Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Architektura (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie budownictwa w krajobrazie regionalnym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie budownictwa w krajobrazie regionalnym
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Bal <wojciech.bal@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Cykalewicz <Tomasz.Cykalewicz@zut.edu.pl>, Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>, Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl>, Miłosz Raczyński <milosz.raczynski@zut.edu.pl>, Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1posiadanie wiedzy z zakresu projektowania podstawowego
W-2posiadanie wiedzy na temat kompozycji oraz prezentacji graficznej projektu
W-3posiadanie wiedzy z zakresu przepisów prawa budowlanego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności projektowania obiektów w założeniach ruralistycznych wraz z uwzględnieniem wszelkich norm, zasad, i przepisów prawa regulujących tego typu zabudowę
C-2Zdobycie umiejętności analizy zrealizowanych obiektów (inspiracji) w celu wskazania „charakteru” architektury, w jakim realizowane projekty, wskazując na istotne elementy formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1-Omówienie tematu zajęć: „Zabudowa regionalna – rozumiana jako miejsce do życia, mieszkania i rekreacji na terenach podmiejskich i nadmorskich" -Rozdanie i omówienie materiałów (podkłady geodezyjne) - Podział na grupy studencki - Omówienie literatury3
T-P-2Prezentacja materiałów pozyskanych w skutek wizji lokalnej oraz kwerendy dokonanej w jednostkach administracyjnych danego terenu wiejskiego3
T-P-3Sprecyzowanie zagadnienia projektowego ukierunkowanego na konkretne zapotrzebowanie danego terenu zlokalizowanego w obrębie jednostki wiejskiej3
T-P-4Studencka prezentacja inspiracji na podstawie zrealizowanych obiektów w celu wskazania „charakteru” architektury (stylu), w jakim realizowane będą ich projekty. Omówienie prezentowanych obiektów ze wskazaniem istotnych elementów formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych itp3
T-P-5Przygotowanie wstępnych koncepcji - korekty3
T-P-6Praca nad koncepcją - korekty3
T-P-7I przegląd - zaprezentowanie i zamknięcie etapu pracy nad koncepcją w zakresie: zagospodarowanie terenu, rzutów, przekrojów, wizualizacji bryły. Prezentacja, dyskusja publiczna3
T-P-8Przygotowanie, na bazie wykonanych koncepcji, opisu charakteryzującego formę i funkcję projektowanego obiektu3
T-P-9Praca nad projektem - korekty3
T-P-10Praca nad projektem - korekty3
T-P-11Praca nad projektem - korekty3
T-P-12II Przegląd - praca nad projektem – wskazanie detali architektonicznych do rozwiązania- korekty3
T-P-13Praca nad projektem - korekty3
T-P-14Praca nad projektem – podsumowanie projektu i określenie zakresu prezentacji przedstawionego projektu3
T-P-15Publiczna prezentacja projektów, forma oddania – teczka w formacie A3 + CD z wersją cyfrową (zawartość: opis, zagospodarowanie, rzuty, przekroje, widoki, użyte materiały) plansze z prezentacją części graficznej projektu.3
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2praca własna studenta45
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład wprowadzający w formie multimedialnej
M-2metoda projektu
M-3dyskusja dydaktyczna
M-4objaśnienia, korekty prac

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykonanie analiz krajobrazowych i funkcjonalnych oraz waloryzacji terenu.
