Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
specjalność: Projektowanie i budowa obiektów oceanotechnicznych

Sylabus przedmiotu Bezpieczeństwo i higiena pracy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Bezpieczeństwo i higiena pracy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Projektowania Jachtów i Statków
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Łosiewicz <Zbigniew.Losiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,5 ECTS (formy) 0,5
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 5 0,51,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-11.1. Zapoznanie z zagrożeniami występującymi w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 1.2. Zapoznanie z BHP podczas zajęć dydaktycznych oraz w akademikach i na praktykach. 1.3. Zapoznanie z przepisami p/poż w trakcie zajęć dydaktycznych w laboratoriach, pracowniach WTMiT, w innych obiektach ZUT oraz na praktykach. 1.4. Zapoznanie z podstawowymi zasadami udzielania pierwszej pomocy w trakcie przebywania w uczelni.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-11.1 Regulacje prawne w zakresie BHP oraz ochrony przeciwpożarowej obowiązujące w obiektach WTMiT. 1.2 Obowiązki studentów w zakresie bhp w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 1.3 Zagrożenia w trakcie zajęć laboratoryjnych.1
T-W-2Zasady bezpiecznej pracy na urządzeniach mechanicznych: 2.1 Rodzaje urządzeń mechanicznych oraz występujących zagrożeń w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 2.2 Rodzaje środków ochrony osobistej przy pracy na urządzeniach mechanicznych. 2.3 Wymagania dotyczące obsługi w.w. urządzeń.1
T-W-3Zasady BHP przy stosowaniu substancji chemicznych: 3.1 Rodzaje substancji chemicznych stosowanych w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 3.2 Stosowane środki ochrony indywidualnej i zbiorowej.1
T-W-4Zasady bezpiecznej pracy na urządzeniach elektrycznych: 4.1 Rodzaje urządzeń elektrycznych stosowanych w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 4.2 Wymagania dotyczące postępowania przy obsłudze stosowanych w WTMiT urządzeń elektrycznych. 4.3 Rodzaje środków profilaktycznych stosowanych przy pracy na urządzeniach elektrycznych. 4.4 Postępowanie na wypadek porażenia elektrycznego.1
T-W-5Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej w nagłych wypadkach i zasady p/poż obowiązujące w obiektach WTMiT: 5.1 Rozmieszczenie oraz wyposażenie apteczek pierwszej pomocy w budynkach wydziałowych, w laboratoriach i pracowniach. 5.2 Sposoby udzielania pierwszej pomocy w przypadku urazów, oparzeń termicznych oraz pozostałych mogących mieć miejsce w trakcie zajęć. 5.3 Profilaktyka p/poż. 5.4 Środki gaśnicze na WTMiT. 5.5 Plany ewakuacji, drogi i wyjścia ewakuacyjne w obiektach WTMiT oraz postępowanie na wypadek pożaru.1
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach5
A-W-2Studiowanie literatury8
13

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie bez oceny na podstawie obowiązkowej obecności i wysłuchania wykładu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_A03_W01
W wyniku zdobytej na wykładzie wiedzy student powinien rozpoznawać zagrożenia oraz wybierać odpowiednie, zgodne z BHP, sposoby zachowania i wykonywania pracy w trakcie zajęć na uczelni.
O_2A_W12C-1T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_A03_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować zagrożenia, podejmować odpowiednie środki profilaktyczne, stosować się do wymogów BHP oraz ochrony przeciwpożarowej w trakcie pobytu na uczelni.
O_2A_U16C-1T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1, M-2S-1
O_2A_A03_U02
Nabywa umiejętności związane z efektywną organizacją czasu pracy, potrafi zastosować w praktyce techniki i metody uczenia się.
O_2A_U16C-1T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_A03_K01
Świadomość występujących w trakcie studiowania zagrożeń oraz postępowanie zgodne z zasadami BHP oraz ochrony p/poż w trakcie zajęć na uczelni.
O_2A_K02C-1T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1, M-2S-1
O_2A_A03_K02
Student efektywnie wykorzystuje różnorodne techniki ułatwiające powtarzanie i zapamiętywanie materiału.
O_2A_K01C-1T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1, M-2S-1
O_2A_A03_K03
Student stosuje środki i techniki zwiększające jego atrakcyjność interpersonalną i zawodową profesjonalność.
O_2A_K02C-1T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_A03_W01
W wyniku zdobytej na wykładzie wiedzy student powinien rozpoznawać zagrożenia oraz wybierać odpowiednie, zgodne z BHP, sposoby zachowania i wykonywania pracy w trakcie zajęć na uczelni.
