Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S1)
Sylabus przedmiotu Praktyka żywieniowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka żywieniowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zna podstawowe zagadnienia z fizjologii i żywienia zwierząt |
W-2 | Student zna podstawy BHP |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie studenta do podjęcia pracy w branży zoologicznej |
C-2 | Przygotowanie studenta do pracy jako doradca żywieniowy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Karmy bytowe, uzupełniające, diety domowe. Dobre praktyki produkcyjne i higieniczne | 45 |
T-PR-2 | Suplementacja psów | 45 |
T-PR-3 | Wytyczne żywieniowe psów | 45 |
T-PR-4 | Znakowanie karmy dla zwierząt domowych – przewodnik dla klienta | 45 |
180 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Uczestnictwo w praktyce | 144 |
A-PR-2 | Wypełnianie dzienniczka praktyk | 9 |
A-PR-3 | Przygotowanie do zajęć | 9 |
A-PR-4 | Studiowanie piśmiennictwa | 9 |
A-PR-5 | Przygotowanie do egzaminu | 9 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Pokaz |
M-4 | Obserwacje |
M-5 | Dzienniczek praktyk |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena postępów i pracy studenta prowadzona przez opiekuna praktyki |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena dzienniczka praktyk |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin ustny po zakończeniu praktyk |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C02-5_W01 Student zna zasady i metody żywienia psów | Kn_1P_W11, Kn_1P_W12 | — | — | C-2, C-1 | T-PR-2, T-PR-3, T-PR-4, T-PR-1 | M-2, M-5, M-3, M-4, M-1 | S-3, S-1, S-2 |
Kn_1P_C02-5_W02 Charakteryzuje możliwe zagrożenia występujące w pokarmach dla psów | Kn_1P_W14 | — | — | C-2, C-1 | T-PR-1, T-PR-3, T-PR-4, T-PR-2 | M-2, M-3, M-5, M-4, M-1 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C02-5_U01 Student potrafi zaproponować dietę/karmę dla psa w oparciu o wywiad żywieniowy | Kn_1P_U11, Kn_1P_U05 | — | — | C-2, C-1 | T-PR-4, T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3 | M-2, M-1, M-4, M-3, M-5 | S-1, S-3, S-2 |
Kn_1P_C02-5_U02 Umie ocenić przydatność karmy w oparciu o obowiązkowe informacje i oświadczenia na etykiecie karmy komercyjnej | Kn_1P_U05 | — | — | C-2, C-1 | T-PR-2, T-PR-4, T-PR-3, T-PR-1 | M-2, M-3, M-1, M-4, M-5 | S-2, S-3, S-1 |
Kn_1P_C02-5_U03 Potrafi ustalić zapotrzebowanie na niezbędne składniki dla danej grupy wiekowej zwierzęcia | Kn_1P_U11, Kn_1P_U05 | — | — | C-2, C-1 | T-PR-3, T-PR-2, T-PR-1, T-PR-4 | M-3, M-5, M-4, M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C02-5_K01 Student rozumie potrzebę poszukiwania informacji niezbędnych do rozwiązania określonego problemu | Kn_1P_K03 | — | — | C-2, C-1 | T-PR-1, T-PR-3, T-PR-4, T-PR-2 | M-2, M-3, M-4, M-1, M-5 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C02-5_W01 Student zna zasady i metody żywienia psów | 2,0 | |
3,0 | posiada wiedzę na temat głównych technik żywienia psów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Kn_1P_C02-5_W02 Charakteryzuje możliwe zagrożenia występujące w pokarmach dla psów | 2,0 | |
3,0 | zna podstawowe zasady etykietowania produktów żywieniowych dla psów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C02-5_U01 Student potrafi zaproponować dietę/karmę dla psa w oparciu o wywiad żywieniowy | 2,0 | |
3,0 | potrafi przeprowadzić wywiad żywieniowy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Kn_1P_C02-5_U02 Umie ocenić przydatność karmy w oparciu o obowiązkowe informacje i oświadczenia na etykiecie karmy komercyjnej | 2,0 | |
3,0 | interpretuje informacje znajdujące się na etykiecie produktów żywieniowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Kn_1P_C02-5_U03 Potrafi ustalić zapotrzebowanie na niezbędne składniki dla danej grupy wiekowej zwierzęcia | 2,0 | |
3,0 | potrafi określić wytyczne żywieniowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C02-5_K01 Student rozumie potrzebę poszukiwania informacji niezbędnych do rozwiązania określonego problemu | 2,0 | |
3,0 | rozumie znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych i poznawczych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- FEDIAF, Wytyczne żywieniowe dotyczące pełnoporcjowych i uzupełniających karm dla kotów i psów, The European Pet Food Industry Federation, 2021
- FEDIAF, Kodeks dobrej praktyki znakowania karmy dla zwierząt domowych, 2018