S-2Ocena formująca: Przeglady częsciowe projektu
S-3Ocena podsumowująca: Projekt

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_DS1-IV/6_W02
zna w podstawowym zakresie zachodniopomorską architekturę regionalną, przemiany osadnictwa w regionie, przykłady wybitnych obiektów i zespoły urbanistyczne z terenu Pomorza Zachodniego
AU_1A_W06, AU_1A_W01C-1, C-2T-P-5, T-P-10, T-P-11, T-P-14, T-P-8, T-P-9, T-P-12, T-P-13, T-P-6, T-P-7, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-1, T-P-15M-3, M-4, M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_DS1-IV/6_U01
potrafi rozwiązywać funkcję budynków typowych i części obiektów specjalnego przeznaczenia
AU_1A_U01C-1, C-2T-P-5, T-P-10, T-P-11, T-P-14, T-P-8, T-P-9, T-P-12, T-P-13, T-P-6, T-P-7, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-1, T-P-15M-3, M-4, M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_1A_DS1-IV/6_K01
Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej (społeczne, zdrowotne…) i jej wpływ na środowisko (przyrodnicze, kulturowe, krajobraz…)
AU_1A_K02C-1, C-2T-P-8, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-15M-3, M-4, M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_DS1-IV/6_W02
zna w podstawowym zakresie zachodniopomorską architekturę regionalną, przemiany osadnictwa w regionie, przykłady wybitnych obiektów i zespoły urbanistyczne z terenu Pomorza Zachodniego
2,0
3,0zna w podstawowym zakresie zachodniopomorską architekturę regionalną, przemiany osadnictwa w regionie, przykłady wybitnych obiektów i zespoły urbanistyczne z terenu Pomorza Zachodniego w odniesieniu do opracowywanego projektu semestralnego i potrafi wymienić cechy wspólne i różnice miedzy nimi
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_DS1-IV/6_U01
potrafi rozwiązywać funkcję budynków typowych i części obiektów specjalnego przeznaczenia
2,0
3,0student potrafi rozwiazać funkcje budynków typowych i części obiektów specjalnego przeznaczenia w wykonywanym projekcie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_1A_DS1-IV/6_K01
Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej (społeczne, zdrowotne…) i jej wpływ na środowisko (przyrodnicze, kulturowe, krajobraz…)
2,0
3,0w podstawowym zakresie potrafi zaprojektowac i zaprezentować zadany temat projektowy, wykonuje podstawowe prezentacje multimedialne na zadany temat, potrafi dostatecznie przeanalizować podobne zrealizowane tematy. stosuje poprawne rozwiazania projektowe zadanego tematu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bal W., Specyfika krajobrazu kulturowego kurortów nadmorskich. Próba określenia tożsamości kulturowej regionu nadmorskiego w kontekście postępującej degradacji krajobrazu kulturowego kurortów nadmorskich na Pomorzu Zachodnim, HOGBEN, Szczecin, 2009
  2. Borcz Z., Infrastruktura terenów wiejskich, Wyd. AR we Wrocławiu, Wrocław, 2000
  3. Szymski A.,Rzeszotarska-Pałka M., Felińska J., Pawłowski W., Wieś pomorska wczoraj i dziś, Walkowska-Szczecin, Szczecin, 2008
  4. Wieczorkiewicz W., Architektura i planowanie wsi, Of.Wyd.Pol.Warszawskiej, W-wa, 1996
  5. Kosiński W., Aktywizacja turystyczna małych miast, Wyd. PK, Kraków, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Architektura ryglowa – wspólne dziedzictwo. Mat. konferencyjne, Tow. Wspierania Rozwoju Pomorza Zach., Szczecin, 2009
  2. Dąbrowski L. T., Rozwój form osadniczych, Wyd. PS, Szczecin, 1981
  3. Latour S., Rewaloryzacja zabytkowych miast na Pomorzu Zachodnim, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 1981
  4. Chowaniec M., Zarys teorii i zasad kształtowania osiedli i terenów wiejskich, Wyd.pol.Krakowskiej, Kraków, 1989
  5. Markiewicz P., Budownictwo ogólne dla architektów, Wydawnictwo archi plus, Kraków, 2006
  6. Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, Arkady, Warszawa, 2007
  7. Prawo budowlane (Dz.U. z 2006r. Nr 156 poz.1118, z późn. zm.).
  8. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. z 2002r. Nr 75 poz.690, z późn. zm.).
