Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Architecture (S2)

Sylabus przedmiotu Fine art aspects 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architecture
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Fine art aspects 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Sztuk Wizualnych
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Szczepanik <jszczepanik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student has basic knowledge about fine arts and the basic knowledge of the local context.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The aim of the course is to broaden the image of fine arts, both within the theory and specific examples. An important assumption of the course is the exchange of perspectives and artistic achievements of individual cultural regions represented by students and the local ones - Szczecin, Poland, and Central Europe. Continuation of Fine Art Concepts 1.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Between aesthetics and applied art - theories, examples. Extension and continuation.20
T-P-2Selected aspects of fine arts in an international and intercultural perspective.10
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Thematic lecture with multimedia presentation20
A-P-2Presentations in the field (based on the cultural offer of Szczecin)5
A-P-3Students' own presentations5
A-P-4Own work30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Thematic lecture with multimedia presentation
M-2Presentation of local cultural proposals
M-3Student's own presentation

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Activity during classes, participation in the discussions
S-2Ocena formująca: Attendance at the classes
S-3Ocena formująca: Student's own presentation

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AUP_2A_K-11-B_W01
Student knows the basic theories of fine arts and the artistic achievements of his own region and the artistic local context
AUP_2A_W09, AUP_2A_W16C-1T-P-1, T-P-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AUP_2A_K-11-B_U01
The student is able to compare cultural and artistic content of individual regions and refer them to the existing theoretical assumptions.
AUP_2A_U02C-1T-P-1, T-P-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AUP_2A_K-11-B_K01
Student expands the ability to exchange views on topics related to aesthetics and cultural heritage.
AUP_2A_K01C-1T-P-1, T-P-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AUP_2A_K-11-B_W01
Student knows the basic theories of fine arts and the artistic achievements of his own region and the artistic local context
2,0
3,0Student has basic knowledge of the scope of discussed activities
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AUP_2A_K-11-B_U01
The student is able to compare cultural and artistic content of individual regions and refer them to the existing theoretical assumptions.
2,0
3,0Is able to indicate the characteristics of the fine arts of its' own cultural area.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AUP_2A_K-11-B_K01
Student expands the ability to exchange views on topics related to aesthetics and cultural heritage.
2,0
3,0Student shows a basic awarness of the own culture artistic heritage and theories of fine art
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Larry Shiner, The Invention of Art: A Cultural History, University of Chicago Press, Chicago, 2003
  2. Torrey, J. Scribner, Armstrong, and Co., New York, 1874, A theory of fine art, Scribner, Armstrong, and Co., New York, 1874

Literatura dodatkowa

  1. Krystyna Wilkoszewska (ed.), 20th Century Aesthetics in Poland. Masters and Their Followers, Semper, Warszawa, 2017

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Between aesthetics and applied art - theories, examples. Extension and continuation.20
T-P-2Selected aspects of fine arts in an international and intercultural perspective.10
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Thematic lecture with multimedia presentation20
A-P-2Presentations in the field (based on the cultural offer of Szczecin)5
A-P-3Students' own presentations5
A-P-4Own work30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAUP_2A_K-11-B_W01Student knows the basic theories of fine arts and the artistic achievements of his own region and the artistic local context
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAUP_2A_W09Understands the idea of cultural landscape, knows the specifics of regional diversities in a micro and macro scale.
AUP_2A_W16Knows the evolution of aesthetic, architectural and urban planning ideas (until modern times), together with biographies of outstanding creators.
Cel przedmiotuC-1The aim of the course is to broaden the image of fine arts, both within the theory and specific examples. An important assumption of the course is the exchange of perspectives and artistic achievements of individual cultural regions represented by students and the local ones - Szczecin, Poland, and Central Europe. Continuation of Fine Art Concepts 1.
Treści programoweT-P-1Between aesthetics and applied art - theories, examples. Extension and continuation.
T-P-2Selected aspects of fine arts in an international and intercultural perspective.
Metody nauczaniaM-1Thematic lecture with multimedia presentation
M-2Presentation of local cultural proposals
M-3Student's own presentation
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Activity during classes, participation in the discussions
S-2Ocena formująca: Attendance at the classes
S-3Ocena formująca: Student's own presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic knowledge of the scope of discussed activities
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAUP_2A_K-11-B_U01The student is able to compare cultural and artistic content of individual regions and refer them to the existing theoretical assumptions.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAUP_2A_U02Presents individual design and planning concepts and solutions in an attractive manner (graphics, presentations).
Cel przedmiotuC-1The aim of the course is to broaden the image of fine arts, both within the theory and specific examples. An important assumption of the course is the exchange of perspectives and artistic achievements of individual cultural regions represented by students and the local ones - Szczecin, Poland, and Central Europe. Continuation of Fine Art Concepts 1.
Treści programoweT-P-1Between aesthetics and applied art - theories, examples. Extension and continuation.
T-P-2Selected aspects of fine arts in an international and intercultural perspective.
Metody nauczaniaM-1Thematic lecture with multimedia presentation
M-2Presentation of local cultural proposals
M-3Student's own presentation
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Activity during classes, participation in the discussions
S-2Ocena formująca: Attendance at the classes
S-3Ocena formująca: Student's own presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Is able to indicate the characteristics of the fine arts of its' own cultural area.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAUP_2A_K-11-B_K01Student expands the ability to exchange views on topics related to aesthetics and cultural heritage.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAUP_2A_K01Understands non-technical aspects of design and planning activity, consciously shapes the influence on broadly understood environment and social relations.
Cel przedmiotuC-1The aim of the course is to broaden the image of fine arts, both within the theory and specific examples. An important assumption of the course is the exchange of perspectives and artistic achievements of individual cultural regions represented by students and the local ones - Szczecin, Poland, and Central Europe. Continuation of Fine Art Concepts 1.
Treści programoweT-P-1Between aesthetics and applied art - theories, examples. Extension and continuation.
T-P-2Selected aspects of fine arts in an international and intercultural perspective.
Metody nauczaniaM-1Thematic lecture with multimedia presentation
M-2Presentation of local cultural proposals
M-3Student's own presentation
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Activity during classes, participation in the discussions
S-2Ocena formująca: Attendance at the classes
S-3Ocena formująca: Student's own presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student shows a basic awarness of the own culture artistic heritage and theories of fine art
3,5
4,0
4,5
5,0