2,0Student nie ma dostatecznej wiedzy lub posiada wiedzę obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi, nie rozumie podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu wiedzy
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz obarczoną znaczną iloscią błędów merytorycznych, nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu wiedzy
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz obarczoną niewielką ilością błędów merytorycznych, rozumie podstawe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy
4,0Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu obarczoną sporadycznymi błędami merytorycznymi, rozumie pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy
4,5Student ma obszerną wiedzę wymaganyą dla przedstawienia problemu. Nie popełnia błędów merytorycznych, rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru
5,0Student ma obszerną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, Nie popełnia błędów merytorycznych, rozumie i interpretuje ze zrozumieniem pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru oraz użyć w w innych obszarach wiedzy.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_A03_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować zagrożenia, podejmować odpowiednie środki profilaktyczne, stosować się do wymogów BHP oraz ochrony przeciwpożarowej w trakcie pobytu na uczelni.
2,0Student nie potrafi zidentyfikować zagrożenia, nie potrafi postępować adekwatnie do do zagrożeń, nie znanzal - brak obecności na zajęciach
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym zidentyfikować zagrożenia popełniając znaczną ilość błędów oraz zachowywać się adekwatnie do zagrożeń, popełniając błędy i w niewielkim stopniu potrafi interpretować obowiązujace prawo
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym zidentyfikować zagrożenia popełniając nieznaczną ilość błędów oraz zachowywać się adekwatnie do zagrożeń, popełniając błędy i w dostatecznym stopniu potrafi interpretować obowiązujące prawo
4,0Student potrafi w stopniu dobrym zidentyfikować zagrożenia popełniając sporadyczną ilość błędów oraz zachowywać się adekwatnie do zagrożeń, potrafi dobrze interpretować obowiązujące prawo
4,5Student potrafi w stopniu dobrym zidentyfikować zagrożenia i je zinterpretować, zachowywać się adekwatnie do zagrożeń, potrafi bardzo dobrze interpretować obowiązujące prawo
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym zidentyfikować zagrożenia i je zinterpretować, zachowywać się adekwatnie do zagrożeń i podać kilka wariantów zachowań, potrafi wybrać optymalne rozwiązanie, potrafi bardzo dobrze interpretować obowiązujące prawo
O_2A_A03_U02
Nabywa umiejętności związane z efektywną organizacją czasu pracy, potrafi zastosować w praktyce techniki i metody uczenia się.
2,0Student nie potrafi zidentyfikować zagrożenia, nie potrafi postępować adekwatnie do do zagrożeń, nie zna obowiązujacego prawa
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym zidentyfikować zagrożenia popełniając znaczną ilość błędów oraz zachowywać się adekwatnie do zagrożeń, popełniając błędy i w niewielkim stopniu potrafi interpretować obowiązujace prawo
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym zidentyfikować zagrożenia popełniając nieznaczną ilość błędów oraz zachowywać się adekwatnie do zagrożeń, popełniając błędy i w dostatecznym stopniu potrafi interpretować obowiązujące prawo
4,0Student potrafi w stopniu dobrym zidentyfikować zagrożenia popełniając sporadyczną ilość błędów oraz zachowywać się adekwatnie do zagrożeń, potrafi dobrze interpretować obowiązujące prawo
4,5Student potrafi w stopniu dobrym zidentyfikować zagrożenia i je zinterpretować, zachowywać się adekwatnie do zagrożeń, potrafi bardzo dobrze interpretować obowiązujące prawo
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym zidentyfikować zagrożenia i je zinterpretować, zachowywać się adekwatnie do zagrożeń i podać kilka wariantów zachowań, potrafi wybrać optymalne rozwiązanie, potrafi bardzo dobrze interpretować obowiązujące prawo

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_A03_K01
Świadomość występujących w trakcie studiowania zagrożeń oraz postępowanie zgodne z zasadami BHP oraz ochrony p/poż w trakcie zajęć na uczelni.
2,0Student niepotrafi identyfikować zagrożeń, nie ma świadomości związanych z zagrożeniami konsekwencji, nie potrafi wykonywać zadań w strukturach uczelni i zakladów pracy
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym identyfikować zagrożenia, ma słabą świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać podstawowe zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym identyfikować zagrożenia, ma podstawową świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać podstawowe zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy
4,0Student potrafi w stopniu dobrym identyfikować zagrożenia, posiada dobrą świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać większość zadań w strukturach uczelni i zakladów pracy
4,5Student potrafi w stopniu bardzo dobrym identyfikować zagrożenia, ma świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym identyfikować zagrożenia, ma świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy. Potrafi analizować istniejace prawo i rozwiazania dotyczace BHP i wybierać optymalne rozwiazania
O_2A_A03_K02
Student efektywnie wykorzystuje różnorodne techniki ułatwiające powtarzanie i zapamiętywanie materiału.