  9. Schäfer D., Das Bauernhaus im Deutschen Reiche und in seinen Grenzgebieten. Atlas, Verlag von Gerhard Kühtmann, Dresden, 1906
  10. Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003r. Nr 80 poz.717 z późn. zm.), 2003
  11. Wieczorkiewicz W., Budynek mieszkalny na wsi, Arkady, Warszawa, 1982

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1-Omówienie tematu zajęć: „Zabudowa regionalna – rozumiana jako miejsce do życia, mieszkania i rekreacji na terenach podmiejskich i nadmorskich" -Rozdanie i omówienie materiałów (podkłady geodezyjne) - Podział na grupy studencki - Omówienie literatury3
T-P-2Prezentacja materiałów pozyskanych w skutek wizji lokalnej oraz kwerendy dokonanej w jednostkach administracyjnych danego terenu wiejskiego3
T-P-3Sprecyzowanie zagadnienia projektowego ukierunkowanego na konkretne zapotrzebowanie danego terenu zlokalizowanego w obrębie jednostki wiejskiej3
T-P-4Studencka prezentacja inspiracji na podstawie zrealizowanych obiektów w celu wskazania „charakteru” architektury (stylu), w jakim realizowane będą ich projekty. Omówienie prezentowanych obiektów ze wskazaniem istotnych elementów formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych itp3
T-P-5Przygotowanie wstępnych koncepcji - korekty3
T-P-6Praca nad koncepcją - korekty3
T-P-7I przegląd - zaprezentowanie i zamknięcie etapu pracy nad koncepcją w zakresie: zagospodarowanie terenu, rzutów, przekrojów, wizualizacji bryły. Prezentacja, dyskusja publiczna3
T-P-8Przygotowanie, na bazie wykonanych koncepcji, opisu charakteryzującego formę i funkcję projektowanego obiektu3
T-P-9Praca nad projektem - korekty3
T-P-10Praca nad projektem - korekty3
T-P-11Praca nad projektem - korekty3
T-P-12II Przegląd - praca nad projektem – wskazanie detali architektonicznych do rozwiązania- korekty3
T-P-13Praca nad projektem - korekty3
T-P-14Praca nad projektem – podsumowanie projektu i określenie zakresu prezentacji przedstawionego projektu3
T-P-15Publiczna prezentacja projektów, forma oddania – teczka w formacie A3 + CD z wersją cyfrową (zawartość: opis, zagospodarowanie, rzuty, przekroje, widoki, użyte materiały) plansze z prezentacją części graficznej projektu.3
45

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2praca własna studenta45
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_DS1-IV/6_W02zna w podstawowym zakresie zachodniopomorską architekturę regionalną, przemiany osadnictwa w regionie, przykłady wybitnych obiektów i zespoły urbanistyczne z terenu Pomorza Zachodniego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_W06B.W2. absolwent zna i rozumie historię architektury i urbanistyki, architekturę współczesną, ochronę dziedzictwa, w zakresie niezbędnym w twórczości architektonicznej, urbanistycznej i planistycznej;
AU_1A_W01A.W1. absolwent zna i rozumie projektowanie architektoniczne w zakresie realizacji prostych zadań, w szczególności: prostych obiektów uwzględniających podstawowe potrzeby użytkowników, zabudowy mieszkaniowej jedno- i wielorodzinnej, obiektów usługowych w zespołach zabudowy mieszkaniowej, obiektów użyteczności publicznej w otwartym krajobrazie lub w środowisku miejskim;
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności projektowania obiektów w założeniach ruralistycznych wraz z uwzględnieniem wszelkich norm, zasad, i przepisów prawa regulujących tego typu zabudowę
C-2Zdobycie umiejętności analizy zrealizowanych obiektów (inspiracji) w celu wskazania „charakteru” architektury, w jakim realizowane projekty, wskazując na istotne elementy formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych.
