Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Rzeczoznawstwo majątkowe i obrót nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Organizacja rachunkowości:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja rachunkowości
Specjalność Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie wiedzy z zakresu rachunkowości

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie istoty, zakresu i narzędzi organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych
C-2Poznanie zasad organizacji różnych aspektów funkcjonowania rachunkowości w jednostkach gospodarczych
C-3Poznanie ogólnych zasad etyki w rachunkowości

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Istota, zakres, zasady, narzędzia organizacji rachunkowości1
T-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe.2
T-A-3Dokumentacja zasad (polityki) pieniężnej1
T-A-4Organizacja dokumentacji księgowej1
T-A-5Organizacja ewidencji księgowej1
T-A-6Organizacja inwentaryzacji jako elementu systemu kontroli wewnętrznej2
T-A-7Organizacja sprawozdawczości finansowej. Etyka zawodowa1
T-A-8Kolokwium zaliczeniowe1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Przygotowanie do zajęć5
A-A-2Uczestnictwo w zajęciach10
A-A-3Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Wykład konwersatoryjny
M-4Ćwiczenia problemowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/01_W01
Student zna istotę, zakres oraz narzędzia organizacji rachunkowości
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W11C-1T-A-1M-3, M-1S-3, S-1, S-2
E_1A_D6/01_W02
Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych.
E_1A_W01, E_1A_W04, E_1A_W06, E_1A_W11C-2T-A-6, T-A-7, T-A-4, T-A-2, T-A-5, T-A-3M-4, M-3, M-1S-3, S-1, S-2
E_1A_D6/01_W03
Student zna ogólne zasady etyki w rachunkowości
E_1A_W09C-3T-A-7M-4, M-1S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/01_U01
Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U05, E_1A_U06, E_1A_U10C-1, C-2, C-3T-A-1, T-A-6, T-A-7, T-A-4, T-A-2, T-A-5, T-A-3M-2, M-4S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/01_K01
Student posiada zdolność do pracy pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane podczas zajęć
E_1A_K01C-1, C-2, C-3T-A-1, T-A-6, T-A-7, T-A-4, T-A-2, T-A-5, T-A-3M-2, M-4, M-3S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/01_W01
Student zna istotę, zakres oraz narzędzia organizacji rachunkowości
2,0Student nie zna istoty, zakresu oraz narzędzi organizacji rachunkowości
3,0Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 60%
3,5Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 70%
4,0Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 80%
4,5Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 90%
5,0Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 95%
E_1A_D6/01_W02
Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych.
2,0Student nie zna zasad (polityki) rachunkowości, zasad organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych.
3,0Student w podstawowym zakresie zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych
3,5Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 70%.
4,0Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 80%
4,5Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 90%
5,0Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 95%
E_1A_D6/01_W03
Student zna ogólne zasady etyki w rachunkowości
2,0Student nie zna zasad etyki w rachunkowości
3,0Student zna niektóre zasady etyki w rachunkowości
3,5Student zna i charakteryzuje niektóre zasady etyki w rachunkowści
4,0Student zna wszystkie i charakteryzuje niektóre zasady etyki w rachunkwości
4,5Student zna i charakteryzuje wszystkie zasady etyki w rachunkwości
5,0Student zna i charakteryzuje wszystkie zasady etyki w rachunkowości. Odnosi je do regulacji prawa bilansowego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/01_U01
Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 60%
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 70%
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 80%
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 90%
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 95%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/01_K01
Student posiada zdolność do pracy pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane podczas zajęć
2,0Student nie jest zdolny do rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,0Student posiada zdolność do rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,5Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe
4,5Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości

Literatura podstawowa

  1. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. z 2021 r. poz. 217
  2. Kiziukiewicz T. (red.), Ustawa o rachunkowości. Komentarz, Wolters Kluwer, Warszawa, 2021
  3. Kiziukiewicz T., Organizacja rachunkowości, PWN, Warszawa, 2002, 1
  4. Winiarska K. (red.), Organizacja rachunkowości, PWE, Warszawa, 2011, 1
  5. Pfaff J. (red.), Rachunkowość finansowa z uwzględnieniem MSSF, PWN, Warszawa, 2020
  6. Hass-Symotiuk M. (red.), Rachunkowość finansowa przedsiębiorstwa: od jego powstania do likwidacji, Wolters Kluwer, Warszawa, 2018
  7. Paul D. Kimmel, Jerry J. Weygandt, Donald E. Kieso, Financial Accounting: Tools for Business Decision Making, Wiley, 2018, 9th

Literatura dodatkowa

  1. Artienwicz N., Jaworska E., Korzeniowska D., Maruszewska E.W., Nastrój, motywacja i stres w pracy księgowego a tworzenie informacji sprawozdawczej, Wydawnictwo IUS PUBLICUM, Instytut Prawa Gospodarczego Sp. z o.o., Katowice, 2022
  2. Artienwicz N., Jaworska E., Korzeniowska D., Maruszewska E.W., Kognitywne i społeczne uwarunkowania podejmowania decyzji z zakresu tworzenia informacji sprawozdawczej, Wydawnictwo IUS PUBLICUM, Instytut Prawa Gospodarczego Sp. z o.o., Katowice, 2021
  3. Walińska E. (red.), Meritum rachunkowości. Rachunkowość i sprawozdawczość finansowa, Wolters Kluwer, Warszawa, 2021
  4. Gos W. (red.), Zasady rachunkowości. Teoria, regulacje prawne, dobre praktyki, CeDeWu, Warszawa, 2020
  5. Pałka M., Zakładowy Plan Kont z komentarzem dla jednostek prowadzących działalność gospodarczą, Ekspert, Wrocław, 2015, 26
  6. Robert Libby, Patricia Libby and Frank Hodge, Financial Accounting, McGraw Hill, 2020, e-book

