Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
specjalność: Projektowanie i budowa systemów energetycznych
Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca przejściowa | ||
Specjalność | Projektowanie i budowa systemów energetycznych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Zmuda <Arkadiusz.Zmuda@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Teoria procesów cieplnych |
W-2 | Podstawy elektrotechniki |
W-3 | Silniki i maszyny okrętowe |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność identyfikacji systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych |
C-2 | Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Badania projektowe i dobór urządzeń systemów energetycznych platform wiertniczych i wydobywczych | 4 |
T-P-2 | Obliczenia i dobór systemów zasilania platform wiertniczych | 4 |
T-P-3 | Projektowanie i analiza systemów roboczych platform wiertniczych i wydobywczych | 6 |
T-P-4 | Projektowanie i analiza pracy systemów wytwarzania energii elektrycznej paltform wiertniczych i wydobywczych | 6 |
T-P-5 | Badania projektowe i dobór wyposażenia pojazdów głębinowych typu ROV | 4 |
T-P-6 | Projektowanie i analiza systemów energetycznych pojazdów głębinowych typu ROV | 4 |
T-P-7 | Prezentacja projektów - zaliczenie przedmiotu | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 30 |
A-P-2 | Studiowanie literatury - czasopisma, internet, podręczniki | 8 |
A-P-3 | Wykonanie projektu | 11 |
A-P-4 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metodza praktyczna/ Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie w formie pisemnej - wykonanie projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_D2-09_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą budowy i funkcjonowania systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych | O_2A_W04, O_2A_W16 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-1 | M-1 | S-1 |
O_2A_D2-09_W02 Posiada podstawową wiedzę dotyczącą projemtowania systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych | O_2A_W03, O_2A_W16 | — | — | C-2 | T-P-4, T-P-6, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_D2-09_U01 Student potrafi ocenić parametry i zaprojektować elementy oraz systemy energetyczne obiektów oceanotechnicznych | O_2A_U01, O_2A_U18, O_2A_U25 | — | — | C-2 | T-P-7, T-P-5, T-P-1 | M-1 | S-1 |
O_2A_D2-09_U02 Student potrafiprzygotować opracowanie i przedstawić jego prezentację w zakresie projektowania, budowy i eksploatacji systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych | O_2A_U09, O_2A_U22 | — | — | C-2 | T-P-4, T-P-3, T-P-2, T-P-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_D2-09_K01 Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność, szczególnie w zakresie dotyczącym środowiska wodnego | O_2A_K02, O_2A_K04, O_2A_K08 | — | — | C-2, C-1 | T-P-5, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_D2-09_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą budowy i funkcjonowania systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia | |
4,5 | Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe (literatura, internet) | |
5,0 | Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe (literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną | |
O_2A_D2-09_W02 Posiada podstawową wiedzę dotyczącą projemtowania systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia | |
4,5 | Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe (literatura, internet) | |
5,0 | Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe (literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_D2-09_U01 Student potrafi ocenić parametry i zaprojektować elementy oraz systemy energetyczne obiektów oceanotechnicznych | 2,0 | Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań | |
5,0 | Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań, również w aspekcie praktycznym | |
O_2A_D2-09_U02 Student potrafiprzygotować opracowanie i przedstawić jego prezentację w zakresie projektowania, budowy i eksploatacji systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych | 2,0 | Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań | |
5,0 | Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań, również w aspekcie praktycznym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_D2-09_K01 Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność, szczególnie w zakresie dotyczącym środowiska wodnego | 2,0 | Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze i ma świadomość jej roli |
Literatura podstawowa
- Michalski R., Siłownie okrętowe, Wydawnictwo uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1997, 2
- Balcerski A., Bocheński D., Układy technologiczne i energetyczne jednostek oceanotechnicznych, Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 1998, 1
- Rowiński L., Pojazdy głębinowe budowa i wyposażenie, Przedsiębiorstwo prywatne WiB, Gdańsk, 2008, 1
- Matejski M., Modelowanie ruchu bezzałogowych pojazdów podwodnych w warunkach eksperymentalnych, Polskie Towarzystwo Medycyny i Techniki Hiperbarycznej, Gdynia, 2011, 1
Literatura dodatkowa
- Graczyk T., Bezzałogowe zdalnie sterowane pojazdy głębinowe- konstrukcja, zastosowanie, IO PS i ODK SIMP, Szczecin, 1991