Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Rzeczoznawstwo majątkowe i obrót nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Planowanie i ocena działalności handlowej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Planowanie i ocena działalności handlowej | ||
Specjalność | Organizacja handlu i usług | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z procesami planowania i oceny działalności handlowej i usługowej |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu metod planowania działalności |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu oceny efektywności |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Planowanie działalności handlowej i usługowej | 2 |
T-A-2 | Planowanie produktu | 2 |
T-A-3 | Prognozowanie popytu | 2 |
T-A-4 | Projektowanie procesów | 2 |
T-A-5 | Biznes plan | 2 |
T-A-6 | Ocena finansowa | 2 |
T-A-7 | Ocena efektywności | 2 |
T-A-8 | Benchmarking | 2 |
T-A-9 | Zaliczenie | 2 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-A-2 | Prace projektowe, zaliczenia | 32 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Metoda przypadków |
M-4 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie poszczególnych ćwiczeń |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie projektu |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D5/07_W01 Student jest w stanie objaśnić istotę planowania i rodzaje planów w działalności handlowej. | E_1A_W06, E_1A_W12 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1, M-2 | S-3 |
E_1A_D5/07_W02 Student jest w stanie scharakteryzować metody analizy działalności handlowej | E_1A_W12 | — | C-1 | T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-1, M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D5/07_U01 Student potrafi zaplanować działalność handlową | E_1A_U02, E_1A_U10 | — | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-3, M-4 | S-1, S-2 |
E_1A_D5/07_U02 Student potrafi wykorzystać narzędzia z zakresu analizy działalności handlowej | E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U10 | — | C-3 | T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D5/07_W01 Student jest w stanie objaśnić istotę planowania i rodzaje planów w działalności handlowej. | 2,0 | |
3,0 | Student jest w stanie objaśnić podstawowe pojęcia związane z planowaniem i rodzajami planów w działalności handlowej. Student jest w stanie scharakteryzować podstawowe metody analizy działalności handlowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_1A_D5/07_W02 Student jest w stanie scharakteryzować metody analizy działalności handlowej | 2,0 | |
3,0 | Student jest w stanie scharakteryzować podstawowe podstawowe metody analizy działalności handlowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D5/07_U01 Student potrafi zaplanować działalność handlową | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zaplanować podstawowe elementy działalności handlowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_1A_D5/07_U02 Student potrafi wykorzystać narzędzia z zakresu analizy działalności handlowej | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wykorzystać podstawowe narzędzia z zakresu analizy działalności handlowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Sierpińska M., Jachna T., Ocena przedsiębiorstwa wg. standardów światowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020
- Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020
- D. Waters, Zarządzanie operacyjne. Towary i usługi., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020
- Michalski Eugeniusz, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020
- Gąsiorkiewicz L., Pazio W.J., Mierniki oceny bieżącej i inwestycyjnej działalności przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2017
Literatura dodatkowa
- Dariusz Nowak, Production-operation management. The chosen aspects, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań, 2021, ibuk.libra.pl
- M. Sławińska, Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, PWE, Warszawa, 2001