2,0Student niepotrafi identyfikować zagrożeń, nie ma świadomości związanych z zagrożeniami konsekwencji, nie potrafi wykonywać zadań w strukturach uczelni i zakladów pracy
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym identyfikować zagrożenia, ma słabą świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać podstawowe
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym identyfikować zagrożenia, ma podstawową świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać podstawowe zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy
4,0Student potrafi w stopniu dobrym identyfikować zagrożenia, posiada dobrą świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać większość zadań w strukturach uczelni i zakladów pracy
4,5Student potrafi w stopniu bardzo dobrym identyfikować zagrożenia, ma świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym identyfikować zagrożenia, ma świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy. Potrafi analizować istniejace prawo i rozwiazania dotyczace BHP i wybierać optymalne rozwiazania
O_2A_A03_K03
Student stosuje środki i techniki zwiększające jego atrakcyjność interpersonalną i zawodową profesjonalność.
2,0Student nie potrafi identyfikować zagrożeń, nie ma świadomości związanych z zagrożeniami konsekwencji, nie potrafi wykonywać zadań w strukturach uczelni i zakladów pracy
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym identyfikować zagrożenia, ma słabą świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać podstawowe zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym identyfikować zagrożenia, ma podstawową świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać podstawowe zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy
4,0Student potrafi w stopniu dobrym identyfikować zagrożenia, posiada dobrą świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać większość zadań w strukturach uczelni i zakladów pracy
4,5Student potrafi w stopniu bardzo dobrym identyfikować zagrożenia, ma świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym identyfikować zagrożenia, ma świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy. Potrafi analizować istniejace prawo i rozwiazania dotyczace BHP i wybierać optymalne rozwiazania

Literatura podstawowa

  1. Dz. U. 07.128.897 Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 5 lipca 2007 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w uczelniach (Dz. U. z dnia 18 lipca 2007 r.), Warszawa, 2007

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-11.1 Regulacje prawne w zakresie BHP oraz ochrony przeciwpożarowej obowiązujące w obiektach WTMiT. 1.2 Obowiązki studentów w zakresie bhp w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 1.3 Zagrożenia w trakcie zajęć laboratoryjnych.1
T-W-2Zasady bezpiecznej pracy na urządzeniach mechanicznych: 2.1 Rodzaje urządzeń mechanicznych oraz występujących zagrożeń w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 2.2 Rodzaje środków ochrony osobistej przy pracy na urządzeniach mechanicznych. 2.3 Wymagania dotyczące obsługi w.w. urządzeń.1
T-W-3Zasady BHP przy stosowaniu substancji chemicznych: 3.1 Rodzaje substancji chemicznych stosowanych w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 3.2 Stosowane środki ochrony indywidualnej i zbiorowej.1
T-W-4Zasady bezpiecznej pracy na urządzeniach elektrycznych: 4.1 Rodzaje urządzeń elektrycznych stosowanych w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 4.2 Wymagania dotyczące postępowania przy obsłudze stosowanych w WTMiT urządzeń elektrycznych. 4.3 Rodzaje środków profilaktycznych stosowanych przy pracy na urządzeniach elektrycznych. 4.4 Postępowanie na wypadek porażenia elektrycznego.1
T-W-5Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej w nagłych wypadkach i zasady p/poż obowiązujące w obiektach WTMiT: 5.1 Rozmieszczenie oraz wyposażenie apteczek pierwszej pomocy w budynkach wydziałowych, w laboratoriach i pracowniach. 5.2 Sposoby udzielania pierwszej pomocy w przypadku urazów, oparzeń termicznych oraz pozostałych mogących mieć miejsce w trakcie zajęć. 5.3 Profilaktyka p/poż. 5.4 Środki gaśnicze na WTMiT. 5.5 Plany ewakuacji, drogi i wyjścia ewakuacyjne w obiektach WTMiT oraz postępowanie na wypadek pożaru.1
5

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach5
A-W-2Studiowanie literatury8
13
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_A03_W01W wyniku zdobytej na wykładzie wiedzy student powinien rozpoznawać zagrożenia oraz wybierać odpowiednie, zgodne z BHP, sposoby zachowania i wykonywania pracy w trakcie zajęć na uczelni.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W12ma wiedzę w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz organizacji własnej pracy
Cel przedmiotuC-11.1. Zapoznanie z zagrożeniami występującymi w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 1.2. Zapoznanie z BHP podczas zajęć dydaktycznych oraz w akademikach i na praktykach. 1.3. Zapoznanie z przepisami p/poż w trakcie zajęć dydaktycznych w laboratoriach, pracowniach WTMiT, w innych obiektach ZUT oraz na praktykach. 1.4. Zapoznanie z podstawowymi zasadami udzielania pierwszej pomocy w trakcie przebywania w uczelni.
