Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Źródła ciepła:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Źródła ciepła | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Leciej-Pirczewska <Dorota.Leciej-Pirczewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewa Figiel <Ewa.Figiel@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy termodynamiki technicznej, Podstawy ciepłownictwa, |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie budowy i zasady działania oraz uwarunkowań dotyczących eksploatacji źródeł ciepła stosowanych w ogrzewnictwie i ciepłownictwie |
C-2 | Rozumienie zasad projektowania oraz umiejętność zaprojektowania kotłowni wodnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt kotłowni wbudowanej gazowej wodnej niskoparametrowej dla budynku wielorodzinnego. Projekt obejmuje dobór urządzeń i armatury, obliczenia hydrauliczne poszczególnych układów, opis techniczny i część rysunkową, w skład której wchodzą: schemat ideowy, przekroje poziome i pionowe. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Układy hydrauliczne kotłowni. Układy przygotowania c.w.u. Zabezpieczenia przed wzrostem ciśnienia. Uzbrojenie kotłów. Obieg kotlowy. Rozwiązania techniczne kotłowni wbudowanych: pompy, sprzęgło hydrauliczne, zawory, armatura. Wymogi budowlane. Zaliczenie | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | konsultacje | 5 |
A-P-3 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 9 |
A-P-4 | Zaliczenie projektu | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Samodzielne przygotowanie się do zaliczenia | 15 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
A-W-4 | Samodzielna lektura | 8 |
A-W-5 | Obecność na zaliczeniu | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych |
M-2 | Metoda projektu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne lub pisemne |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/C/17_W01 Student zna i rozumie podstawową uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu rozwiązań kotłowni wodnych | IS_1A_W15 | — | — | C-2 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/C/17_U01 Potrafi wykonać projekt kotłowni wodnej korzystajac przy tym z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł | IS_1A_U08, IS_1A_U18 | — | — | C-2 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/C/17_K01 Jest gotów do zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej | IS_1A_K05 | — | — | C-2 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/C/17_W01 Student zna i rozumie podstawową uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu rozwiązań kotłowni wodnych | 2,0 | |
3,0 | Ma i rozumie większość podstawowej wiedzy z zakresu wykładów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/C/17_U01 Potrafi wykonać projekt kotłowni wodnej korzystajac przy tym z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł | 2,0 | |
3,0 | Potrafi sporządzić dokumentację graficzną i techniczną kotłowni. Popełnia jednak istotne błędy w tym zakresie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/C/17_K01 Jest gotów do zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej | 2,0 | |
3,0 | Jest gotów w stopniu podstawowym do zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Żarski K., Obiegi wodne i parowe w kotłowniach, Ośrodek Informacji Technika instalacyjna w budownictwie, Warszawa, 2000
- Zaborowska E., Projektowanie kotłowni wodnych na paliwa ciekłe i gazowe, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańska, 2012
Literatura dodatkowa
- Mizielińska K., Olszak J., Gazowe i olejowe źródła ciepła małej mocy, Wydawnictwa Politechniki Warszawskiej, Warszawa
- Mizielińska K., Rubik M., Źródła ciepła, Fundacja Rozwoju Ciepłownictwa Unia Ciepłownictwa, Warszawa