Treści programoweT-P-5Przygotowanie wstępnych koncepcji - korekty
T-P-10Praca nad projektem - korekty
T-P-11Praca nad projektem - korekty
T-P-14Praca nad projektem – podsumowanie projektu i określenie zakresu prezentacji przedstawionego projektu
T-P-8Przygotowanie, na bazie wykonanych koncepcji, opisu charakteryzującego formę i funkcję projektowanego obiektu
T-P-9Praca nad projektem - korekty
T-P-12II Przegląd - praca nad projektem – wskazanie detali architektonicznych do rozwiązania- korekty
T-P-13Praca nad projektem - korekty
T-P-6Praca nad koncepcją - korekty
T-P-7I przegląd - zaprezentowanie i zamknięcie etapu pracy nad koncepcją w zakresie: zagospodarowanie terenu, rzutów, przekrojów, wizualizacji bryły. Prezentacja, dyskusja publiczna
T-P-2Prezentacja materiałów pozyskanych w skutek wizji lokalnej oraz kwerendy dokonanej w jednostkach administracyjnych danego terenu wiejskiego
T-P-3Sprecyzowanie zagadnienia projektowego ukierunkowanego na konkretne zapotrzebowanie danego terenu zlokalizowanego w obrębie jednostki wiejskiej
T-P-4Studencka prezentacja inspiracji na podstawie zrealizowanych obiektów w celu wskazania „charakteru” architektury (stylu), w jakim realizowane będą ich projekty. Omówienie prezentowanych obiektów ze wskazaniem istotnych elementów formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych itp
T-P-1-Omówienie tematu zajęć: „Zabudowa regionalna – rozumiana jako miejsce do życia, mieszkania i rekreacji na terenach podmiejskich i nadmorskich" -Rozdanie i omówienie materiałów (podkłady geodezyjne) - Podział na grupy studencki - Omówienie literatury
T-P-15Publiczna prezentacja projektów, forma oddania – teczka w formacie A3 + CD z wersją cyfrową (zawartość: opis, zagospodarowanie, rzuty, przekroje, widoki, użyte materiały) plansze z prezentacją części graficznej projektu.
Metody nauczaniaM-3dyskusja dydaktyczna
M-4objaśnienia, korekty prac
M-2metoda projektu
M-1wykład wprowadzający w formie multimedialnej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykonanie analiz krajobrazowych i funkcjonalnych oraz waloryzacji terenu.
S-2Ocena formująca: Przeglady częsciowe projektu
S-3Ocena podsumowująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna w podstawowym zakresie zachodniopomorską architekturę regionalną, przemiany osadnictwa w regionie, przykłady wybitnych obiektów i zespoły urbanistyczne z terenu Pomorza Zachodniego w odniesieniu do opracowywanego projektu semestralnego i potrafi wymienić cechy wspólne i różnice miedzy nimi
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_DS1-IV/6_U01potrafi rozwiązywać funkcję budynków typowych i części obiektów specjalnego przeznaczenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_U01A.U1. absolwent potrafi zaprojektować obiekt architektoniczny, kreując i przekształcając przestrzeń tak, aby nadać jej nowe wartości – zgodnie z zadanym programem uwzględniającym wymagania i potrzeby wszystkich użytkowników;
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności projektowania obiektów w założeniach ruralistycznych wraz z uwzględnieniem wszelkich norm, zasad, i przepisów prawa regulujących tego typu zabudowę
C-2Zdobycie umiejętności analizy zrealizowanych obiektów (inspiracji) w celu wskazania „charakteru” architektury, w jakim realizowane projekty, wskazując na istotne elementy formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych.
Treści programoweT-P-5Przygotowanie wstępnych koncepcji - korekty
T-P-10Praca nad projektem - korekty
T-P-11Praca nad projektem - korekty
T-P-14Praca nad projektem – podsumowanie projektu i określenie zakresu prezentacji przedstawionego projektu
T-P-8Przygotowanie, na bazie wykonanych koncepcji, opisu charakteryzującego formę i funkcję projektowanego obiektu
T-P-9Praca nad projektem - korekty
T-P-12II Przegląd - praca nad projektem – wskazanie detali architektonicznych do rozwiązania- korekty
T-P-13Praca nad projektem - korekty
T-P-6Praca nad koncepcją - korekty
T-P-7I przegląd - zaprezentowanie i zamknięcie etapu pracy nad koncepcją w zakresie: zagospodarowanie terenu, rzutów, przekrojów, wizualizacji bryły. Prezentacja, dyskusja publiczna
T-P-2Prezentacja materiałów pozyskanych w skutek wizji lokalnej oraz kwerendy dokonanej w jednostkach administracyjnych danego terenu wiejskiego
T-P-3Sprecyzowanie zagadnienia projektowego ukierunkowanego na konkretne zapotrzebowanie danego terenu zlokalizowanego w obrębie jednostki wiejskiej
T-P-4Studencka prezentacja inspiracji na podstawie zrealizowanych obiektów w celu wskazania „charakteru” architektury (stylu), w jakim realizowane będą ich projekty. Omówienie prezentowanych obiektów ze wskazaniem istotnych elementów formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych itp
T-P-1-Omówienie tematu zajęć: „Zabudowa regionalna – rozumiana jako miejsce do życia, mieszkania i rekreacji na terenach podmiejskich i nadmorskich" -Rozdanie i omówienie materiałów (podkłady geodezyjne) - Podział na grupy studencki - Omówienie literatury
T-P-15Publiczna prezentacja projektów, forma oddania – teczka w formacie A3 + CD z wersją cyfrową (zawartość: opis, zagospodarowanie, rzuty, przekroje, widoki, użyte materiały) plansze z prezentacją części graficznej projektu.