Treści programoweT-W-3Zasady BHP przy stosowaniu substancji chemicznych: 3.1 Rodzaje substancji chemicznych stosowanych w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 3.2 Stosowane środki ochrony indywidualnej i zbiorowej.
T-W-5Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej w nagłych wypadkach i zasady p/poż obowiązujące w obiektach WTMiT: 5.1 Rozmieszczenie oraz wyposażenie apteczek pierwszej pomocy w budynkach wydziałowych, w laboratoriach i pracowniach. 5.2 Sposoby udzielania pierwszej pomocy w przypadku urazów, oparzeń termicznych oraz pozostałych mogących mieć miejsce w trakcie zajęć. 5.3 Profilaktyka p/poż. 5.4 Środki gaśnicze na WTMiT. 5.5 Plany ewakuacji, drogi i wyjścia ewakuacyjne w obiektach WTMiT oraz postępowanie na wypadek pożaru.
T-W-2Zasady bezpiecznej pracy na urządzeniach mechanicznych: 2.1 Rodzaje urządzeń mechanicznych oraz występujących zagrożeń w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 2.2 Rodzaje środków ochrony osobistej przy pracy na urządzeniach mechanicznych. 2.3 Wymagania dotyczące obsługi w.w. urządzeń.
T-W-4Zasady bezpiecznej pracy na urządzeniach elektrycznych: 4.1 Rodzaje urządzeń elektrycznych stosowanych w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 4.2 Wymagania dotyczące postępowania przy obsłudze stosowanych w WTMiT urządzeń elektrycznych. 4.3 Rodzaje środków profilaktycznych stosowanych przy pracy na urządzeniach elektrycznych. 4.4 Postępowanie na wypadek porażenia elektrycznego.
T-W-11.1 Regulacje prawne w zakresie BHP oraz ochrony przeciwpożarowej obowiązujące w obiektach WTMiT. 1.2 Obowiązki studentów w zakresie bhp w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 1.3 Zagrożenia w trakcie zajęć laboratoryjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie bez oceny na podstawie obowiązkowej obecności i wysłuchania wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma dostatecznej wiedzy lub posiada wiedzę obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi, nie rozumie podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu wiedzy
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz obarczoną znaczną iloscią błędów merytorycznych, nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu wiedzy
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz obarczoną niewielką ilością błędów merytorycznych, rozumie podstawe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy
4,0Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu obarczoną sporadycznymi błędami merytorycznymi, rozumie pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy
4,5Student ma obszerną wiedzę wymaganyą dla przedstawienia problemu. Nie popełnia błędów merytorycznych, rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru
5,0Student ma obszerną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, Nie popełnia błędów merytorycznych, rozumie i interpretuje ze zrozumieniem pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru oraz użyć w w innych obszarach wiedzy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_A03_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować zagrożenia, podejmować odpowiednie środki profilaktyczne, stosować się do wymogów BHP oraz ochrony przeciwpożarowej w trakcie pobytu na uczelni.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U16posiada umiejętność organizacji własnej pracy niezbędnej do podjęcia pracy w środowisku przemysłowym, jak również potrafi odpowiednio zastosować podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
Cel przedmiotuC-11.1. Zapoznanie z zagrożeniami występującymi w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 1.2. Zapoznanie z BHP podczas zajęć dydaktycznych oraz w akademikach i na praktykach. 1.3. Zapoznanie z przepisami p/poż w trakcie zajęć dydaktycznych w laboratoriach, pracowniach WTMiT, w innych obiektach ZUT oraz na praktykach. 1.4. Zapoznanie z podstawowymi zasadami udzielania pierwszej pomocy w trakcie przebywania w uczelni.
Treści programoweT-W-3Zasady BHP przy stosowaniu substancji chemicznych: 3.1 Rodzaje substancji chemicznych stosowanych w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 3.2 Stosowane środki ochrony indywidualnej i zbiorowej.
T-W-5Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej w nagłych wypadkach i zasady p/poż obowiązujące w obiektach WTMiT: 5.1 Rozmieszczenie oraz wyposażenie apteczek pierwszej pomocy w budynkach wydziałowych, w laboratoriach i pracowniach. 5.2 Sposoby udzielania pierwszej pomocy w przypadku urazów, oparzeń termicznych oraz pozostałych mogących mieć miejsce w trakcie zajęć. 5.3 Profilaktyka p/poż. 5.4 Środki gaśnicze na WTMiT. 5.5 Plany ewakuacji, drogi i wyjścia ewakuacyjne w obiektach WTMiT oraz postępowanie na wypadek pożaru.
T-W-2Zasady bezpiecznej pracy na urządzeniach mechanicznych: 2.1 Rodzaje urządzeń mechanicznych oraz występujących zagrożeń w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 2.2 Rodzaje środków ochrony osobistej przy pracy na urządzeniach mechanicznych. 2.3 Wymagania dotyczące obsługi w.w. urządzeń.
T-W-4Zasady bezpiecznej pracy na urządzeniach elektrycznych: 4.1 Rodzaje urządzeń elektrycznych stosowanych w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 4.2 Wymagania dotyczące postępowania przy obsłudze stosowanych w WTMiT urządzeń elektrycznych. 4.3 Rodzaje środków profilaktycznych stosowanych przy pracy na urządzeniach elektrycznych. 4.4 Postępowanie na wypadek porażenia elektrycznego.
T-W-11.1 Regulacje prawne w zakresie BHP oraz ochrony przeciwpożarowej obowiązujące w obiektach WTMiT. 1.2 Obowiązki studentów w zakresie bhp w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 1.3 Zagrożenia w trakcie zajęć laboratoryjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie bez oceny na podstawie obowiązkowej obecności i wysłuchania wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zidentyfikować zagrożenia, nie potrafi postępować adekwatnie do do zagrożeń, nie znanzal - brak obecności na zajęciach
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym zidentyfikować zagrożenia popełniając znaczną ilość błędów oraz zachowywać się adekwatnie do zagrożeń, popełniając błędy i w niewielkim stopniu potrafi interpretować obowiązujace prawo
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym zidentyfikować zagrożenia popełniając nieznaczną ilość błędów oraz zachowywać się adekwatnie do zagrożeń, popełniając błędy i w dostatecznym stopniu potrafi interpretować obowiązujące prawo
4,0Student potrafi w stopniu dobrym zidentyfikować zagrożenia popełniając sporadyczną ilość błędów oraz zachowywać się adekwatnie do zagrożeń, potrafi dobrze interpretować obowiązujące prawo
4,5Student potrafi w stopniu dobrym zidentyfikować zagrożenia i je zinterpretować, zachowywać się adekwatnie do zagrożeń, potrafi bardzo dobrze interpretować obowiązujące prawo
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym zidentyfikować zagrożenia i je zinterpretować, zachowywać się adekwatnie do zagrożeń i podać kilka wariantów zachowań, potrafi wybrać optymalne rozwiązanie, potrafi bardzo dobrze interpretować obowiązujące prawo
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_A03_U02Nabywa umiejętności związane z efektywną organizacją czasu pracy, potrafi zastosować w praktyce techniki i metody uczenia się.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U16posiada umiejętność organizacji własnej pracy niezbędnej do podjęcia pracy w środowisku przemysłowym, jak również potrafi odpowiednio zastosować podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
Cel przedmiotuC-11.1. Zapoznanie z zagrożeniami występującymi w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 1.2. Zapoznanie z BHP podczas zajęć dydaktycznych oraz w akademikach i na praktykach. 1.3. Zapoznanie z przepisami p/poż w trakcie zajęć dydaktycznych w laboratoriach, pracowniach WTMiT, w innych obiektach ZUT oraz na praktykach. 1.4. Zapoznanie z podstawowymi zasadami udzielania pierwszej pomocy w trakcie przebywania w uczelni.
Treści programoweT-W-3Zasady BHP przy stosowaniu substancji chemicznych: 3.1 Rodzaje substancji chemicznych stosowanych w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 3.2 Stosowane środki ochrony indywidualnej i zbiorowej.
T-W-5Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej w nagłych wypadkach i zasady p/poż obowiązujące w obiektach WTMiT: 5.1 Rozmieszczenie oraz wyposażenie apteczek pierwszej pomocy w budynkach wydziałowych, w laboratoriach i pracowniach. 5.2 Sposoby udzielania pierwszej pomocy w przypadku urazów, oparzeń termicznych oraz pozostałych mogących mieć miejsce w trakcie zajęć. 5.3 Profilaktyka p/poż. 5.4 Środki gaśnicze na WTMiT. 5.5 Plany ewakuacji, drogi i wyjścia ewakuacyjne w obiektach WTMiT oraz postępowanie na wypadek pożaru.
T-W-2Zasady bezpiecznej pracy na urządzeniach mechanicznych: 2.1 Rodzaje urządzeń mechanicznych oraz występujących zagrożeń w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 2.2 Rodzaje środków ochrony osobistej przy pracy na urządzeniach mechanicznych. 2.3 Wymagania dotyczące obsługi w.w. urządzeń.
T-W-4Zasady bezpiecznej pracy na urządzeniach elektrycznych: 4.1 Rodzaje urządzeń elektrycznych stosowanych w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 4.2 Wymagania dotyczące postępowania przy obsłudze stosowanych w WTMiT urządzeń elektrycznych. 4.3 Rodzaje środków profilaktycznych stosowanych przy pracy na urządzeniach elektrycznych. 4.4 Postępowanie na wypadek porażenia elektrycznego.
T-W-11.1 Regulacje prawne w zakresie BHP oraz ochrony przeciwpożarowej obowiązujące w obiektach WTMiT. 1.2 Obowiązki studentów w zakresie bhp w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 1.3 Zagrożenia w trakcie zajęć laboratoryjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie bez oceny na podstawie obowiązkowej obecności i wysłuchania wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zidentyfikować zagrożenia, nie potrafi postępować adekwatnie do do zagrożeń, nie zna obowiązujacego prawa
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym zidentyfikować zagrożenia popełniając znaczną ilość błędów oraz zachowywać się adekwatnie do zagrożeń, popełniając błędy i w niewielkim stopniu potrafi interpretować obowiązujace prawo
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym zidentyfikować zagrożenia popełniając nieznaczną ilość błędów oraz zachowywać się adekwatnie do zagrożeń, popełniając błędy i w dostatecznym stopniu potrafi interpretować obowiązujące prawo
4,0Student potrafi w stopniu dobrym zidentyfikować zagrożenia popełniając sporadyczną ilość błędów oraz zachowywać się adekwatnie do zagrożeń, potrafi dobrze interpretować obowiązujące prawo
4,5Student potrafi w stopniu dobrym zidentyfikować zagrożenia i je zinterpretować, zachowywać się adekwatnie do zagrożeń, potrafi bardzo dobrze interpretować obowiązujące prawo
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym zidentyfikować zagrożenia i je zinterpretować, zachowywać się adekwatnie do zagrożeń i podać kilka wariantów zachowań, potrafi wybrać optymalne rozwiązanie, potrafi bardzo dobrze interpretować obowiązujące prawo
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_A03_K01Świadomość występujących w trakcie studiowania zagrożeń oraz postępowanie zgodne z zasadami BHP oraz ochrony p/poż w trakcie zajęć na uczelni.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K02ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska
Cel przedmiotuC-11.1. Zapoznanie z zagrożeniami występującymi w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 1.2. Zapoznanie z BHP podczas zajęć dydaktycznych oraz w akademikach i na praktykach. 1.3. Zapoznanie z przepisami p/poż w trakcie zajęć dydaktycznych w laboratoriach, pracowniach WTMiT, w innych obiektach ZUT oraz na praktykach. 1.4. Zapoznanie z podstawowymi zasadami udzielania pierwszej pomocy w trakcie przebywania w uczelni.
Treści programoweT-W-3Zasady BHP przy stosowaniu substancji chemicznych: 3.1 Rodzaje substancji chemicznych stosowanych w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 3.2 Stosowane środki ochrony indywidualnej i zbiorowej.
T-W-5Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej w nagłych wypadkach i zasady p/poż obowiązujące w obiektach WTMiT: 5.1 Rozmieszczenie oraz wyposażenie apteczek pierwszej pomocy w budynkach wydziałowych, w laboratoriach i pracowniach. 5.2 Sposoby udzielania pierwszej pomocy w przypadku urazów, oparzeń termicznych oraz pozostałych mogących mieć miejsce w trakcie zajęć. 5.3 Profilaktyka p/poż. 5.4 Środki gaśnicze na WTMiT. 5.5 Plany ewakuacji, drogi i wyjścia ewakuacyjne w obiektach WTMiT oraz postępowanie na wypadek pożaru.
T-W-2Zasady bezpiecznej pracy na urządzeniach mechanicznych: 2.1 Rodzaje urządzeń mechanicznych oraz występujących zagrożeń w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 2.2 Rodzaje środków ochrony osobistej przy pracy na urządzeniach mechanicznych. 2.3 Wymagania dotyczące obsługi w.w. urządzeń.
T-W-4Zasady bezpiecznej pracy na urządzeniach elektrycznych: 4.1 Rodzaje urządzeń elektrycznych stosowanych w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 4.2 Wymagania dotyczące postępowania przy obsłudze stosowanych w WTMiT urządzeń elektrycznych. 4.3 Rodzaje środków profilaktycznych stosowanych przy pracy na urządzeniach elektrycznych. 4.4 Postępowanie na wypadek porażenia elektrycznego.
T-W-11.1 Regulacje prawne w zakresie BHP oraz ochrony przeciwpożarowej obowiązujące w obiektach WTMiT. 1.2 Obowiązki studentów w zakresie bhp w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 1.3 Zagrożenia w trakcie zajęć laboratoryjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie bez oceny na podstawie obowiązkowej obecności i wysłuchania wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student niepotrafi identyfikować zagrożeń, nie ma świadomości związanych z zagrożeniami konsekwencji, nie potrafi wykonywać zadań w strukturach uczelni i zakladów pracy
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym identyfikować zagrożenia, ma słabą świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać podstawowe zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym identyfikować zagrożenia, ma podstawową świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać podstawowe zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy
4,0Student potrafi w stopniu dobrym identyfikować zagrożenia, posiada dobrą świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać większość zadań w strukturach uczelni i zakladów pracy
4,5Student potrafi w stopniu bardzo dobrym identyfikować zagrożenia, ma świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym identyfikować zagrożenia, ma świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy. Potrafi analizować istniejace prawo i rozwiazania dotyczace BHP i wybierać optymalne rozwiazania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_A03_K02Student efektywnie wykorzystuje różnorodne techniki ułatwiające powtarzanie i zapamiętywanie materiału.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K01ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy przez całe życie, jak również potrafi dobrać właściwe metody uczenia się dla siebie i innych osób
Cel przedmiotuC-11.1. Zapoznanie z zagrożeniami występującymi w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 1.2. Zapoznanie z BHP podczas zajęć dydaktycznych oraz w akademikach i na praktykach. 1.3. Zapoznanie z przepisami p/poż w trakcie zajęć dydaktycznych w laboratoriach, pracowniach WTMiT, w innych obiektach ZUT oraz na praktykach. 1.4. Zapoznanie z podstawowymi zasadami udzielania pierwszej pomocy w trakcie przebywania w uczelni.
Treści programoweT-W-3Zasady BHP przy stosowaniu substancji chemicznych: 3.1 Rodzaje substancji chemicznych stosowanych w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 3.2 Stosowane środki ochrony indywidualnej i zbiorowej.
T-W-5Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej w nagłych wypadkach i zasady p/poż obowiązujące w obiektach WTMiT: 5.1 Rozmieszczenie oraz wyposażenie apteczek pierwszej pomocy w budynkach wydziałowych, w laboratoriach i pracowniach. 5.2 Sposoby udzielania pierwszej pomocy w przypadku urazów, oparzeń termicznych oraz pozostałych mogących mieć miejsce w trakcie zajęć. 5.3 Profilaktyka p/poż. 5.4 Środki gaśnicze na WTMiT. 5.5 Plany ewakuacji, drogi i wyjścia ewakuacyjne w obiektach WTMiT oraz postępowanie na wypadek pożaru.
T-W-2Zasady bezpiecznej pracy na urządzeniach mechanicznych: 2.1 Rodzaje urządzeń mechanicznych oraz występujących zagrożeń w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 2.2 Rodzaje środków ochrony osobistej przy pracy na urządzeniach mechanicznych. 2.3 Wymagania dotyczące obsługi w.w. urządzeń.
T-W-4Zasady bezpiecznej pracy na urządzeniach elektrycznych: 4.1 Rodzaje urządzeń elektrycznych stosowanych w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 4.2 Wymagania dotyczące postępowania przy obsłudze stosowanych w WTMiT urządzeń elektrycznych. 4.3 Rodzaje środków profilaktycznych stosowanych przy pracy na urządzeniach elektrycznych. 4.4 Postępowanie na wypadek porażenia elektrycznego.