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Istota, zakres, zasady, narzędzia organizacji rachunkowości1
T-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe.2
T-A-3Dokumentacja zasad (polityki) pieniężnej1
T-A-4Organizacja dokumentacji księgowej1
T-A-5Organizacja ewidencji księgowej1
T-A-6Organizacja inwentaryzacji jako elementu systemu kontroli wewnętrznej2
T-A-7Organizacja sprawozdawczości finansowej. Etyka zawodowa1
T-A-8Kolokwium zaliczeniowe1
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Przygotowanie do zajęć5
A-A-2Uczestnictwo w zajęciach10
A-A-3Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D6/01_W01Student zna istotę, zakres oraz narzędzia organizacji rachunkowości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W11Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady rachunkowości oraz system finansowy i jego wpływ na funkcjonowanie gospodarki
Cel przedmiotuC-1Poznanie istoty, zakresu i narzędzi organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych
Treści programoweT-A-1Istota, zakres, zasady, narzędzia organizacji rachunkowości
Metody nauczaniaM-3Wykład konwersatoryjny
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna istoty, zakresu oraz narzędzi organizacji rachunkowości
3,0Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 60%
3,5Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 70%
4,0Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 80%
4,5Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 90%
5,0Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D6/01_W02Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia (w tym informatyczne) pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych dotyczących zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W11Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady rachunkowości oraz system finansowy i jego wpływ na funkcjonowanie gospodarki
Cel przedmiotuC-2Poznanie zasad organizacji różnych aspektów funkcjonowania rachunkowości w jednostkach gospodarczych
Treści programoweT-A-6Organizacja inwentaryzacji jako elementu systemu kontroli wewnętrznej
T-A-7Organizacja sprawozdawczości finansowej. Etyka zawodowa
T-A-4Organizacja dokumentacji księgowej
T-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe.
T-A-5Organizacja ewidencji księgowej
T-A-3Dokumentacja zasad (polityki) pieniężnej
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia problemowe
M-3Wykład konwersatoryjny
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad (polityki) rachunkowości, zasad organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych.
3,0Student w podstawowym zakresie zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych
3,5Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 70%.
4,0Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 80%
4,5Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 90%
5,0Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D6/01_W03Student zna ogólne zasady etyki w rachunkowości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W09Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady oraz normy etyczne i moralne, którymi należy się kierować w działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-3Poznanie ogólnych zasad etyki w rachunkowości
Treści programoweT-A-7Organizacja sprawozdawczości finansowej. Etyka zawodowa
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia problemowe
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad etyki w rachunkowości
3,0Student zna niektóre zasady etyki w rachunkowości
3,5Student zna i charakteryzuje niektóre zasady etyki w rachunkowści
4,0Student zna wszystkie i charakteryzuje niektóre zasady etyki w rachunkwości
4,5Student zna i charakteryzuje wszystkie zasady etyki w rachunkwości
5,0Student zna i charakteryzuje wszystkie zasady etyki w rachunkowości. Odnosi je do regulacji prawa bilansowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D6/01_U01Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować posiadaną wiedzę teoretyczną, dobierając właściwie dane, metody i narzędzia, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych
E_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współpracować z innymi osobami w ramach działań zespołowych
E_1A_U05Potrafi prawidłowo posługiwać się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii i finansów
E_1A_U06Potrafi wskazać źródła finansowania i umie wykorzystywać wiedzę z rachunkowości w procesach gospodarowania
E_1A_U10Potrafi wykorzystać pozyskaną wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-1Poznanie istoty, zakresu i narzędzi organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych
C-2Poznanie zasad organizacji różnych aspektów funkcjonowania rachunkowości w jednostkach gospodarczych
C-3Poznanie ogólnych zasad etyki w rachunkowości
Treści programoweT-A-1Istota, zakres, zasady, narzędzia organizacji rachunkowości
T-A-6Organizacja inwentaryzacji jako elementu systemu kontroli wewnętrznej
T-A-7Organizacja sprawozdawczości finansowej. Etyka zawodowa
T-A-4Organizacja dokumentacji księgowej
T-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe.
T-A-5Organizacja ewidencji księgowej
T-A-3Dokumentacja zasad (polityki) pieniężnej
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-4Ćwiczenia problemowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 60%
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 70%
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 80%
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 90%
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D6/01_K01Student posiada zdolność do pracy pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane podczas zajęć
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Jest gotów do określania priorytetów służących realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-1Poznanie istoty, zakresu i narzędzi organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych
C-2Poznanie zasad organizacji różnych aspektów funkcjonowania rachunkowości w jednostkach gospodarczych
C-3Poznanie ogólnych zasad etyki w rachunkowości
Treści programoweT-A-1Istota, zakres, zasady, narzędzia organizacji rachunkowości
T-A-6Organizacja inwentaryzacji jako elementu systemu kontroli wewnętrznej
T-A-7Organizacja sprawozdawczości finansowej. Etyka zawodowa
T-A-4Organizacja dokumentacji księgowej
T-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe.
T-A-5Organizacja ewidencji księgowej
T-A-3Dokumentacja zasad (polityki) pieniężnej
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-4Ćwiczenia problemowe
M-3Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,0Student posiada zdolność do rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,5Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe
4,5Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości