Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych
Sylabus przedmiotu Ekonomiczne podstawy rynku nieruchomości:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ekonomiczne podstawy rynku nieruchomości | ||
Specjalność | Rzeczoznawstwo majątkowe i obrót nieruchomościami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jacek Kiełducki <jkielducki@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>, Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagania w zakresie kompetencji: student zna i rozumie zasady funkcjonowania rynku w gospodarce rynkowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wskazanie znaczenia nieruchomości, rynku nieruchomości oraz jego analizy w zawodach związanych z jego funkcjonowaniem oraz w gospodarce rynkowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Nieruchomości jako dobro ekonomiczne, cechy i funkcje nieruchomości w gospodarce rynkowej. Nieruchomość jako forma lokowania kapitału | 2 |
T-A-2 | Wartość a cena nieruchomości. Rodzaje wartości. Czynniki wpływające na wartość nieruchomości. | 1 |
T-A-3 | Rynek nieruchomości - definicja i klasyfikacja | 2 |
T-A-4 | Funkcje i specyficzne cechy rynku nieruchomości, uczestnicy rynku nieruchomości, determinanty rynku nieruchomości. Modele funkcjonowania rynku nieruchomości | 2 |
T-A-5 | Badania i analiza rynku nieruchomości. Analiza kryzysów na rynku nieruchomości | 3 |
T-A-6 | Funkcjonowanie rynków nieruchomości w Polsce oraz w wybranych krajach. Interwencjonizm państwowy na rynku nieruchomości | 1 |
T-A-7 | Zaliczenie | 1 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach; | 12 |
A-A-2 | analiza literatury | 10 |
A-A-3 | przygotowanie do zaliczenia | 3 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody aktywizujące - studium przypadków, dyskusja dydaktyczna |
M-2 | Metody praktyczne - rozwiazywanie zadań |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena kolokwiów |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyników kolokwiów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D7/04_W01 Zna i rozumie kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria podziału rynków nieruchomości | E_1A_W01 | — | C-1 | T-A-1, T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-3, T-A-2 | M-1 | S-2 |
E_1A_D7/04_W02 Zna i rozumie problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości | E_1A_W01 | — | C-1 | T-A-4, T-A-6, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-5 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D7/04_U01 Potrafi przeprowadzić analizę rynku nieruchomości i ocenić aktualną sytuację | E_1A_U04 | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-3 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D7/04_K01 Gotów do dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny aktualnej sytuacji na rynkach nieruchomości | E_1A_K02 | — | C-1 | T-A-1, T-A-6, T-A-5, T-A-3, T-A-4, T-A-2 | M-2, M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D7/04_W01 Zna i rozumie kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria podziału rynków nieruchomości | 2,0 | nie identyfikuje kierunków badan i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteriów podziału rynków nieruchomości |
3,0 | identyfikuje kierunki badan i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria podziału rynków nieruchomości w stopniu dostatecznym | |
3,5 | identyfikuje kierunki badan i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria podziału rynków nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | identyfikuje kierunki badan i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria podziału rynków nieruchomości w stopniu dobrym | |
4,5 | identyfikuje kierunki badan i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria podziału rynków nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | identyfikuje kierunki badan i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria podziału rynków nieruchomości w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D7/04_W02 Zna i rozumie problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości | 2,0 | nie potrafi rozwiązać problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości |
3,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym | |
3,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu dobrym | |
4,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D7/04_U01 Potrafi przeprowadzić analizę rynku nieruchomości i ocenić aktualną sytuację | 2,0 | nie potrafi rozwiazać problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości |
3,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym | |
3,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu dobrym | |
4,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D7/04_K01 Gotów do dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny aktualnej sytuacji na rynkach nieruchomości | 2,0 | brak świadomości co do konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny aktualnej sytuacji na rynkach nieruchomości w wybranych krajach |
3,0 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny aktualnej sytuacji na rynkach nieruchomości w wybranych krajach w sposób dostateczny | |
3,5 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny aktualnej sytuacji na rynkach nieruchomości w wybranych krajach w sposób więcej niż dostateczny | |
4,0 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny aktualnej sytuacji na rynkach nieruchomości w wybranych krajach w sposób dobry | |
4,5 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny aktualnej sytuacji na rynkach nieruchomości w wybranych krajach w sposób więcej niż dobry | |
5,0 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny aktualnej sytuacji na rynkach nieruchomości w wybranych krajach w sposób bardzo dobry |
Literatura podstawowa
- Kucharska - Stasiak E., Ekonomiczny wymiar nieruchomości, PWN, Warszawa, 2017
- Jamróz P., Kowalczyk-Rólczyńska P., Ostrowska D., Spigarska E., Staniszewska A., Rynek nieruchomości w Polsce. Teoria i praktyka, Wolters Kluwer, Warszawa, 2015
- Oleńczuk-Paszel A., Śpiewak-Szyjka M., Tarasiewicz M., Podstawowe źródła informacji o nieruchomościach, Wydawnictwo ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2021
Literatura dodatkowa
- Real Estate Magazine, Forum Media Polska Sp. z o.o., Poznań, 2020, dwumiesięcznik
- Świat nieruchomości, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków, 2020, kwartalnik
- Nieruchomości, C.H.Beck, Warszawa, 2020, kwartalnik
- J. Brzezicka, R. Wiśniewski, M. Figurska, Disequilibrium in the real estate market: Evidence from Poland, University of Warmia and Mazury in Olsztyn 2018, Olsztyn, 2018
- Lorenz D, The Application of Sustainable Development Principles to the Theory and Practice of Property Valuation, Universitätsverlag Karlsruhe, 2006