T-W-11.1 Regulacje prawne w zakresie BHP oraz ochrony przeciwpożarowej obowiązujące w obiektach WTMiT. 1.2 Obowiązki studentów w zakresie bhp w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 1.3 Zagrożenia w trakcie zajęć laboratoryjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie bez oceny na podstawie obowiązkowej obecności i wysłuchania wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student niepotrafi identyfikować zagrożeń, nie ma świadomości związanych z zagrożeniami konsekwencji, nie potrafi wykonywać zadań w strukturach uczelni i zakladów pracy
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym identyfikować zagrożenia, ma słabą świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać podstawowe
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym identyfikować zagrożenia, ma podstawową świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać podstawowe zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy
4,0Student potrafi w stopniu dobrym identyfikować zagrożenia, posiada dobrą świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać większość zadań w strukturach uczelni i zakladów pracy
4,5Student potrafi w stopniu bardzo dobrym identyfikować zagrożenia, ma świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym identyfikować zagrożenia, ma świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy. Potrafi analizować istniejace prawo i rozwiazania dotyczace BHP i wybierać optymalne rozwiazania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_A03_K03Student stosuje środki i techniki zwiększające jego atrakcyjność interpersonalną i zawodową profesjonalność.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K02ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska
Cel przedmiotuC-11.1. Zapoznanie z zagrożeniami występującymi w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 1.2. Zapoznanie z BHP podczas zajęć dydaktycznych oraz w akademikach i na praktykach. 1.3. Zapoznanie z przepisami p/poż w trakcie zajęć dydaktycznych w laboratoriach, pracowniach WTMiT, w innych obiektach ZUT oraz na praktykach. 1.4. Zapoznanie z podstawowymi zasadami udzielania pierwszej pomocy w trakcie przebywania w uczelni.
Treści programoweT-W-3Zasady BHP przy stosowaniu substancji chemicznych: 3.1 Rodzaje substancji chemicznych stosowanych w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 3.2 Stosowane środki ochrony indywidualnej i zbiorowej.
T-W-5Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej w nagłych wypadkach i zasady p/poż obowiązujące w obiektach WTMiT: 5.1 Rozmieszczenie oraz wyposażenie apteczek pierwszej pomocy w budynkach wydziałowych, w laboratoriach i pracowniach. 5.2 Sposoby udzielania pierwszej pomocy w przypadku urazów, oparzeń termicznych oraz pozostałych mogących mieć miejsce w trakcie zajęć. 5.3 Profilaktyka p/poż. 5.4 Środki gaśnicze na WTMiT. 5.5 Plany ewakuacji, drogi i wyjścia ewakuacyjne w obiektach WTMiT oraz postępowanie na wypadek pożaru.
T-W-2Zasady bezpiecznej pracy na urządzeniach mechanicznych: 2.1 Rodzaje urządzeń mechanicznych oraz występujących zagrożeń w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 2.2 Rodzaje środków ochrony osobistej przy pracy na urządzeniach mechanicznych. 2.3 Wymagania dotyczące obsługi w.w. urządzeń.
T-W-4Zasady bezpiecznej pracy na urządzeniach elektrycznych: 4.1 Rodzaje urządzeń elektrycznych stosowanych w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 4.2 Wymagania dotyczące postępowania przy obsłudze stosowanych w WTMiT urządzeń elektrycznych. 4.3 Rodzaje środków profilaktycznych stosowanych przy pracy na urządzeniach elektrycznych. 4.4 Postępowanie na wypadek porażenia elektrycznego.
T-W-11.1 Regulacje prawne w zakresie BHP oraz ochrony przeciwpożarowej obowiązujące w obiektach WTMiT. 1.2 Obowiązki studentów w zakresie bhp w laboratoriach i pracowniach WTMiT. 1.3 Zagrożenia w trakcie zajęć laboratoryjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie bez oceny na podstawie obowiązkowej obecności i wysłuchania wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi identyfikować zagrożeń, nie ma świadomości związanych z zagrożeniami konsekwencji, nie potrafi wykonywać zadań w strukturach uczelni i zakladów pracy
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym identyfikować zagrożenia, ma słabą świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać podstawowe zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym identyfikować zagrożenia, ma podstawową świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać podstawowe zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy
4,0Student potrafi w stopniu dobrym identyfikować zagrożenia, posiada dobrą świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać większość zadań w strukturach uczelni i zakladów pracy
4,5Student potrafi w stopniu bardzo dobrym identyfikować zagrożenia, ma świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym identyfikować zagrożenia, ma świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać zadania w strukturach uczelni i zakladów pracy. Potrafi analizować istniejace prawo i rozwiazania dotyczace BHP i wybierać optymalne rozwiazania