
T-W-9Zasady sterowania urządzeniami elektrycznymi. Elektroniczne elementy wykonawcze: tranzystory bipolarne, tranzystory MOSFET, tyrystory. IGBT.
T-W-10Wzmacniacze mocy małych i wielkich częstotliwości.
T-W-4Układy pracy wzmacniaczy operacyjnych. Konwertery prąd-napięcie. Analogowe filtry aktywne.
T-W-6Wzmacniacze pomiarowe i izolacyjne. Nadajniki i odbiorniki linii. Przedwzmacniacze wielkich częstotliwości.
T-W-2Modelowanie elektronicznych układów wzmacniających.
T-W-12Symulacja pracy układów wzmacniających i wykonawczych metodami komputerowymi. Zaliczenie wykładów.
Metody nauczaniaM-1Wykład ilustracyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test pisemny z wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał między 51% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał między 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał między 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał między 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C27_W02Student posiada wiedzę na temat opisu i analizy układów analogowych opartych na wzmacniaczach operacyjnych. Wie, na czym polega filtracja analogowa sygnałów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W17Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie teorii obwodów elektrycznych, teorii sygnałów i metod ich przetwarzania.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy na temat konstrukcji i zasady działania układów analogowych stanowiących wejścia i wyjścia urządzeń elektronicznych stosowanych w teleinformatyce
Treści programoweT-W-3Układy analogowe w systemach pomiarowych. Wzmacniacze operacyjne.
T-W-8Pomiary systemów multimedialnych.
T-W-4Układy pracy wzmacniaczy operacyjnych. Konwertery prąd-napięcie. Analogowe filtry aktywne.
T-W-2Modelowanie elektronicznych układów wzmacniających.
T-W-12Symulacja pracy układów wzmacniających i wykonawczych metodami komputerowymi. Zaliczenie wykładów.
Metody nauczaniaM-1Wykład ilustracyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test pisemny z wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał między 51% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał między 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał między 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał między 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z części zaliczenia dotyczącej danego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C27_U01Student ma umiejętności projektowania i testowania podstawowych układów wzmacniających i filtrujących na bazie wzmacniaczy operacyjnych oraz tranzystorowych wyjściowych układów wykonawczych stanowiących bloki funkcjonalne systemów transmisji danych w teleinformatyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U03Potrafi: - dobrać sposób przesyłania, przetwarzania i gromadzenia informacji, - wykorzystać pozyskaną wiedzę do analizy i projektowania systemów przewodowej i bezprzewodowej transmisji danych.
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności projektowania i testowania podstawowych układów wzmacniających i filtrujących na bazie wzmacniaczy operacyjnych oraz tranzystorowych wyjściowych układów wykonawczych.
C-2Nabycie umiejętności określania wymagań dot. parametrów funkcjonalnych elektronicznych układów pomiarowych i wykonawczych oraz ich pomiarów.
Treści programoweT-P-2Projekt systemu pomiarowego wybranej wielkości elektrycznej/nieelektrycznej
T-P-1Zasady projektowania elektronicznych układów pomiarowych i wykonawczych
T-P-3Projekt układu sterowania wybranym obciążeniem
T-L-4Synteza i badanie właściwości filtrów antyalisingowych i rekonstrukcyjnych
T-L-3Badanie parametrów funkcjonalnych wzmacniaczy pomiarowych
T-L-2Badanie parametrów funkcjonalnych wzmacniaczy operacyjnych w podstawowych konfiguracjach pracy
T-L-5Badanie układu wzmacniacza mostkowego do pomiaru temperatury
T-L-1Zajęcia wprowadzające. Zasady pomiaru wielkości elektrycznych. Zaawansowane pomiary oscyloskopowe.
T-L-6Badanie wzmacniacza mocy małej częstotliwości
T-L-7Badanie tranzystorowych układów kluczujących do sterowania obciążeniami o charakterze rezystancyjnym i indukcyjnościowym.
T-L-8Zaliczenie zajęć
Metody nauczaniaM-1Wykład ilustracyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonanych zadań projektowych
S-3Ocena formująca: Oceny sprawdzianów wejściowych przed ćwiczeniami laboratoryjnymi
S-4Ocena formująca: Ocena ze sprawozdania po wykonanym ćwiczeniu laboratoryjnym
S-5Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium na podstawie sprawdzianów wejściowych i sprawozdań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Jedna z form wyniosła 2.0.
3,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3,00 do 3,24 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
3,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 3,25 do 3,74 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
4,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3,75 do 4,24 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
4,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 4,25 do 4,74 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
5,0Średnia z form ocen jest powyżej 4,74 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C27_U02Student ma umiejętności określania wymagań dot. parametrów funkcjonalnych elektronicznych układów pomiarowych i wykonawczych oraz ich pomiarów stosowanych w systemach transmisji danych w teleinformatyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U10Potrafi dobrać i skonfigurować interfejs komunikacyjny z uwzględnieniem aspektów bezpieczeństwa transmisji danych.
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności projektowania i testowania podstawowych układów wzmacniających i filtrujących na bazie wzmacniaczy operacyjnych oraz tranzystorowych wyjściowych układów wykonawczych.
C-2Nabycie umiejętności określania wymagań dot. parametrów funkcjonalnych elektronicznych układów pomiarowych i wykonawczych oraz ich pomiarów.
Treści programoweT-P-2Projekt systemu pomiarowego wybranej wielkości elektrycznej/nieelektrycznej
T-P-1Zasady projektowania elektronicznych układów pomiarowych i wykonawczych
T-P-3Projekt układu sterowania wybranym obciążeniem
T-L-4Synteza i badanie właściwości filtrów antyalisingowych i rekonstrukcyjnych
T-L-3Badanie parametrów funkcjonalnych wzmacniaczy pomiarowych
T-L-2Badanie parametrów funkcjonalnych wzmacniaczy operacyjnych w podstawowych konfiguracjach pracy
T-L-5Badanie układu wzmacniacza mostkowego do pomiaru temperatury
T-L-1Zajęcia wprowadzające. Zasady pomiaru wielkości elektrycznych. Zaawansowane pomiary oscyloskopowe.
T-L-6Badanie wzmacniacza mocy małej częstotliwości
T-L-7Badanie tranzystorowych układów kluczujących do sterowania obciążeniami o charakterze rezystancyjnym i indukcyjnościowym.
T-L-8Zaliczenie zajęć
Metody nauczaniaM-1Wykład ilustracyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonanych zadań projektowych
S-3Ocena formująca: Oceny sprawdzianów wejściowych przed ćwiczeniami laboratoryjnymi
S-4Ocena formująca: Ocena ze sprawozdania po wykonanym ćwiczeniu laboratoryjnym
S-5Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium na podstawie sprawdzianów wejściowych i sprawozdań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Jedna z form ocen to 2.
3,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3,00 do 3,24 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
3,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 3,25 do 3,74 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
4,0Średnia z form ocen jest w zakresie od 3,75 do 4,24 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
4,5Średnia z form ocen jest w zakresie od 4,25 do 4,74 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).
5,0Średnia z form ocen jest powyżej 4,74 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku).