Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S2)
specjalność: Doradztwo rolnicze
Sylabus przedmiotu Jakość materiału siewnego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Jakość materiału siewnego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Jaroszewska <Anna.Jaroszewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z zakresu uprawy roślin, biologii, fizyki, chemii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Studenci nauczą się metod oceny materiału siewnego i jego uszlachetniania. Dowiedza się jakie są kategorie i stopnie kwalifikacji materiału siewnego. Dowiedzą się jaki wpływ ma wybór kwalifikowanego materiału siewnego na efekty produkcyjne. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Charakterystyka materiału siewnego-podstawowe definicje. | 1 |
T-W-2 | Kategorie i stopnie kwalifikacji materiału siewnego. | 2 |
T-W-3 | Metody oceny materiału siewnego. | 2 |
T-W-4 | Metody uszlachetniania materiału siewnego. | 2 |
T-W-5 | Kwalifikowany materiał siewny a efekty produkcji. | 3 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Konsultacje | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 7 |
A-W-4 | Studiowanie literatury przedmiotu | 8 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Prezentacje multimedialne |
M-3 | Metody problemowe (dyskusja dydaktyczna). |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_C09_W01 posiada rozszerzoną w stosunku do studiów pierwszego stopnia wiedzę z zakresu metod zwiększania produktywności roślin i wdrażania najnowszych osiągnięć do praktyki rolniczej w tym dotyczące materiału siewnego. | ROL_2A_W06 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-5 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_C09_U01 Student umie prawidłowo dobrać materiał siewny do warunków gospodarstwa i uprawy. | ROL_2A_U02, ROL_2A_U03 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_C09_K01 Student ma świadomość zależności pomiędzy jakością materiału siewnego a efektami produkcyjnymi. | ROL_2A_K06, ROL_2A_K07 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_C09_W01 posiada rozszerzoną w stosunku do studiów pierwszego stopnia wiedzę z zakresu metod zwiększania produktywności roślin i wdrażania najnowszych osiągnięć do praktyki rolniczej w tym dotyczące materiału siewnego. | 2,0 | |
3,0 | jeśli w zakresie wymaganej wiedzy student uzyska przynajmniej 55% obowiązujących efektów dla danej składowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_C09_U01 Student umie prawidłowo dobrać materiał siewny do warunków gospodarstwa i uprawy. | 2,0 | |
3,0 | jeśli w zakresie wymaganych umiejętności student uzyska przynajmniej 55% obowiązujących efektów dla danej składowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_C09_K01 Student ma świadomość zależności pomiędzy jakością materiału siewnego a efektami produkcyjnymi. | 2,0 | |
3,0 | jeśli w zakresie wymaganych kompetencji student uzyska przynajmniej 55% obowiązujących efektów dla danej składowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kotecki A, Uprawa roślin, UP, Wrocław, 2020, tom 1
- Karczmarczyk S, Agrotechnika roślin uprawnych, AR, Szczecin, 2005
- Duczmal K.W., Tucholska H., Nasiennictwo. Rozmnażanie materiału siewnego, PWRIL, 2000, tom 2
Literatura dodatkowa
- Literatura branżowa: Top Agrar, periodyki ODR, 2021