Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (S2)
specjalność: systemy wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Odnawialne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Dobek <Tomasz.Dobek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dariusz Błażejczak <Dariusz.Blazejczak@zut.edu.pl>, Jan Jurga <Jan.Jurga@zut.edu.pl>, Piotr Kostencki <Piotr.Kostencki@zut.edu.pl>, Marek Śnieg <Marek.Snieg@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza zdobyta z przedmiotów kierunkowych |
W-2 | Znajomość programów komputerowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie i napisanie pracy dyplomowej |
C-2 | Przygotowanie prezentacji do obrony oraz egzaminu dyplomowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Wybór tematu. Koncepcja realizacji pracy dyplomowej. Przedstawienie wymagań merytorycznych i edycyjnych prac dyplomowych. Rodzaj i charakter prac. Sformułowanie i wybór tematu. Koncepcja realizacji pracy dyplomowej. Korzystanie z literatury przedmiotu (powoływanie się na literaturę - cytowania). Układ pracy. | 10 |
10 | ||
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Opracowanie i wygłaszanie referatów. Prowadzenie badań. Gromadzenie materiałów - obserwacja naukowa, eksperyment naukowy.Przetwarzanie materiałów - analiza i synteza, indukcja i dedukcja oraz ujęcie jakościowe i ilościowe realizowanych badań. Syntetyzowanie materiałów. Referowanie uzyskanych wyników badań | 20 |
20 | ||
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Analiza i ocena uzyskanych wyników badań. Referowanie uzyskanych wyników badań w aspekcie: celu i zakresu pracy, zrealizowanych zadaniach badawczych, sposobie opracowania uzyskanych wyników badań oraz wnioskówwynikajacych z pracy. Ocena formalnej strony pracy tj. poprawności języka, opanowania techniki pisania, staranności w przygotowaniu tekstu pracy, interpretacji wyników badań oraz ich dyskusji i wniosków. Przedstawienie prezentacji pracy na egzamin dyplomowy | 20 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Udział w seminariach | 10 |
A-SD-2 | Studiowanie literatury zagadnienia realizowanego w pracy dyplomowej | 15 |
A-SD-2 | Przygotowanie prezentacji dotyczącej realizowanego tematu | 6 |
31 | ||
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Udziałw seminarium | 20 |
A-SD-2 | Studiowanie literatury zagadnienia realizowanego w pracy dyplomowej | 20 |
A-SD-3 | Przygotowanie prezentacji dotyczącej realizowanego tematu | 12 |
A-SD-4 | Konsultacje | 8 |
60 | ||
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w seminarium | 20 |
A-SD-2 | Studiowanie literatury przedmiotu | 16 |
A-SD-3 | Przygotowanie prezentacji dotyczącej realizowanego tematu | 8 |
A-SD-4 | Przygotowanie prezentacji na egzamin dyplomowy | 12 |
A-SD-5 | Konsultacje | 4 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład związany z formalnymi wymogai pisania pracy dyplomowej |
M-2 | Przygotowanie i przedstawienie prezentacji związanych z realizowanym tematem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionych prezentacji oraz udział w dyskusji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_2A_C07_W01 Posiada wiedzę dotyczącą metodologii realizacji badań, sposobu analizy uzyskanych wyników badań, zna fachowe słownictwo z zakresu OZE. | OZE_2A_W13 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_2A_C07_U01 Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu metodologii badań naukowych, która jest niezbędna do prowadzenia, interpretacji oraz prezentacji uzyskanych wyników badań. Posiada także umiejętność pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł | OZE_2A_U13 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_2A_C07_K01 Ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych; | OZE_2A_K01, OZE_2A_K02, OZE_2A_K05 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_2A_C07_W01 Posiada wiedzę dotyczącą metodologii realizacji badań, sposobu analizy uzyskanych wyników badań, zna fachowe słownictwo z zakresu OZE. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą metod realizacji i analizy wyników badań oraz sposobu pisania pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_2A_C07_U01 Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu metodologii badań naukowych, która jest niezbędna do prowadzenia, interpretacji oraz prezentacji uzyskanych wyników badań. Posiada także umiejętność pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą metod realizacji i analizy wyników badań oraz sposobu pisania pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_2A_C07_K01 Ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych; | 2,0 | |
3,0 | Student posiada kompetencje w odniesieniu do krytycznej analizy literatury i zna podstawowe zasady oceny uzyskanych wyników | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Rawa T., Metodyka wykonywania inżynierskich i magisterskich prac dyplomowych, Wydawnictwo ART, Olsztyn, 1999
- Żółtowski B., Seminarium dyplomowe. Zasady pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo ATR, Bydgoszcz, 1997
- Wskazówki wydziałowe dotyczące pisania prac dyplomowych, 2014
Literatura dodatkowa
- Poradniki i strony internetowe dla piszących prace dyplomowe, 2011