Metody nauczaniaM-3dyskusja dydaktyczna
M-4objaśnienia, korekty prac
M-2metoda projektu
M-1wykład wprowadzający w formie multimedialnej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykonanie analiz krajobrazowych i funkcjonalnych oraz waloryzacji terenu.
S-2Ocena formująca: Przeglady częsciowe projektu
S-3Ocena podsumowująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi rozwiazać funkcje budynków typowych i części obiektów specjalnego przeznaczenia w wykonywanym projekcie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_1A_DS1-IV/6_K01Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej (społeczne, zdrowotne…) i jej wpływ na środowisko (przyrodnicze, kulturowe, krajobraz…)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_1A_K02A.S2. absolwent jest gotów do brania odpowiedzialności za kształtowanie środowiska przyrodniczego i krajobrazu kulturowego, w tym za zachowanie dziedzictwa regionu, kraju i Europy.
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności projektowania obiektów w założeniach ruralistycznych wraz z uwzględnieniem wszelkich norm, zasad, i przepisów prawa regulujących tego typu zabudowę
C-2Zdobycie umiejętności analizy zrealizowanych obiektów (inspiracji) w celu wskazania „charakteru” architektury, w jakim realizowane projekty, wskazując na istotne elementy formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych.
Treści programoweT-P-8Przygotowanie, na bazie wykonanych koncepcji, opisu charakteryzującego formę i funkcję projektowanego obiektu
T-P-2Prezentacja materiałów pozyskanych w skutek wizji lokalnej oraz kwerendy dokonanej w jednostkach administracyjnych danego terenu wiejskiego
T-P-3Sprecyzowanie zagadnienia projektowego ukierunkowanego na konkretne zapotrzebowanie danego terenu zlokalizowanego w obrębie jednostki wiejskiej
T-P-4Studencka prezentacja inspiracji na podstawie zrealizowanych obiektów w celu wskazania „charakteru” architektury (stylu), w jakim realizowane będą ich projekty. Omówienie prezentowanych obiektów ze wskazaniem istotnych elementów formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych itp
T-P-15Publiczna prezentacja projektów, forma oddania – teczka w formacie A3 + CD z wersją cyfrową (zawartość: opis, zagospodarowanie, rzuty, przekroje, widoki, użyte materiały) plansze z prezentacją części graficznej projektu.
Metody nauczaniaM-3dyskusja dydaktyczna
M-4objaśnienia, korekty prac
M-2metoda projektu
M-1wykład wprowadzający w formie multimedialnej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykonanie analiz krajobrazowych i funkcjonalnych oraz waloryzacji terenu.
S-2Ocena formująca: Przeglady częsciowe projektu
S-3Ocena podsumowująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w podstawowym zakresie potrafi zaprojektowac i zaprezentować zadany temat projektowy, wykonuje podstawowe prezentacje multimedialne na zadany temat, potrafi dostatecznie przeanalizować podobne zrealizowane tematy. stosuje poprawne rozwiazania projektowe zadanego tematu
3,5
4,0
4,5
5,0